Uselt Yamaha Sweden!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Släng ut en länk till tråden på Facebook och konkurrerande forum. Aftonbladet är nog skitsugna också!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Efter två veckor försökte jag upphäva köpet, men det var som att prata med en vägg...
Lelles mc visade sig inte heller vara en återförsäljare jag går tillbaka till.

Minns inte exakta reglerna för det här med möjligheterna att häva köpet när problem inte åtgärdas. Men det finns säkert någon som kan posta dessa här.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tror tyvärr att det är rätt vanligt både i MC och bil branchen, att sälja går bra men när det kommer till åtaganden så är blir det problem.
Hade själv en tvist vid köp av helt ny bil, bilen stod på verkstad 2 månader utav 3, ville ha köpet hävt men både säljare och general agent vägrade.
Nämnde då "Sverker Olofsson" och TV programet "PLUS" så var det inga problem alls att få både ersättning och köpet hävt.
Bara tråkigt att det skall behöva gå så långt.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tror tyvärr att det är rätt vanligt både i MC och bil branchen, att sälja går bra men när det kommer till åtaganden så är blir det problem.
Hade själv en tvist vid köp av helt ny bil, bilen stod på verkstad 2 månader utav 3, ville ha köpet hävt men både säljare och general agent vägrade.
Nämnde då "Sverker Olofsson" och TV programet "PLUS" så var det inga problem alls att få både ersättning och köpet hävt.

Kanske kan vara en uppföljare för Uppdrag Granskning??:D:D
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Ger inte heller mycket för ARN. Men att vara en jobbig pitbull och inte ge sej brukar ge resultat till slut.

Intressant att få höra hur denna soppa slutar!

Jag kommer aldrig att ge mig! Har dessutom en liten men väldigt ilsk juristfru som tar över idag. Jag skiter i om jag förlorar mer pengar, kommer att lägga allt på att få rätt!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jodå,dom finns här.
Vore faktiskt på sin plats med en förklaring från deras sida.

Blir väl dom gamla vanliga ursäkterna att det brustit i rutinerna och naturligtvis inte ska gå till så här, mixat med en skvätt där man skyller ifrån sig lite.
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Skamligt....! Har sj 10 års erfarenhet av bilbranchen. Om ngn köper en NY bil i Piteå så självklart kan man lämna in den för garantirep i Malmö! Inget snack..! Garantirep ersätts av generalagenten mot den firma som gör reparationen. SERVICENÄT även kallat!
En kompis köpte en NY Ktm som stannade efter 20 min. Lämna den till närmaste KTM verkstad. Funkade hur bra som helst!
Fy fan rent ut sagt...jag skulle driva det vidare i allt som går. t.o.m Sverker i PLUS skulle jag ringa!
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Mitt i allt det är det dags för 100 milaservice , ringt Lelles i fyra dagar minst 3 gånger per dag för att få en tid, idag på eftermiddagen får jag till svar att jag ska maila istället,

Kanske är lättare att få en tid på det sättet svarar Lelles Mc.
Vad ska man säga???
vågar heller inte lämna in den hos någon annan.
 

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Vinden har vänt dom kommer brinna för det här permanent

Men det ligger inte i alla svenska företagares förstånd att
det är kunden som gör deras liv möjligt..
De flesta företag blev ISO certifierade för kvalitet på 90-talet och kvalitet är inte bara kvalitet på produkten utan även tjänsten att sälja en motorcykel och att finnas där för kunden under garantitiden.
Men är andra tider nu..med vikande konjuktur så att spela hård mot kunder och inte be dem besvära det kan kosta i längden.
Handla bara av dem som har rykte om sig att god service det Yamaha visar med detta är inte god service inte Good will.

Jätte bra att du ställer krav GE dig inte..gå till PLUS om det behövs..

Bara kolla andra länders märkes siter för tex amerikanska siter för bilar mm
Kunden är i en helt annan position där..


Bad will för yamaha
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Skamligt....! Har sj 10 års erfarenhet av bilbranchen. Om ngn köper en NY bil i Piteå så självklart kan man lämna in den för garantirep i Malmö! Inget snack..! Garantirep ersätts av generalagenten mot den firma som gör reparationen. SERVICENÄT även kallat!
En kompis köpte en NY Ktm som stannade efter 20 min. Lämna den till närmaste KTM verkstad. Funkade hur bra som helst!
Fy fan rent ut sagt...jag skulle driva det vidare i allt som går. t.o.m Sverker i PLUS skulle jag ringa!

Det var den uppfattningen jag hade, men verkligheten annorlunda.
Undrar vad Mchandlarna i dom mindre orterna tycker om detta, dom är garanterat beroende av försäljning till hela Sverige.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Mitt i allt det är det dags för 100 milaservice , ringt Lelles i fyra dagar minst 3 gånger per dag för att få en tid, idag på eftermiddagen får jag till svar att jag ska maila istället,

Kanske är lättare att få en tid på det sättet svarar Lelles Mc.
Vad ska man säga???
vågar heller inte lämna in den hos någon annan.

All ära åt nya Yamaha R1 men är det efter SÅHÄR kort tid SÅ mycket problem skulle jag nog fundera på att häva köpet och satsa på nått annat märke! Tycker inte dom ska få behålla kunder vid sitt varumärke så som du förklarat nu!
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
fy fasiken , trodde det bara var här i övik vi var drabbade av ett underligt Yamaha center. Hoppas du ej tar bort den här tråden då det vissar att även yamaha har fläckar på sin sol. Har Yamaha som nummer 1 av alla märken men sånt här gör en lite mindre märkes bög. Är allt sant du har skrivit så har du uppvisat ett riktigt bra tålamod.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Blir väl dom gamla vanliga ursäkterna att det brustit i rutinerna och naturligtvis inte ska gå till så här, mixat med en skvätt där man skyller ifrån sig lite.

Ja det är ju snudd på klassiskt att dom gör så...:död Jag säger som flera andra: Ta kontakt med ARN, även om det inte hjälper så har du åtminstone gjort ett försök... Sverker Olofsson och PLUS är inte heller fel. Nu vet man ju iaf. var man INTE ska köpa en ny hoj (om man nu NÅGONSIN skulle göra det)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har vidarebefordrat trådskaparens information till Yamaha Motor Scandinavia och bett dem bemöta detta.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
All ära åt nya Yamaha R1 men är det efter SÅHÄR kort tid SÅ mycket problem skulle jag nog fundera på att häva köpet och satsa på nått annat märke! Tycker inte dom ska få behålla kunder vid sitt varumärke så som du förklarat nu!

Det är en -08-, inte den nyaste.. :) Men fabriksny.
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Undra vad Yamaha Europa skulle säga om dom hörde hur du blev behandlad i Sverige?
Testa ta ärendet högre om det går. Eftersom det är Europagaranti.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Har vidarebefordrat trådskaparens information till Yamaha Motor Scandinavia och bett dem bemöta detta.

Tack X-up! :tummenupp, tänkte precis göra samma sak, men dom har inga mailadresser på sin sida.

Undra vad Yamaha Europa skulle säga om dom hörde hur du blev behandlad i Sverige?
Testa ta ärendet högre om det går. Eftersom det är Europagaranti.

Tanken har slagit mig också, vi får se om yamaha i Sverige ändrar uppfattning.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fy fasiken , trodde det bara var här i övik vi var drabbade av ett underligt Yamaha center. Hoppas du ej tar bort den här tråden då det vissar att även yamaha har fläckar på sin sol. Har Yamaha som nummer 1 av alla märken men sånt här gör en lite mindre märkes bög. Är allt sant du har skrivit så har du uppvisat ett riktigt bra tålamod.

s-svall oså. söker man om detta här på sporthoj får man bara upp skit om dom :brinnerup
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Det är en -08-, inte den nyaste.. :) Men fabriksny.


Hahaaa, Okay men saksamma, säljer dom en hoj med sitt varumärke ÖVERALLT tryckt i lacken så ska dom fan stå för vad märket representerar dvs, KVALITÉ, nytänkande och teknik på högsta nivå och kan dom inte stå för det så ska dom fan ha SKIT tillbaka!!!

Tror nog ALLA här på SH är på din sida stå på dig! Vi hjälper nog mer än gärna till om det behövs eller hur boys!? :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top