GsxrAbuser
Drygast i stan!
katastrof,, anmäl dom!
s-svall oså. söker man om detta här på sporthoj får man bara upp skit om dom
Hahaaa, Okay men saksamma, säljer dom en hoj med sitt varumärke ÖVERALLT tryckt i lacken så ska dom fan stå för vad märket representerar dvs, KVALITÉ, nytänkande och teknik på högsta nivå och kan dom inte stå för det så ska dom fan ha SKIT tillbaka!!!
Tror nog ALLA här på SH är på din sida stå på dig! Vi hjälper nog mer än gärna till om det behövs eller hur boys!?
Tack!
Skönt att jag inte hade fel, trodde bara att jag var gnällig ett tag.
Dom gör ju bra reklam för de andra japs märkena med sådant beteende
ARN brukar ha rätt bra kraft och dom ersättningar du ber om är helt rimliga och lagstadgade vilket gör att man tror att dom bara försöker köra en rövare. Har dom tur släpper kunden det och dom slipper betala, tjatar man och går vidare tror jag allt dom betalar iallafall.
Men som sagt, blir ju reklam för att inte köpa R1 genom Lelles och Haninge eller varför ens köpa en om dom beter sig så....dom kanske säljer så många R1or nu att dom behöver bli av med lite intresenter!
Nu har jag skickat ärendet till sverker också , har man lite tur så...
jopp samma ägare har jag hört någon sägaÄgarna till Yamaha center i övik äger inte dom i Yamaha center s-svall också?
Orsaken att det tog så lång tid är säkert att de har mycket att göra så här års. Det vore då på sin plats att säga det med en gång. Nu gjorde de inte så och du borde därför skicka en förbannelse på dom. Skitsnacket om var garantijobbet skall göras kan dom köra upp någonstans. Sånt gör att jag köper import och servar själv. Sorry Yamaha, inga stålar från mig
Och jag som tänkte köpa en sprillans R1 till mig själv i födelsedagspresent när jag fyller jämt nästa år. Får helt enkelt jobba lite hårdare och spara till en ducce istället. Att det kan vara svårt att hinna fixa en reparation på utsatt tid pga problem med reservdelar eller missar i felsökning kan man ju förstå att det kan hända, men när det handlar om en garantireparation på en sprillans ny hoj så får man ju räkna med att kunden ställer anspråk på ersättning enligt konsumentköpslagen.
Du skall rikta dina krav mot Lelles MC eftersom det är där du är kund och det var till dom du reklamerade din mc. Att dom i sin tur hänvisade dig att lämna in till en annan verkstad ser jag som "deras problem". Så slösa inte din energi på att bråka med verkstaden eller med generalagenten. Det är återförsäljarens problem att lösa detta "bakåt i kedjan" efter att ha tillgodosett de krav du ställer.
Ta kontakt med konsumentvägledaren i din kommun, för jag kan ha fel trots att jag driver en butik sedan 10 år tillbaka och försöker hålla koll på vad mina kunder har för rättigheter
Tack X-up! , tänkte precis göra samma sak, men dom har inga mailadresser på sin sida.
Tanken har slagit mig också, vi får se om yamaha i Sverige ändrar uppfattning.
Detta er väll ett exempel på att svensk såld och garanti inte är och stirra sig blint på...
Lycka till grabben. Inte ge dig.
Funderar på och starta en mc butik med service...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |