2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Om TS nu skulle ha rätt så är det något som hans
aldrig skulle erkänna. Vill TS ha husfrid låt
bestämma, hon kommer aldrig ge sig och den här diskussionen kommer hon dra upp igen när du minst anar det 

Om man tänker efter lite så är utseendet en representation av en genetiska struktur. Alltså en människa med min struktur och följdaktligen mina egenskaper ser ut som mig. Och då är det inte bara hur breda axlar man har eller hur stor biquepp utan en massa mer eller mindre sublima saker som hudtyp och ögonform, mm. Det är därför man inte alls blir intresserad av cheyer i modekataloger, mm för de är totalt sterila då allt som skallrar om vad det är för en människa såsom fräknar och anletsdrag är redigerade. Visst hon var snygg men när man vänt på bladet har man ingen aning om hur hon såg ut.
Undermedvetet har man ju koll på ens egen sammansättning och någonstans klickar det när man möter en match. Vi vet ju att även lukter spelar in. En människa gillar lukten hos en potentiell partner desto mer olikt ens respektive immunförsvar är. Två helt olika immunförsvar är gynnsamt för ens avkomma.
Då förstår man hur jäkla lönlöst det är att träffa den rätta tjejen på krogen. Sminkad med en brun deg som täcker alla drag i ansiktet, svarta och onödigt långa fejkögonfransar, samt plastkulor som trotsar alla naturlagar i stället för bröst. Dessutom besprutad med parfüme till den milda grad att alla fermoner dött.
Vafan det där va ju läskigt!! Det där ville jag inte veta, hädanefter ska jag välja kvinnor som jag inte känner mig attraherad av "på det sättet". De bör ju rimligtvis vara långt ifrån ägglossningNär man gjort samma försök med män så har det visat sig att generna inte spelar någon roll. När män väljer efter kroppsdoft så väljer dom den kvinna som är närmast ägglossning.
Precis av samma anledning anser jag att mina vänner inte ska klä sig som gangstarappare.
Det är en helt annan diskussion men jag har gjort empiriska studier i ämnet och anser att de som klär sig så inte är värda min tid.
Det är väl klart som fan man umgås med folk för att de är intressanta—jag umgås inte med dumma människor och jag har vänner som jag anser är fula, men inte motbjudande. Du får tro vad du vill men när kroppsspråk står för 65% av all kommunikation säger det sig själv att utseende är viktigt. Läs Teos och Hunds inlägg.
Om du står och väljer mellan två människor att gå fram till och prata med på en fest, vem går du fram till? Den som ser tråkig ut eller den som ser intressant ut? Du vet inget om dem annat än hur de ser ut.
Handen på hjärtat. Hur ofta har du stått på krogen och tänkt "den där tjejen var ful. Henne ska jag snacka lite med"?
Självklart men nu handlade det väl om vilka man väljer att ta kontakt med. Vill man själv att någon ska vilja ta kontakt med en så klär man sig förmodligen på ett liknande sätt som den man vill ska ta kontakt med en gör. Detta är också en bra grej till en arbetsintervju, att klä sig ungefär så som de gör där. Söker jag jobb som bilmek kommer jag inte i kostymen och söker jag jobb som teknisk chef på något lite större företag så kommer jag inte i shorts och t-shirt.Kläder förändrar inte folks personligheter, personligheten är vad som betyder något i en vänskapsrelation, vill du veta något om personligheten så måste du gräva djupare än bara ytliga faktorer såsom kläder.
Självklart men nu handlade det väl om vilka man väljer att ta kontakt med. Vill man själv att någon ska vilja ta kontakt med en så klär man sig förmodligen på ett liknande sätt som den man vill ska ta kontakt med en gör. Detta är också en bra grej till en arbetsintervju, att klä sig ungefär så som de gör där. Söker jag jobb som bilmek kommer jag inte i kostymen och söker jag jobb som teknisk chef på något lite större företag så kommer jag inte i shorts och t-shirt.
Absolut,......Massa text
......änge man ser bra ut så är resten skitsamma eftersom det ändå inte ska vara längre än nödvändigt.
Kroppsspråk är ju å andra sidan lite annorlunda. Humör och så vidare går ju till viss del att utläsa ur hur en person för sig, och en riktigt jävla förbannad människa (eller ja, en som ser jävligt förbannad ut då) är kanske inte den första man väljer att gå fram till och ta kontakt med. Med jag vill dock skilja kroppsspråk från klädstil och sminkning.
Kläder förändrar inte folks personligheter, personligheten är vad som betyder något i en vänskapsrelation, vill du veta något om personligheten så måste du gräva djupare än bara ytliga faktorer såsom kläder.
Jo precis samma sak är det ju om du nu ska gå fram till nån å börja snacka, man måste göra ett bra första intryck, den som gjort bäst intryck på dig hittills är ju förmodligen den du väljer att prata med. Men sen är det förmodligen inte bästa sättet att träffa nya vänner på. När jag flytta till sthlm kände jag en person här, som började på en annan linje. Men jag deltog i nästan allt i nollningen och gick med i KTH racing för att det var sånna saker som intresserade mig. Är med i t.ex. ölhäfveriet som jag tyckte var en jävligt skön grej under nollningen samt spexmästeriet som ordnar alla fester i spexet. Vänner hittar man inte på krogen eller liknande utan genom att ägna sig åt det man tycker är kul, och där hittar man förmodligen likasinnade och då spelar det ju ingen roll hur de ser ut. Där har du träffat dem på ett annat sätt och förmodligen "tvingats" prata med dem. Samma sak med att plugga vidare, ju högre/smalare utbildning desto större chans att möta likasinnade på en mer jämställd nivå, eller så har det iallafall vart för mig.Absolut, men det är ju där jag tycker att det inte borde spela någon roll. Jag menar, hur väljer du exempelvis vem du ska ta kontakt med om du är blind? Och eftersom utseendet inte spelar någon roll när man väl är vänner så känns det fel att det skulle spela någon roll innan. Man trivs ju med personen i sig, inte med hans eller hennes kläder. Alltså borde man se bortom kläderna när man söker kontakt också. Även om synintrycket är det första vi tar in så tycker åtminstone inte jag att det är ett särskilt viktigt eller givande uttryck, eftersom personen inanför kläderna är densamma även om jag exempelvis blundar.
Dresscodes är ju också en intressant apsket, fast där vill jag nog nästan likställa det lite med raggningsaspekten och den utseendemässiga attraktionen... Dvs man vill göra ett hastigt och kortvarigt positivt intryck och "lura" motparten att man är bättre än man egentligen är, exempelvis genom att klä upp sig. Ungefär som man gör sig snygg för att få till ett one night stand, så länge man ser bra ut så är resten skitsamma eftersom det ändå inte ska vara längre än nödvändigt.
Är du blind så är inte synintrycket en faktor. Har du syn är det en faktor.Absolut, men det är ju där jag tycker att det inte borde spela någon roll. Jag menar, hur väljer du exempelvis vem du ska ta kontakt med om du är blind?
Jag skulle vilja påstå att man bedömer en person baserat på deras utseende vare sig man vill eller inte. Sedan är det nog olika från person till person hur mycket värde man lägger i den informationen. Ser vi en person som faller inom vår norm är det ju betydligt lättare att medvetet bestämma sig för att vara neutralt inställd gällande personen i fråga än om det gäller en person med ett avvikande utseende. Om vi sedan ställer oss positivt eller negativt till det som avviker är helt upp till våra tidigare erfarenheter och intryck.Och eftersom utseendet inte spelar någon roll när man väl är vänner så känns det fel att det skulle spela någon roll innan. Man trivs ju med personen i sig, inte med hans eller hennes kläder. Alltså borde man se bortom kläderna när man söker kontakt också. Även om synintrycket är det första vi tar in så tycker åtminstone inte jag att det är ett särskilt viktigt eller givande uttryck, eftersom personen inanför kläderna är densamma även om jag exempelvis blundar.
Mycket babbel, skitsnack och teorier och "jag tror"...
Jag kan ärligt säga att jag inte vet ett skit om det hela, förutom att jag är äckligt snygg och ödmjuk![]()
Fy fan vad mycket ni skriver, och inte har ni lärt er styckeindelning eller dylika saker som underlättar läsning.
Jag är lite sådär lagom halvful så jag umgås gärna med ännu fulare människor för att framstå som snyggare än vad jag i själva verket är
Detta är tydligen även ett vanligt knep hos tjejer också, men då gärna en snygg tjej tillsammans med tjockare hona eller dylikt. Kanske sker det hela undermedvetet men i många fall ligger det nog planering bakom det hela från de lömska jävlarna.
Och ja, utseendet spelar ju stor roll. För vissa. Jag har av någon konstig anledning mer respekt för människor som utstrålar med ett "attraktivt" utseende.
Ja visst är det lite så, oftast har assnygga tjejer en tjockis till bästa polare. Taktik eller inte, det vet jag inte ?
Klart alla går på utseendet, på ett eller annat sätt. Sen som vissa här säger, sen väljer man vad man vill göra med den kontakten/informationen.
Vill jag ragga går jag ju inte fram till en enligt mig ful person. Men jag kanske inte går fram till någon som jag tycker är svin läcker heller. Det handlar om så mycket grejer som ska stämma för man ska ta den där kontakten och sedan när man lärt känna personer så är det ju samma sak där. Man tar in all information och förvandlar den och väljer om det är rätt eller inte.
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj