Utskälld på Slingerbulten

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det är ju bara att be dom dra åt....
Hade jag varit i dina kläder hade jag blivit skitförbannad, trots att jag är en lugn person...

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Jag förstår henne mycket väl. Det fina med slingerbulten är att det knappt finns en enda kåk på vägen men det finns en skola med småungar på ena sidan och en by på andra sidan. Det är inte en gång som idioter på hoj har gett fullt förbi skolan eller genom byn.

Till alla som läser dethär, ta det lugnt och kör i 50 genom Tungelsta och 30 förbi skolan. Det är bara en tidsfråga innan någon på hoj dödar en unge som springer ut.

KjellF

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Så fasligt mycket bebyggelse finns det ju inte längs Bulten, det är ju egentligen bara längst bort när man närmar sig slutet vid Sorunda-avfarten som det ligger några kåkar, det är ju det som är den stora fördelen med Bulten, avsaknaden av bebyggelse.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
kjellf skrev:
Jag förstår henne mycket väl. Det fina med slingerbulten är att det knappt finns en enda kåk på vägen men det finns en skola med småungar på ena sidan och en by på andra sidan. Det är inte en gång som idioter på hoj har gett fullt förbi skolan eller genom byn.

Till alla som läser dethär, ta det lugnt och kör i 50 genom Tungelsta och 30 förbi skolan. Det är bara en tidsfråga innan någon på hoj dödar en unge som springer ut.

KjellF
Jepp, skolan bör man se upp för, men rent tekniskt så ligger den ju inte på Slingerbulten :). Personligen är det sällan jag kör Bulten när det är skoltider, för de brukar sammanfalla med tider då jag måste jobba :).

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Verkar som vi snart kan se fram mot väggupp vid bebyggelse längs SB då, om lokalbefolkningen börjar se rött.
Finns väl två sätt att hantera sånt, åka 50 förbi husen, eller vänta på bulorna och åka 30 förbi husen sen.

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Heder till dig som agerade lungt, artigt och sakligt! Uppkäftiga kommentarer, göra en GP och vända ryggen till mm. späder bara på irritationen mot MC kollektivet som åker plastraketer. Sedan jag köpte plastsak så får man frågan, "lever du fortfarande" då man träffar på folk man inte sett på ett tag... trots dom aldrig sett mig köra...

Baserat på hur mycket snack det är på detta, och andra, forum om just SB, så förstår jag reaktionen. Om jag bott där, hade jag tjatat så in i hel***e på polis och ordningsmakt så dom legat i buskarna med laser varje vacker kväll, mitt ute i skogen och plocka korten på dom som inte håller hastigheten... oavsett om jag själv kör hoj eller inte.

Det är en rättighet att bo utmed vägen, det är inte en rättighet att pressa 150+ på slingriga 70/90 vägar...

Ta en onsdag, vacker sommarkväll, hur många MC ser ni framför er på just denna vägen? Lägg till att man bor några meter från vägen, grillen ute, barnen leker i trädgården osv. NÅgot ylande kommer i strax under MACK1, slår av med obligatoriska avgasknallar från devil systemet 150 meter innan 50 skylten ner till 50 +/- statliga avgifter och moms, då nästa skylt kommer 2 kuggar ner och mot rödmarkeringen...

Upprepa detta 3-5 kvällar i veckan 5 månader i sträck... Konstigt att dom inte har börjat skuta på er ännu :) (ironi)

Mycket dravel och lite poäng i detta inlägg, så bäst jag summerar... ==> jag förstår båda parter, tänk på hur motparten upplever det så blir man lite mer ödmjuk...

/K

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
Dal-Mausen skrev:
Kan någon rita in på karta (ex Eniro) var denna dära Bulten återfinnes någonstans?
Den omnämns nästan i varannan tråd men jag har inte den blekaste om vars den finns.

Vi har nog liknade situation här när vi kör Rexbo-vägen.
Boende utmed vägen hör oss lång väg innan vi puttrar förbi kåkarna i byarna i makliga 50km/h.

Men som sagt av andra. Visa hänsyn och kör av er på bana. Där är det inga barn eller annat ivägen.

HojHoj
Dal-Mausen

ah goa rexbovändan :D

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Är det ingen som tänkt på att dom boende efter sb kanske gör en egen film om er en dag??
Hade jag bott efter den vägen med mina ungar så hade jag riggat en kamera vid den "skönaste" kurvan och hällt ut smågrus på vägen.. och vipps så har jag gjort mig en crach film + att buset kanske lungnar ner sig lite...
Men nu bor jag ju inte där....å de är väll tur för er som kör där....

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Dal-Mausen skrev:
Kan någon rita in på karta (ex Eniro) var denna dära Bulten återfinnes någonstans?
Den omnämns nästan i varannan tråd men jag har inte den blekaste om vars den finns.

Vi har nog liknade situation här när vi kör Rexbo-vägen.
Boende utmed vägen hör oss lång väg innan vi puttrar förbi kåkarna i byarna i makliga 50km/h.

Men som sagt av andra. Visa hänsyn och kör av er på bana. Där är det inga barn eller annat ivägen.

HojHoj
Dal-Mausen

Här finns en bra karta på SB!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
mankan Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.[/QUOTE skrev:
Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bo på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att riskera sitt eget och andras liv.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nr:18 skrev:
mankan Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.[/QUOTE skrev:
Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bo på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att riskera sitt eget och andras liv.
Inte så lätt för alla o köra på bana varje gång man har sug efter o köra, man tager vad man haver så att säga...

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Nr:18 skrev:
mankan skrev:
Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.
Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bo
på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten
för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att
riskera sitt eget och andras liv.

avd. "Hade jag bott..."
Tänk att det stämde denna ggn med, en person som skriver att
man givetvis bara skall köra fort på bana är en person
som inte har mer än 5 mil till en bana...

Snacka om att man hade bott på banan om man hade haft 5 mil dit,
köra dit, köra en timme på banan, köra hem = ca 3timmars tur om man
räknar med fika/snack-pauser.

ps. jag har redan skrivit tidigare om vad jag anser ang. bulten men vi tar det
igen: gasa där det går, lugnt förbi bebyggelse(som alltid). ds.

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Men herregud!
När man flyttar till ett hus så får man kolla upp att det inte fins störande
grannar, vattenskador eller mycket mygg el liknande!
Tycker det är deras egna "fel" att dem bosatt sig där det finna mycket mc och bilar
om dem inte vill ha det! vill dem ej höra ljudet från motorerna så får dem flytat till ett
lugnt ställe! (landet?)

Själv så tycker jag det är alldeles för mycket människor som brusar upp sig över
saker som dem själva ställt till det med!

Och Mankan ang din sittuationon så tog du den rätt! Hade antagligen gjort samma
sak men enbart för att få slut på sammtalet för att kunna åka vidare!

Är så trött på alla J_vla svensson och alla fina "medborgare" som ska klaga, fack u.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ReDan skrev:
Men herregud!
När man flyttar till ett hus så får man kolla upp att det inte fins störande
grannar, vattenskador eller mycket mygg el liknande! --- bla.bla.bla--Är så trött på alla J_vla svensson och alla fina "medborgare" som ska klaga, fack u.
Så det är de som bor där som får skylla sig själva att ett gäng mc och bilförare anser att de kan köra som stollar just på den vägstumpen?
Är du dum på riktigt?

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
cleaner skrev:
Tänk att det stämde denna ggn med, en person som skriver att
man givetvis bara skall köra fort på bana är en person
som inte har mer än 5 mil till en bana...

Snacka om att man hade bott på banan om man hade haft 5 mil dit,
köra dit, köra en timme på banan, köra hem = ca 3timmars tur om man
räknar med fika/snack-pauser.
21mil till Gälleråsen
35mil till Midlanda
33mil till Kinnekulle
36mil till Gotland-Ring

Men nog kör jag på de ändå...
Iofs bara 8 bandagar i år. Men det har varit fullt tillräckligt för att kunna ta det lugnt på gata.

Dal-Mausen

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Goodstuff skrev:
Så det är de som bor där som får skylla sig själva att ett gäng mc och bilförare anser att de kan köra som stollar just på den vägstumpen?
Är du dum på riktigt?

Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Jag är less på alla svenssons och alla viktigpettrar med och utan hoj.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
precis, var är paraplyflickorna och flaggvakterna? det är mycket saker man saknar på bulten!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
-PLM- skrev:
Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Bromma är en flygplats där man följer de regler som satts upp för dem. regelbunden buskörning på bulten i extremt höga farter är inte det.

Jag är trött på påstått vuxna personer som inte kan se längre än deras egen näsa räcker, som inte kan se sitt eget agerande i andras perspektiv.

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
-PLM- skrev:

Jepp, bosätter man sig vid flygfälten får man skylla sig själv att det bullrar.

Bosätter man sig vid en allmän väg behöver man inte skylla sig själv.
Jag skulle också lessna om det dag in och dag ut körde massa rossi-wannabes utanför huset..på ALLMÄN väg.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln