Jepp, skolan bör man se upp för, men rent tekniskt så ligger den ju inte på Slingerbulten . Personligen är det sällan jag kör Bulten när det är skoltider, för de brukar sammanfalla med tider då jag måste jobba .kjellf skrev:Jag förstår henne mycket väl. Det fina med slingerbulten är att det knappt finns en enda kåk på vägen men det finns en skola med småungar på ena sidan och en by på andra sidan. Det är inte en gång som idioter på hoj har gett fullt förbi skolan eller genom byn.
Till alla som läser dethär, ta det lugnt och kör i 50 genom Tungelsta och 30 förbi skolan. Det är bara en tidsfråga innan någon på hoj dödar en unge som springer ut.
KjellF
Dal-Mausen skrev:Kan någon rita in på karta (ex Eniro) var denna dära Bulten återfinnes någonstans?
Den omnämns nästan i varannan tråd men jag har inte den blekaste om vars den finns.
Vi har nog liknade situation här när vi kör Rexbo-vägen.
Boende utmed vägen hör oss lång väg innan vi puttrar förbi kåkarna i byarna i makliga 50km/h.
Men som sagt av andra. Visa hänsyn och kör av er på bana. Där är det inga barn eller annat ivägen.
HojHoj
Dal-Mausen
Dal-Mausen skrev:Kan någon rita in på karta (ex Eniro) var denna dära Bulten återfinnes någonstans?
Den omnämns nästan i varannan tråd men jag har inte den blekaste om vars den finns.
Vi har nog liknade situation här när vi kör Rexbo-vägen.
Boende utmed vägen hör oss lång väg innan vi puttrar förbi kåkarna i byarna i makliga 50km/h.
Men som sagt av andra. Visa hänsyn och kör av er på bana. Där är det inga barn eller annat ivägen.
HojHoj
Dal-Mausen
mankan Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.[/QUOTE skrev:Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bo på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att riskera sitt eget och andras liv.
Nr:18 skrev:Inte så lätt för alla o köra på bana varje gång man har sug efter o köra, man tager vad man haver så att säga...mankan Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.[/QUOTE skrev:Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bo på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att riskera sitt eget och andras liv.
Nr:18 skrev:Är du uppriktigt förvånad? Tror inte att dom som bor där är så glada att bomankan skrev:Satt på hemvägen och tänkte på vad hon egentligen var så arg över.
på en racerbana. Hade jag bott där hade jag gjort allt för att stoppa skiten
för länge sen. Kör fort på bana istället. Där kan man testa gränser utan att
riskera sitt eget och andras liv.
Så det är de som bor där som får skylla sig själva att ett gäng mc och bilförare anser att de kan köra som stollar just på den vägstumpen?ReDan skrev:Men herregud!
När man flyttar till ett hus så får man kolla upp att det inte fins störande
grannar, vattenskador eller mycket mygg el liknande! --- bla.bla.bla--Är så trött på alla J_vla svensson och alla fina "medborgare" som ska klaga, fack u.
cleaner skrev:Tänk att det stämde denna ggn med, en person som skriver att
man givetvis bara skall köra fort på bana är en person
som inte har mer än 5 mil till en bana...
Snacka om att man hade bott på banan om man hade haft 5 mil dit,
köra dit, köra en timme på banan, köra hem = ca 3timmars tur om man
räknar med fika/snack-pauser.
21mil till Gälleråsen
35mil till Midlanda
33mil till Kinnekulle
36mil till Gotland-Ring
Men nog kör jag på de ändå...
Iofs bara 8 bandagar i år. Men det har varit fullt tillräckligt för att kunna ta det lugnt på gata.
Dal-Mausen
Goodstuff skrev:Så det är de som bor där som får skylla sig själva att ett gäng mc och bilförare anser att de kan köra som stollar just på den vägstumpen?
Är du dum på riktigt?
Bromma är en flygplats där man följer de regler som satts upp för dem. regelbunden buskörning på bulten i extremt höga farter är inte det.-PLM- skrev:Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Jag är less på alla svenssons och alla viktigpettrar med och utan hoj.
-PLM- skrev:Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Jag är less på alla svenssons och alla viktigpettrar med och utan hoj.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|