När man läser inläggen i den här tråden kan man få ett intryck av att bulten ligger inom tättbebyggt område. Så är det inte. Det är väl lite det som är det fina med bulten, bortsett från att den är krokig och inte har så många skymda kurvor.
Ärligt talat, på själva sträckan finns väl bara ett hus, eller kan det vara fler? Bebyggelsen tar vid först när man kommer till Tungelsta. Och där är det 50 km/h, inte sant? Frågan är då om det är många som struntar i den hastighetsbegränsningen? Jag är inte där så ofta men kan knappt dra mig till minnes någon som kört fortare än lagstadgade 50 km/h.
Frågan är befogad. Vad är problemet? Att folk kör 50 km/h på Tungelstarakan, eller de enstaka som kör fortare än 50 km/h på Tungelstarakan eller de som kör på själva Bulten och då menar jag avsnittet bortom skolan efter skylt vänster ”Tungelsta” och hitom bebyggelsen Tungelsta dvs i praktiken där 70-väg slutar. Eller finns det folk som gasar utanför skolan? Hur lyder kritiken, ni som drabbats av den. Vad är det man klagar på?
Ärligt talat, på själva sträckan finns väl bara ett hus, eller kan det vara fler? Bebyggelsen tar vid först när man kommer till Tungelsta. Och där är det 50 km/h, inte sant? Frågan är då om det är många som struntar i den hastighetsbegränsningen? Jag är inte där så ofta men kan knappt dra mig till minnes någon som kört fortare än lagstadgade 50 km/h.
Frågan är befogad. Vad är problemet? Att folk kör 50 km/h på Tungelstarakan, eller de enstaka som kör fortare än 50 km/h på Tungelstarakan eller de som kör på själva Bulten och då menar jag avsnittet bortom skolan efter skylt vänster ”Tungelsta” och hitom bebyggelsen Tungelsta dvs i praktiken där 70-väg slutar. Eller finns det folk som gasar utanför skolan? Hur lyder kritiken, ni som drabbats av den. Vad är det man klagar på?