Utskälld på Slingerbulten

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
När man läser inläggen i den här tråden kan man få ett intryck av att bulten ligger inom tättbebyggt område. Så är det inte. Det är väl lite det som är det fina med bulten, bortsett från att den är krokig och inte har så många skymda kurvor.

Ärligt talat, på själva sträckan finns väl bara ett hus, eller kan det vara fler? Bebyggelsen tar vid först när man kommer till Tungelsta. Och där är det 50 km/h, inte sant? Frågan är då om det är många som struntar i den hastighetsbegränsningen? Jag är inte där så ofta men kan knappt dra mig till minnes någon som kört fortare än lagstadgade 50 km/h.

Frågan är befogad. Vad är problemet? Att folk kör 50 km/h på Tungelstarakan, eller de enstaka som kör fortare än 50 km/h på Tungelstarakan eller de som kör på själva Bulten och då menar jag avsnittet bortom skolan efter skylt vänster ”Tungelsta” och hitom bebyggelsen Tungelsta dvs i praktiken där 70-väg slutar. Eller finns det folk som gasar utanför skolan? Hur lyder kritiken, ni som drabbats av den. Vad är det man klagar på?
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Blueman skrev:
Well, utskälld eller inte, du kan i alla fall köra hoj just!

Själv sitter jag hemma med tvåveckorskillen och matar med nappflaska. Har fått ihop totalt 8 mil hojåkning på tre veckor, så nu börjar jag få abstinens. Har lite svårt att komma ifrån annat än korta stunder. F-baskat att det skall vara så soligt och fint... Skulle gärna ta lite skäll, bara jag fick ta en ordentlig sväng på hojen.

Vi får ta en tur norr om stan vid tillfälle, kanske vi slipper bitterhet från arga kvinnor här uppe! :3freak

Men då får man passa på att säga GRATTIS till er bägge! Gick allting bra vid förlossningen, och vilket datum kom han på? :tummenupp

Tar gärna en sväng norröver någon gång, men skäll får jag ändå hemifrån, så det kommer jag aldrig i från :tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Även om det bara finns ett hus vid själva Bulten så är dte ju mer människor som bor där omkring och de kan ju omöjligen ha missat att det körs väldigt fort där eftersom de använder vägen fram och tillbaka till jobbet, hemmet, affären, dagis, hockeyträningen etc etc
 

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
RF900R
mankan skrev:
Men då får man passa på att säga GRATTIS till er bägge! Gick allting bra vid förlossningen, och vilket datum kom han på? :tummenupp

Tar gärna en sväng norröver någon gång, men skäll får jag ändå hemifrån, så det kommer jag aldrig i från :tungan

Tackar så mycket! Han kom 25 augusti, och allt gick bra. Nu måste jag bara bestämma mig för om jag skall köpa minimoto eller pw50 åt honom. Han mor är ingen hjälp i det beslutet. Hon påstår att han är för liten :confused: Jag menar att det bara blir mer tid för mig att testa grejorna åt honom om man köper dem tidigt :hihi

[IRONI=ON] Kom att tänka på en sak med tanke på vilken tråd det är! Han borde få bättre tider på bulten och Bogesund om han får börja på en "landsvägsmaskin" direkt. M.a.o 1 plus till minimoto :lol [IRONI=OFF]
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top