Utskälld på Slingerbulten

IronMike

Guest
sandstream skrev:
Äh, det tuffa grabbarna som smaskar Bulten bryr sig inte om tanter och barn, de har ju inget på vägen att göra.
:yoparty ..framförallt så stannar inte de tuffa grabbarna. Roligaste ögonblicket på bulten var när en pajsare på en såna däringa henry davidsson peka finger vid en omkörning alldeles i början (jag körde om honom) han försökte haka på, vilket inte gick sådär jättebra, vid t-korset ovanför rosenhill vände jag för brassa tillbaka mot tungelsta, på rakan (den rakan man håller 200+) såg jag ngt långt fram, en pajas på hd som försökte blocka vägen, samma sneseglare som innan., -försökte stanna mig!!!! :kocko :huvet :4skrika ...fick bromsa hårt, sen väjja å ta han i andra körfältet medan han viffta med armarna för att sen peka fingret med båda händerna då jag tagit mig förbi :3freak
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
Lucius skrev:
Kärringar i Nissan Micror i 90 på 110 väg retar gallfeber på mig, oavsett om jag kör hojj eller bil.... Nissan Micror överhuvud taget får mig att se rött...

Skall jag gå fram till dem o skälla ut dem för det? För ALLA som kör dem kör ju som kärringar! :rolleyes:

Be skatan dra dit pepparn växer... Hon "är trött på det"... Who gives a rats ass?

Frivilligpoliser göra sig icke besvär, sådant blir jag sned på. :mad:

Du får väl ta det som en livsmission att utplåna micror... Ut på blocket och dra och provkör alla du ser tills de rasar.... Går att få en Micra att skära efter två till tre kilometer.... Så det behöver inte ta så lång tid heller...
 

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
RF900R
mankan skrev:
Jahapp. I dag fick man bära hundhuvudet för alla som gillar att gasa på Slingerbulten och i dess omnejd.

Well, utskälld eller inte, du kan i alla fall köra hoj just!

Själv sitter jag hemma med tvåveckorskillen och matar med nappflaska. Har fått ihop totalt 8 mil hojåkning på tre veckor, så nu börjar jag få abstinens. Har lite svårt att komma ifrån annat än korta stunder. F-baskat att det skall vara så soligt och fint... Skulle gärna ta lite skäll, bara jag fick ta en ordentlig sväng på hojen.

Vi får ta en tur norr om stan vid tillfälle, kanske vi slipper bitterhet från arga kvinnor här uppe! :3freak
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
HAhahaha

freddexwing skrev:
"Jag vill inte att ni kör här"
"Inte jag heller"
"Men varför gör ni det då?"
"Ingen bana att gasa på, men ring din lokala politiker och be honom bygga en bana, så slipper ni oss..."

Vad säger man en win-win situation (WWS <- OBS! Trademark)

/fredde

HAhaha!
INGEN LOKAL JUH!!!
Påminner om den gamla goda tiden...
/T
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
freddexwing skrev:
"Jag vill inte att ni kör här"
"Inte jag heller"
"Men varför gör ni det då?"
"Ingen bana att gasa på, men ring din lokala politiker och be honom bygga en bana, så slipper ni oss..."

Vad säger man en win-win situation (WWS <- OBS! Trademark)

/fredde
Man skulle testa några varianter av det där och se hur det fungerar. Man kan t.ex. förneka ALLT:

- "Jag vill inte att ni kör här."
"Inte jag heller."
- "Men varför gör ni det då?"
"Jag gör inte det."
- "Vad menar du? Du är ju här nu!"
"Nej det är jag inte alls."
- "Va?"
"Nej, alltså, jag kör aldrig här."
- "Eh...bra - så då slutar du med det då?"
"Jag kör inte ens MC, det är farligt."
- "Vad menar du egentligen?! Vadå kör inte ens MC - du sitter ju här på en MC nu!"
"Va? Jag? Nej absolut inte."

Eller så kan man testa att föregå dem:

- "Jag vill inte att ni kör här."
"Nej FY FAN säger jag bara! Att köra så fort förbi hus och skolor och ungar och allt möjligt!! Idiotiska omkörningar, och så allt jävla oljud! VA?! Man kan ju FÖR FAN inte ens sitta och grilla i lugn och ro!!! HELVETE säger jag bara. Fan ta oss!"
- Eeh. Ja... just det.
"Men seriöst!! Det är ju helt FÖRJÄVLIGT! Inte kan ni släppa ut ungarna heller!! Det här är en allmän väg, ELLER HUR!!!? Ingen jävla räcerbana!! Nej nu får vi för fan ta och ge oss alltså! Håller du inte med?!?!"
- ...jo?
"MAN BLIR JU SÅ JÄVLA ARG!!!!"
- "Lugna ner dig lite nu..."
"DET ÄR VÄL SJÄLVASTE FAN ATT NI INTE SKA KUNNA NJUTA AV TILLVARON UTAN ATT STÄNDIGT HÖRA PÅ DESSA OTYG OCH FANSKAP SOM FAR FRAM I DUBBLA HASTIGHETEN HÄR SOM ENA JÄVLA SKOLLADE TROLL!!!! VA!!!!?? NU FÅR DET VARA NOG!!!!"
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Enda man ska sejja till sånna är.

Ursäkta va sa du jag lyssnade inte.
:).
Borde nog få tyst på dom flesta =).
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
rerell skrev:
"MAN BLIR JU SÅ JÄVLA ARG!!!!"
- "Lugna ner dig lite nu..."
"DET ÄR VÄL SJÄLVASTE FAN ATT NI INTE SKA KUNNA NJUTA AV TILLVARON UTAN ATT STÄNDIGT HÖRA PÅ DESSA OTYG OCH FANSKAP SOM FAR FRAM I DUBBLA HASTIGHETEN HÄR SOM ENA JÄVLA SKOLLADE TROLL!!!! VA!!!!?? NU FÅR DET VARA NOG!!!!"

:rofl
 

freddexwing

&#1076;&#1100;&#1103;&#1074;&#1086;&#1083;
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
På SR.se fanns en gammal intervju man kunde ladda hem om någon skola som gett förläsarna väldigt mycket betalt såhär gick den (typ):

"Är detta rektorn Kalle Karlsson för Torps högskola?"
"Ja"
"Ni har haft föreläsare som fått upp till 5000/timmen för en föreläsning, det är ju 10 gånger mer än andra får. Skulle ni inte kunnat använda alla dessa pengar bättre?"
"Jo"

Det är humor...

/fredde
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
rerell skrev:
Man skulle testa några varianter av det där och se hur det fungerar. Man kan t.ex. förneka ALLT:

:rofl
Ja, har man inte redan retat gallfeber på personen i fråga så.....
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag är mest förvånad över hur man inte kan förstå att folk som bor efter slingerbulten lessnar och säger i från som i det här fallet.

Empati kanske????

Kan det var något att bruka åt bådas håll. Typ det klassiska klyschan med vinna vinna.

Att komma med kommentarer att dom som bor där får skylla sig själva är som att inte ha tänkt till innan man öppna munnen.
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Farthinder

Det kommer garanterat farthinder.

Min favoritväg till lokala pizzerian blev belagd med 10 bulor, som bekostades av närboende.

Så ni kommer nog att få ett hopp att stunta på på Bulten....
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Visst det är skitkul att gasa på slingriga vägar. Jag gör det själv. Sen om det råkar finnas hus som ligger nära har en tendens att glömmas bort när man har kul. Själv skulle jag bli skitförbannad om det var folk som körde som faan utanför mitt hus. Och med tanke på barnen som går och cycklar där så ryser man vid tanken på hur det skulle kunna gå. Får man en utskällning får man ta det och inte tjafsa emot. Och kanske en liten tankeställare om att ta det lugnt.


JB
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Liwa1 skrev:
Jag är mest förvånad över hur man inte kan förstå att folk som bor efter slingerbulten lessnar och säger i från som i det här fallet.

Empati kanske????

Kan det var något att bruka åt bådas håll. Typ det klassiska klyschan med vinna vinna.

Att komma med kommentarer att dom som bor där får skylla sig själva är som att inte ha tänkt till innan man öppna munnen.

Sant. Man borde nog försöka tänka sig att man själv bodde vid en liknande väg, och hade ungar springande lösa.
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Jas-95 skrev:
Visst det är skitkul att gasa på slingriga vägar. Jag gör det själv. Sen om det råkar finnas hus som ligger nära har en tendens att glömmas bort när man har kul. Själv skulle jag bli skitförbannad om det var folk som körde som faan utanför mitt hus. Och med tanke på barnen som går och cycklar där så ryser man vid tanken på hur det skulle kunna gå. Får man en utskällning får man ta det och inte tjafsa emot. Och kanske en liten tankeställare om att ta det lugnt.
JB

Håller med dig som vanligt :tummenupp
 

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -01
Det stod 2 fans vid Bed and Breakfast-kurvan förra veckan när man var ute och tourade ett par varv. Kanske nämda dam + en kompanjon. Damen 1 fotograferade mig, dam 2 ville sälja en gammal cykel eller nåt, då hon körde ut den rätt kraftigt i vägen. Körde väl ett par varv fram och tillbaka, och de stod tålmodigt kvar och fotade och vinkade glatt(?). Ska sägas att jag tog det lugnt, men min hoj ser ju ut att gå i 100 stillastående, så de drog mig väl över samma kam som er rejsgalningar. :D
Damen verkar således startat en kampanj, be careful out there. Och ta det för helvete lungt vid husen, så vi får behålla bulten!
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
ehh

Gasarn skrev:
Det stod 2 fans vid Bed and Breakfast-kurvan förra veckan när man var ute och tourade ett par varv. Kanske nämda dam + en kompanjon. Damen 1 fotograferade mig, dam 2 ville sälja en gammal cykel eller nåt, då hon körde ut den rätt kraftigt i vägen. Körde väl ett par varv fram och tillbaka, och de stod tålmodigt kvar och fotade och vinkade glatt(?). Ska sägas att jag tog det lugnt, men min hoj ser ju ut att gå i 100 stillastående, så de drog mig väl över samma kam som er rejsgalningar. :D
Damen verkar således startat en kampanj, be careful out there. Och ta det för helvete lungt vid husen, så vi får behålla bulten!

Men snälla du, Bulten är inte eran!!
/T
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Sant..

PacMan skrev:
Sant. Man borde nog försöka tänka sig att man själv bodde vid en liknande väg, och hade ungar springande lösa.
Sant. Hur mycket jag än gillar 2-hjulingar, har ju kört sen 60-talet (på ÄKTA A-kort, inget flingpaketkort) så anser jag att så länge det finns fler på vägen och dess närhet är det ALLAS ansvar att inget händer.
Kan tänka mig att när man som boende vid SB kör ut på vägen är känslan av att det kan komma en missil från vänster inte särskilt kul...
JAg bor nu vid en nedförsbacke som mynnar på en låååååång dito, där passerar cyklister nedför i över 60 knyck (skojar inte..). Den blå-vita GSX-en i 100+ uppåt, moppefuckon nedför i okänt antal kmh... och grannens sexåring cyklar rakt ut och korsar vägen...
Jag var inne i garaget och hörde ett VRÅÅÅL från andra sidan vägen..En granne som tog 6-åringen i upptuktelse. Tyvärr går det inte att göra med de, mera till åldern iaf, vuxna som kör i backen.
Olyckan är bara en tidsfråga.
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Man kan ju bara undra hur man själv skulle reagera om man bodde längs med SB som många tidigare har sagt???

Själv skulle jag nog bli vansinnig till slut. Jag skulle nog fan ta och bygga eller köpa ett farthinder som jag skulle lägga ut längs med vägen. Typ de som finns i gummi som är korta men höga. (Ca 40 x 10 cm) och lägga ut dem utanför kåken i flera rader. Och spika fast dem som fan i backen. Sen skulle man tillverka en egenhändigt gjort varningsskylt (stor som fan så den inte missas) för farthinder och hastighetsskylt och sätta upp innan. Sen rikigt innan guppet ska det stå en skylt där det står "Jag sa ju åt dig att sakta ner"
Sen får den som kommer fortare än laglig hastighet skylla sig själv.
Jag undrar hur många "Evil Keneivil" en får se då på en dag????
 

sandstream

Guest
Jas-95 skrev:
Själv skulle jag bli skitförbannad om det var folk som körde som faan utanför mitt hus. Och med tanke på barnen som går och cycklar där så ryser man vid tanken på hur det skulle kunna gå.
Håll i hatten för vid 17-tiden idag tänkte jag se om jag kan komma upp i 200+ utanför er :D

Men som Liwa skriver är det nog bristen på empati som är värst.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top