Utskälld på Slingerbulten

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Dal-Mausen skrev:
Men nog kör jag på de ändå...
Iofs bara 8 bandagar i år. Men det har varit fullt tillräckligt för att kunna ta det lugnt på gata.

Dal-Mausen

Vad menar du med att det varit fullt tillräckligt för att ta det
lungt på gata ? 70-90-110 enl skyltarna eller ?

Iofs var det inte dig jag tänkte på ang. banorna :) :pannkyss
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Hygglo skrev:
Är det ingen som tänkt på att dom boende efter sb kanske gör en egen film om er en dag??
Hade jag bott efter den vägen med mina ungar så hade jag riggat en kamera vid den "skönaste" kurvan och hällt ut smågrus på vägen.. och vipps så har jag gjort mig en crach film + att buset kanske lungnar ner sig lite...
Men nu bor jag ju inte där....å de är väll tur för er som kör där....

jo det blir ju roligt, men när du ändå håller på så kan du väl spänna pianotråd över vägen eller kanske skjuta på mc-killarna med älgstudsare? det skulle du nog också gilla.
ja eller så lägger du ut grus på vägen och fixar en stor brasa vid vägkanten att så mc-killarna hamnar i den när dom åker av och börjar brinna!!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
steman skrev:
Jepp, bosätter man sig vid flygfälten får man skylla sig själv att det bullrar.

Bosätter man sig vid en allmän väg behöver man inte skylla sig själv.
Jag skulle också lessna om det dag in och dag ut körde massa rossi-wannabes utanför huset..på ALLMÄN väg.

Så jävla mycket tokkörningar är det inte, och de skulle nog klaga lika mycket om det bara var krompråmar som tuffade fram. Det är bara att acceptera och gilla läget!
 

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF 1000R
-PLM- skrev:
Så jävla mycket tokkörningar är det inte, och de skulle nog klaga lika mycket om det bara var krompråmar som tuffade fram. Det är bara att acceptera och gilla läget!

Inte så jag hört och förstått att folk beter sig på "SB". Har aldrig kört där så jag vet hur det ser...men "stå på där det går och ta det lugnt förbi husen" kan nog störa ändå.

Är det upp till hojåkarna att acceptera läget när en som bor där fått för mkt och också ger sig hän åt en olaglig handling, t ex häller ut grus i en kurva?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
-PLM- skrev:
Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Jag är less på alla svenssons och alla viktigpettrar med och utan hoj.
Men snälla nån, när blev hastighetsbegränsningen 200km/h eller "fri fart" på bulten?
Jag tror inte det handlar så mkt om mängden trafik som farten på den som är där.
Jag är uppväxt vid sidan om arlanda, vi pratar MAX 1,5km vid sidan om landnindsbanan.
Våran gård stod där innan arlanda blev till, min farmor och farfar tyckte det var lite spännande med en flygplats.
Det har hänt en del sedan dess, planen har blivit fler och större.
När bana nr3 öppnades, eller rättare sagt innan den fick öppnas så tilläggsisolerade man och monterade treglasfönster i alla kåkar som låg inom vissa bullermattor.
Det var ett krav för att få öppna banan, detta betalades då av luftfartsverket.
Vad sägs om en vägtull på slingerbulten för att finansiera avåkningszoner, skydd för dom boende i form av vallar och ljudisolering, varför inte flaggvakter i svåra böjar tom?
Eller var det en allmän väg som finns där för att boende ska kunna ta sig till och från sina hem och till grannbyarna?
Ge helt enkelt fan i att köra som idioter på bulten så lugnar dom boende med ner sig.
//Tobbe
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Goodstuff skrev:
Är du dum på riktigt?
Har du stoppat ner huvudet i sanden på riktig?


Jag är knappast dum men fan inte skulle jag köpa ett hus längst med en tågräls
så jag blev störd av tågen. Inte fan skulle jag köpa ett hus som stod vid ett
reningsverks så det luktade skit dagarna i ända! Inte fan skulle jag köpa ett hus
där min närmsta granne är en mekanisk verkstad så jag fick höra på fräsen i dagrna långa!

Man har sig själv lite att skylla om man flyttar dit där det är störande
moment runt omkring sig! Okey att mina komentarer inte dryper av empati
som hela svensson kollektivet tycker man ska ha mycket av.
Och att jag inte beräknar med att de som kör hoj där kör olagligt så det
visslar om det!


Men att du kallar mig dum pga att dina värderingar inte är som mina
Är lite som att banna sig själv genom personpåhopp som du värkar göra ofta nuförtiden? Skärpning...

.Anders
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Härlig tråd!

Nu väntar vi bara på att Mattias ska komma med nån cool kommentar... :tummenupp
/T
 
Last edited:

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
bor man i tunnelbanan får man leva med att det kör förbi en massa tåg.......
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
folk som klagar (både här och vid "bulten" osv) skulle klaga på nåt annat om det inte vore för detta, för de är såna som personer, de vill ha nåt att klaga på. Kanske för att ge utlopp för andra känslor, vad vet jag?
Självklart ska man inte bränna satan förbi husen, men såna finns det väldigt få av på bulten.
 

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF 1000R
-PLM- skrev:
folk som klagar (både här och vid "bulten" osv) skulle klaga på nåt annat om det inte vore för detta, för de är såna som personer, de vill ha nåt att klaga på. Kanske för att ge utlopp för andra känslor, vad vet jag?
Självklart ska man inte bränna satan förbi husen, men såna finns det väldigt få av på bulten.

Eller så är det så att personerna som klagar har något konkret att klaga på...
Inte på SB såklart..eftersom det inte är så många som kör för fort där. Om det nu går för fort över huvud taget.
Men ang. andra saker här i livet man kan klaga på...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ReDan skrev:
Har du stoppat ner huvudet i sanden på riktig?

--edit--


Men att du kallar mig dum pga att dina värderingar inte är som mina
Är lite som att banna sig själv genom personpåhopp som du värkar göra ofta nuförtiden? Skärpning...

.Anders
Kan du ge mig ett exempel på hur en familj som flyttar till området runt slingerbulten en kall novembermånad eller i slutet av februari ska ta reda på hur trafiken är där?

"Just det mäklaren. Brukar det köra runt en massa mc-förare och ta tid här i trakten?"

Kom igen när det handlar om en aktivitet, verksamhet, fabrik, byggnad eller ngt annat som rör sig inom lagens råmärken för då håller jag med dig.
De som tvingas flytta till, kanske pga ekonomi, ett område med mycket inbrott. Ska de också skylla sig själva?

Ber om ursäkt för den dryga frågan huruvida du är dum eller inte. Onödigt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
cleaner skrev:
avd. "Hade jag bott..."
Tänk att det stämde denna ggn med, en person som skriver att
man givetvis bara skall köra fort på bana är en person
som inte har mer än 5 mil till en bana...

Snacka om att man hade bott på banan om man hade haft 5 mil dit,
köra dit, köra en timme på banan, köra hem = ca 3timmars tur om man
räknar med fika/snack-pauser.

ps. jag har redan skrivit tidigare om vad jag anser ang. bulten men vi tar det
igen: gasa där det går, lugnt förbi bebyggelse(som alltid). ds.
Jag bor inte på banan! Det är tyvärr så att man kan inte använda banan hela tiden pga folk som bor i närheten. Det ger inte mej rätt att köra som en idiot på allmän väg. Man får helt enkelt vänta tills tillfälle erbjuds.
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
ReDan skrev:
Man har sig själv lite att skylla om man flyttar dit där det är störande
moment runt omkring sig!

Mmmm... men att flytta ut i skogen längs en smal 70-väg... :rolleyes:
Får man skylla sig själv då att den utvecklas till en racerbana... :va

Det spelar ingen roll vad jag tycker om bulten och hastigheterna där, men att säga att de boende får skylla sig själv.. det känns faktiskt lite konstigt... :confused:

-PLM- skrev:
folk som klagar (både här och vid "bulten" osv) skulle klaga på nåt annat om det inte vore för detta, för de är såna som personer, de vill ha nåt att klaga på. Kanske för att ge utlopp för andra känslor, vad vet jag?
Jag ser inte mig som någon klagoperson.. men så mycket kan jag säga, att jag klagade faktiskt på grannen i garaget under min lägenhet när han startade sin motorcykel inne i garaget och sedan lät den gå på tomgång... Vissa saker är helt enkelt svåra att stå ut med ibland.. :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Jag är trött på påstått vuxna personer som inte kan se längre än deras egen näsa räcker, som inte kan se sitt eget agerande i andras perspektiv.
Trött är bara förnamnet :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Självklart man klagar... :) Bor i Årsta, var tidgare jättejobbigt med en massa oljud från hojar på Huddingevägen, upplevde det svårt sova på natten, Pratade då med min lokale politiker, han/hon/dom förstod genast min utsatta sitiuation, att det var jättejobbigt, så efter lite diskussion i kommunalfullmäktige så beslöt dom efter mitt klagande att gräva ner Huddingevägen och skapa Södra Länken, bra så! :yoparty

Så, med lite mer gnäll från dom boende längs bulten, så kommer det innan nästa sommar finnas en förbilänk under jord, kan säkert bli finfina tider på den sträckan! :7peta :lol

/B
 

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
bmwjohan skrev:
jo det blir ju roligt, men när du ändå håller på så kan du väl spänna pianotråd över vägen eller kanske skjuta på mc-killarna med älgstudsare? det skulle du nog också gilla.
ja eller så lägger du ut grus på vägen och fixar en stor brasa vid vägkanten att så mc-killarna hamnar i den när dom åker av och börjar brinna!!

kunde inte skrivit det bättre själv
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
"Jag vill inte att ni kör här"
"Inte jag heller"
"Men varför gör ni det då?"
"Ingen bana att gasa på, men ring din lokala politiker och be honom bygga en bana, så slipper ni oss..."

Vad säger man en win-win situation (WWS <- OBS! Trademark)

/fredde
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Men va fan,är det hus och bebyggelse är det ju bara att ta det lungt,inte bara för andras skull utan även för ens egen,barn och djur har ju en tendens att ploppa upp där man minst anar.Man kör lungt där det finns risker ej värda att riskera.Sen så lärde man ju sig vad som gäller när man tog körkort.Man har rätt att bo där man vill utan att behöva riskera livet i onödan varje gång man går hemmifrån.

Chip & Hajk
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top