-PLM- skrev:
Mina föräldrar får skylla sig själva som bosatt sig vid Bromma flyg... Mycket buller från jetplan och privatplan.
Jag är less på alla svenssons och alla viktigpettrar med och utan hoj.
Men snälla nån, när blev hastighetsbegränsningen 200km/h eller "fri fart" på bulten?
Jag tror inte det handlar så mkt om mängden trafik som farten på den som är där.
Jag är uppväxt vid sidan om arlanda, vi pratar MAX 1,5km vid sidan om landnindsbanan.
Våran gård stod där innan arlanda blev till, min farmor och farfar tyckte det var lite spännande med en flygplats.
Det har hänt en del sedan dess, planen har blivit fler och större.
När bana nr3 öppnades, eller rättare sagt innan den fick öppnas så tilläggsisolerade man och monterade treglasfönster i alla kåkar som låg inom vissa bullermattor.
Det var ett krav för att få öppna banan, detta betalades då av luftfartsverket.
Vad sägs om en vägtull på slingerbulten för att finansiera avåkningszoner, skydd för dom boende i form av vallar och ljudisolering, varför inte flaggvakter i svåra böjar tom?
Eller var det en allmän väg som finns där för att boende ska kunna ta sig till och från sina hem och till grannbyarna?
Ge helt enkelt fan i att köra som idioter på bulten så lugnar dom boende med ner sig.
//Tobbe