Väldigt lite hojar på annons?

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tycker att det verkar rätt tunt nu. Håller bevakning på Blocket och SH, alla sportmodeller. Trots att jag igentligen inte behöver köpa någon... :va
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Det var 13408 st hojar till salu i morse på Blocket (hela Sverige, alla typer).

Ja, ungefär som att det finns mycket fordon ute... just sportmodellerna av 04-05 R1, GSXR 1000 K5, ZX10R 04-05, 1000RR 04-05

Finns inte direkt stort urval. Kan tänka mig att det blir säljarens marknad när det kommer till denna typen av hojar i vår
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är trögsålt nu, så fort det är lite pengar inblandat..även om det är riktigt bra priser, så går det knappt att sälja, vid prisdumpningar så självklart så försvinner de hojarna medans annonsen är glödhet.

Jag försökte själv sälja min hoj i höstas, jag har aldrig varit med om att det varit så trögt någon gång, inte ett telefonsamtal, enbart ett par halvintresserade mail, prismässigt så låg jag LÄGST i Sverige för modellen, och jag har aldrig försökt sålt en hoj i sådant bra skick heller. Efterfrågan var inte tillräcklig för min hoj(visst med ett galet prisdump..)för tillfället. Jag vet att jag inte är ensam om att uppleva denna "tröghet".
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Är väl inte så konstigt att det inte går att sälja eller få annonser ute, i nästa tråd så diskuteras det överpriser:gnissla vem vill skänka bort sin mc:confused:
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Är väl inte så konstigt att det inte går att sälja eller få annonser ute, i nästa tråd så diskuteras det överpriser:gnissla vem vill skänka bort sin mc:confused:

Skänka bort? Egentligen är det sjukt vad folk egentligen tror man skall få ut av en hoj som är 5-6 år gammal. Man blir då aldrig förvånad.

Sedan tror folk att hojen blir _mer_ värd om den enbart har originalutrustning. Som att det borde bevisa nån form av fiskörning eller på hur bra skött den är.

Jag sålde min VTR1000 5000 under marknadspris och blev av med den direkt. Jag tyckte den var värd det priset jag satte, medans alla andra låg mellan 5 och 15 000 högre än min.

Folk verkar ju ha sina bilar och MC's som nått fondsparande som går upp i värde...
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Skänka bort? Egentligen är det sjukt vad folk egentligen tror man skall få ut av en hoj som är 5-6 år gammal. Man blir då aldrig förvånad.

Sedan tror folk att hojen blir _mer_ värd om den enbart har originalutrustning. Som att det borde bevisa nån form av fiskörning eller på hur bra skött den är.

Jag sålde min VTR1000 5000 under marknadspris och blev av med den direkt. Jag tyckte den var värd det priset jag satte, medans alla andra låg mellan 5 och 15 000 högre än min.

Folk verkar ju ha sina bilar och MC's som nått fondsparande som går upp i värde...

Dom flesta vill väl sälja så dyrt som möjligt- köpa så billigt som möjligt är det konstigt? Om man sedan har en så bra ekonomi så det inte spelar någon roll om man mer eller mindre "skänker bort sin mc för att bli av med den , så är det väl upp till var och en hur man gör
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Dom flesta vill väl sälja så dyrt som möjligt- köpa så billigt som möjligt är det konstigt? Om man sedan har en så bra ekonomi så det inte spelar någon roll om man mer eller mindre "skänker bort sin mc för att bli av med den , så är det väl upp till var och en hur man gör

Så är det ju helt klart, sen är det väl en annan sak om man blir av med hojen för det priset man satt ut den för. Om man ens blir av med den
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
tror jag köper aktier istället ;) förhoppningsvis får man nåt för pengarna
samt där får man va de är värda!! :tummenupp
 
Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Skänka bort? Egentligen är det sjukt vad folk egentligen tror man skall få ut av en hoj som är 5-6 år gammal. Man blir då aldrig förvånad.

Sedan tror folk att hojen blir _mer_ värd om den enbart har originalutrustning. Som att det borde bevisa nån form av fiskörning eller på hur bra skött den är.

Jag sålde min VTR1000 5000 under marknadspris och blev av med den direkt. Jag tyckte den var värd det priset jag satte, medans alla andra låg mellan 5 och 15 000 högre än min.

Folk verkar ju ha sina bilar och MC's som nått fondsparande som går upp i värde...

Om det nu såldes mer än en beggad VTR det året så innebär det att någon/några fick 5000-15000 mer än du. Bra förtjänst på att vänta någon vecka på.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
2 av de cyklarna som låg ute när jag sålde låg även kvar efter sommarn.. Är det värt 5000? Möjligen för nån, inte för mig
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Vad som förvånar mig är att många klagar över att de inte får sålt sina hojar utan att inse att de är överprisade. Priset och efterfrågan kommer alltid gå hand i hand och sedan verkar många glömma kostnaden av att ha den stående. Sitter man med en helårsförsäkring som inte är avställningsbar (som de flesta bolag har numera) på t ex en sporthoj så har ju en försenad försäljning pga överpris snabbt ätit upp den skillnaden i form av försäkring och värdeminskning gentemot om man sålt den lite billigare från första början... Om man nu inte bara lägger ut sin hoj för skojs skull för att se om man får sitt begärda pris direkt utan att egentligen bry sig så mycket om att bli av med grejjerna.

Jag har sålt hoj i slutet av varje säsong nu i ett par år. Lagt den ett par tusen billigare än vad jag skulle fått på högsäsong men blivit av med den snabbt. Slipper alla ägandekostnader på nått som ändå ska säljas. Sedan är det bara att tralla ut och köpa nått under vintern/våren innan silly season börjar med dess överpriser. Jag har iaf lyckas dubbla hojvärdet idag gentemot första hojen utan att lägga nått extra (visst, inga stora pengar kanske i sammanhanget men dock). Och visst är det kanske på bekostnad av att få köra nån hyfsad oktober/novemberdag men köldvek som man är spelar det inte så stor roll för min del..
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Vad som förvånar mig är att många klagar över att de inte får sålt sina hojar utan att inse att de är överprisade. Priset och efterfrågan kommer alltid gå hand i hand och sedan verkar många glömma kostnaden av att ha den stående. Sitter man med en helårsförsäkring som inte är avställningsbar (som de flesta bolag har numera) på t ex en sporthoj så har ju en försenad försäljning pga överpris snabbt ätit upp den skillnaden i form av försäkring och värdeminskning gentemot om man sålt den lite billigare från första början... Om man nu inte bara lägger ut sin hoj för skojs skull för att se om man får sitt begärda pris direkt utan att egentligen bry sig så mycket om att bli av med grejjerna.

Jag har sålt hoj i slutet av varje säsong nu i ett par år. Lagt den ett par tusen billigare än vad jag skulle fått på högsäsong men blivit av med den snabbt. Slipper alla ägandekostnader på nått som ändå ska säljas. Sedan är det bara att tralla ut och köpa nått under vinter/vår innan priserna innan silly season börjar med sjuka priser. Jag har iaf lyckas dubbla hojvärdet idag mot första hojen, visst, det är på bekostnad av att få köra nån hyfsad oktober/novemberdag men köldvek som man är spelar det inte så stor roll för min del..

En annan fördel är att man får en smärtfri försäljning.
Jag är väldigt allergisk mot människor som skall komma och klämma och syna varje partikel för att sedan åka hem och egentligen bara vilja titta på en hoj. Det har kostat mig tid, kanske åka från arbetet tidigare = pengar osv osv.

Klockrent svar
 

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Huddinge Hills
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Sedan tror folk att hojen blir _mer_ värd om den enbart har originalutrustning. Som att det borde bevisa nån form av fiskörning eller på hur bra skött den är.

Hej,

Jag har själv hojjen ute för försäljning just nu. Vet inte om andra tycker att det är så mycket överpris men jag har gått på vad ungefär andra liknande säljer för och sedan att hojjen verkligen är fräsh och inge BS.

Dessutom tycker jag faktiskt att en originalhoj när det kommer till utrustningen är ett kvitto på att den inte är sönderpillad och att man har skött den genom åren. Att man har försökt hålla den ajour som den var den dagen den hämtades ut.

Valde att inte lägga ut den på blocket för jag skänker INTE bort 100kr (!) till några få rackare som ligger på playan och dricker drinkar på hawaii. Tips är andra sidor som är free free free tex sporthoj, eniro och andra sidor inte tar något för att annonsera (stort cred!!).

Det har med bortfallet från blocket som har 98% av annonseringen vart jäädrigt dött men det är ingen hets på att få iväg Vita Faran :krama :)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
2 av de cyklarna som låg ute när jag sålde låg även kvar efter sommarn.. Är det värt 5000? Möjligen för nån, inte för mig

:tummenupp Verkligen inte, Vill man sälja så är det skönt att bli av med den snabbt och utan strul. Har blivit av med mina hojar första dagarna ute på annons.

Vissa dårar lägger ju ut hojen på våren och har kvar den på hösten när den är ännu ett år äldre!!!!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej,

Jag har själv hojjen ute för försäljning just nu. Vet inte om andra tycker att det är så mycket överpris men jag har gått på vad ungefär andra liknande säljer för och sedan att hojjen verkligen är fräsh och inge BS.

Dessutom tycker jag faktiskt att en originalhoj när det kommer till utrustningen är ett kvitto på att den inte är sönderpillad och att man har skött den genom åren. Att man har försökt hålla den ajour som den var den dagen den hämtades ut.

Valde att inte lägga ut den på blocket för jag skänker INTE bort 100kr (!) till några få rackare som ligger på playan och dricker drinkar på hawaii. Tips är andra sidor som är free free free tex sporthoj, eniro och andra sidor inte tar något för att annonsera (stort cred!!).

Det har med bortfallet från blocket som har 98% av annonseringen vart jäädrigt dött men det är ingen hets på att få iväg Vita Faran :krama :)

så, om jag moddar min hoj med ett par nya schyssta miniblinkare, en snygg undertail och ett schysst blås så betyder det att min hoj är sönderpillad:confused:

visst det finns de som är svaga för hojar som är i originalskick men jag tror det är lättare att sälja en hoj som har lite utrustning och det betyder inte att hojen skulle vara sönderpillad för det.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top