Väldigt lite hojar på annons?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Den här tråden är rätt poänglös, vad är syftet? att uppmärksamma att folk inte säljer hojar när det är snö ute? det kan väl dom flesta räkna ut *host host*. Jag kan ge er ett tips: Så fort snön smälter kommer ni få en chock då marknaden kommer vara full av hojar. Dock kommer ni få leva med överpriser men så är det.


Nej vad tror du själv? Varför jag undrar är för att nya hojar har gått upp riktigt mycket i pris, detta resulterar ibland i att begagnatmarknaden får sig en smäll. För två år sedan vid denna tiden tycker jag det fanns betydligt mycket mer cyklar då jag tittade.

Blir priserna blir högre om tillgången blir högre? Det är ju en riktigt bra analys isåfall..
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Jag tycker det var mest ledset med folk som mejlade skambud på 10-20k lägre än utgångspriset i tron att man är desperat bara för man försöker sälja en hoj på hösten/vintern. Den står bra där den står, om suget att fixa lekbilen fortfarande är på topp till sommarn blir det ett nytt försök.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Nej vad tror du själv? Varför jag undrar är för att nya hojar har gått upp riktigt mycket i pris, detta resulterar ibland i att begagnatmarknaden får sig en smäll. För två år sedan vid denna tiden tycker jag det fanns betydligt mycket mer cyklar då jag tittade.

Blir priserna blir högre om tillgången blir högre? Det är ju en riktigt bra analys isåfall..

Priserna blir högre när efterfrågan blir högre.*** Å, blir samtidigt tillgången högre - men inte högre än efterfrågan - så är analysen riktig kan man nog säga.......

***Gammal tillförlitlig marknadsekonomiteori......
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Du är 26 bast och bor i en hyres 2:a från 1963, du kör en 92:ans Volvo och din tjej träffade du när hon var 22 - men hon "träffade" sin första kille när hon var 17...

Vore det inte skönt att vara först för en gångs skull? Köp en ny hoj!

;-)
 
  • Gilla
Reaktioner: TRS

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Kliv utanför ramarna och köp en mer personlig hoj så hittar du fler ex till salu till vettigare pengar. Finns t.ex. en RSV Mille Factory -06 till salu för 88k. Den kostade drygt 160k ny så det tycker iaf jag är ett ganska vettigt pris.

:fakta
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
:tummenupp Verkligen inte, Vill man sälja så är det skönt att bli av med den snabbt och utan strul. Har blivit av med mina hojar första dagarna ute på annons.

Vissa dårar lägger ju ut hojen på våren och har kvar den på hösten när den är ännu ett år äldre!!!!

Dåre vet jag inte men när jag körde sporthoj tidigare så köpte jag på höst/vinter och sålde mitt på sommaren. De flesta hojarna tjänade jag pengar på. Ett köp var till och med plus efter att jag räknat av däck, försäkring och bensin.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Förstår ärligt talat inte om du håller med mig, eller om jag missat något? Hur som helst har ju du köpt dig en riktigt trevlig cykel i stället för att försvinna i flocken av R1or. :tummenupp för det.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är det bara min gissning, men borde inte begagnatmarknaden bli ganska populär nu när japanhojarnas -10:eek:r kommer kosta skjortan? En ny R1:a, 170 papp :näsblod
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Är det bara min gissning, men borde inte begagnatmarknaden bli ganska populär nu när japanhojarnas -10:eek:r kommer kosta skjortan? En ny R1:a, 170 papp :näsblod

eller så slutar det med att folk väljer att behålla sina beg. hojar istället för att köpa nytt och de utan hoj får köpa nytt ;)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Lite (o)lustigt att de hojar som dyker upp på Blocket är extremt överprisade....varför?

Kan bara hålla med!

Folk verkar tro att de säljer gammal whisky som blir värd mer med åren.

Förmodligen så sitter det massa folk med hojar som dom egentligen inte haft råd att köpa/äga men nu vill man ändå byta upp sig till en nyare (läs: dyrare) framåt våren och MÅSTE därför sälja sin gamla till ett sjukt högt pris.

Beror förmodligen oxå på att nya hojar är såpass mkt dyrare idag än ett par år sen. Då tror man att man ska kunna sälja sin hoj med ett par år på nacken till ett högt pris eftersom den fortfarande är "billig" jämfört med en ny.
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är väl just gammal whiskey dom har druckit innan dom lägger ut annonserna....

Med tanke på bristfällig grammatik och stavning samt totalt misslyckad meningsbyggnad i många av annonserna så är jag beredd att hålla med dig!

Extra bra blir det när man lägger ut en oskarp bild på en skitig hoj.

Man skulle ju kunna tycka att alla i 2010 års Sverige åtminstone borde ha tillgång till en trasa och en hink med lite vatten.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Vad beror det egentligen på att nypriserna tar ett sånt stort skutt upp i år? Kronan är väl inte svagare än vanligt? Är det över hela världen eller bara i sverige och kommer vi då få en återgång till sidoimporten? Nu har jag bara sett japanska priser och om de är ensamma om att chockhöja tror jag många kommer välja att köpa exklusivare märken isf japanskt, t ex bmw, ducati, mv och hd i de olika kategorierna av hojtyper.. t ex hondas nya avskalade 1300 custom kommer kost lika mycket som hd´s motsvarande med mer effekt "känsla" och status, vem f*n köper då en snikhonda för 164000:-?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jahaaa.....tack för att du förklarade, kan inte du byta ut din avatar, blir lika äcklad varje gång.

Gillar du inte ICAs kakao? :va Du är bergis en finsmakare, som bara äter ÖGON-kakao och kanske äkta corn flakes? :)

Vad beror det egentligen på att nypriserna tar ett sånt stort skutt upp i år? Kronan är väl inte svagare än vanligt? Är det över hela världen eller bara i sverige och kommer vi då få en återgång till sidoimporten? Nu har jag bara sett japanska priser och om de är ensamma om att chockhöja tror jag många kommer välja att köpa exklusivare märken isf japanskt, t ex bmw, ducati, mv och hd i de olika kategorierna av hojtyper.. t ex hondas nya avskalade 1300 custom kommer kost lika mycket som hd´s motsvarande med mer effekt "känsla" och status, vem f*n köper då en snikhonda för 164000:-?

Det är nog mest pga finanskrisen. Så fort ekonomin svajar skärs det ner på lyxvaror först. Tillverkarna säljer färre enheter och höjer då priserna för att minska tappet.

Eller nåt.
 
Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX_10_25260889.htm?ca=11&w=1
Ptja, tror att vill man bli av med hojen till våren och kunna köpa sig nått då innan det bara finns skräp så tror jag man säljer. Har en känsla av att det inte kommer finnas lika mycket begagnat i år. Som tur är kan man ju ta en snabbvisit ner till tyskland om det visar att det blir så här.

Så förvånansvärt mycket det finns där, bra med godis på hojarna också. Om nån vill bli av med sin ZX10 så hör av er, annars får man hålla ögonen öppna

Abe, jodå får jag tag på en hoj så kommer jag så klart ner. då får vi ta och köra en sväng. Har du ordnat dig en SP1 IGEN? Trode bara man köpte en sån traktor en gång ;)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top