Väldigt lite hojar på annons?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men samtidigt är det lustigt hur mkt man kan pruta, en kille jag ringde igår sänkte 5000:- innan jag knappt hade öppnat munnen....
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
GSXR k5 står också högt på listan. den där zx10an hade vart något, bara att den e körd i prosbk gör mig lite halvrädd.. Motorn är väl antagligen skött exemplarisk, men man vet ju inte vad den vart utför. vet inte om jag skulle må så bra på en sån hoj.

Ingen idé att åka till tyskland heller, priserna ligger på precis samma som här. Euron e brutalt mot svenska kronan nu. Vi får väl vänta och se vad våren kommer med :(
 

-Suzuki-

Guest
Men samtidigt är det lustigt hur mkt man kan pruta, en kille jag ringde igår sänkte 5000:- innan jag knappt hade öppnat munnen....

Fast det där är ju helt individuellt. Jag försöker pruta ner en cross från 30 till 28, men han totalvägrar. :mad:
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Ja jag tror ju att beg priserna kommer att ligga still i alla fall nu när som någon sa 169.900:- för en R1 10 årsmodell.
Köpte en R1- 07 igår och är jävligt nöjd :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kolla ut...det kommer nog igång lite smått, är väldigt lite annonser på blocket, de verkar minska, visst kommer det i annonser men de gamla försvinner i snabbare takt just nu.

GSXR k5 står också högt på listan. den där zx10an hade vart något, bara att den e körd i prosbk gör mig lite halvrädd.. Motorn är väl antagligen skött exemplarisk, men man vet ju inte vad den vart utför. vet inte om jag skulle må så bra på en sån hoj.

Ingen idé att åka till tyskland heller, priserna ligger på precis samma som här. Euron e brutalt mot svenska kronan nu. Vi får väl vänta och se vad våren kommer med :(

K5 av gixxer verkar vara en bristvara därute, mer K6 och K7 or, jag menar litershojen, tror du gör likaså.
 
Last edited:

Gummisnodd

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati / yz250f / Vespa
sluta gnäll! Köp inte om ni tycker det är för dyrt! Det finns väl nån 15k's hoj ni snåljåpar kan dra till att köpa på blocket? Nog fan försöker de flesta (någorlunda funtade personerna) att få ut så mkt såom möjligt när de säljer något - det gäller väl även ni som gnäller över att det är "dyrt" just nu?! Ni som gnäller tillhör ju säkerligen dom som försöker köpa billigt och sälja dyrt!
 

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
skall åka ner till italien nu idagarna och köpa hem ett antal hojar så som vfr 800 årsm 98-01 , hornet 900 02:a och kanske nån ducati.

det jag vill komma till är att man kan köpa till priser som är under halva priset vad det kostar här hemma.
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Fast det där är ju helt individuellt. Jag försöker pruta ner en cross från 30 till 28, men han totalvägrar. :mad:

Detta kring priser är ju lite kul. De finns ju trots allt dem som i annonser sätter ut de pris som varan är till salu för och då inte med 20k + 5k i prutmån. Inget att bli sur för om säljaren inte vill gå ner i pris. Gilla läget eller köp nått annat.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
La ut hojen för en vecka sedan(lördag).
Nu e den borta. La mig ca 5000 under den billigaste. Inga probs. :tummenupp

Hade väl kunnat vänta till våren och fått lite mer, men vafan.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Detta med köp&sälj och svenskar är roligt. Till skillnad från tex danskar och sydländska invandrare så är vi svenskar mentalt forfarande bönder, inte köpmän.

En svensson som har ngt ute på annons blir således förolämpad och djupt kränkt om ngn lägger ett bud, dvs "prutar". Istället för att begrunda budet och endera acceptera det eller förkasta köparens bud och/eller komma med ett motbud.

Likaså blir vi svenskar kränkta när ngt vi avser köpa är "för dyrt", vi kan ju nämligen inte tänka oss att lägga ett bud.

Dessutom är säsongstrådar kring privatannonspriser så vanliga på SH. På hösten, när tusental sporthojare av ngn outgrundlig anledning ska sälja sin beggade sporthoj till privatperson, så är priserna för låga: "Voffo få ja inget fö min r-etta:confused:"

På våren när alla ska köpa sig en "ny" beggad hoj av privatperson startas trådas som denna. "Voffo e alla beggade R-ettor så dyra:confused:"
 
Last edited:

-Suzuki-

Guest
Detta kring priser är ju lite kul. De finns ju trots allt dem som i annonser sätter ut de pris som varan är till salu för och då inte med 20k + 5k i prutmån. Inget att bli sur för om säljaren inte vill gå ner i pris. Gilla läget eller köp nått annat.

Jag får visst bli sur, precis som han får bli sur för att ingen vill ge honom 30' för hans gamla cross.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Detta med köp&sälj och svenskar är roligt. Till skillnad från tex danskar och sydländska invandrare så är vi svenskar mentalt forfarande bönder, inte köpmän.

En svensson som har ngt ute på annons blir således förolämpad och djupt kränkt om ngn lägger ett bud, dvs "prutar". Istället för att begrunda budet och endera acceptera det eller förkasta köparens bud och/eller komma med ett motbud.

Likaså blir vi svenskar kränkta när ngt vi avser köpa är "för dyrt", vi kan ju nämligen inte tänka oss att lägga ett bud.

Dessutom är säsongstrådar kring privatannonspriser så vanliga på SH. På hösten, när tusental sporthojare av ngn outgrundlig anledning ska sälja sin beggade sporthoj till privatperson, så är priserna för låga: "Voffo få ja inget fö min r-etta:confused:"

På våren när alla ska köpa sig en "ny" beggad hoj av privatperson startas trådas som denna. "Voffo e alla beggade R-ettor så dyra:confused:"

Fy fan vad sant :hihi:rofl
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions

Finns det nån färjelinje kvar till nått skandinaviskt land ?


Detta med köp&sälj och svenskar är roligt. Till skillnad från tex danskar och sydländska invandrare så är vi svenskar mentalt forfarande bönder, inte köpmän.

En svensson som har ngt ute på annons blir således förolämpad och djupt kränkt om ngn lägger ett bud, dvs "prutar". Istället för att begrunda budet och endera acceptera det eller förkasta köparens bud och/eller komma med ett motbud.

Likaså blir vi svenskar kränkta när ngt vi avser köpa är "för dyrt", vi kan ju nämligen inte tänka oss att lägga ett bud.

Dessutom är säsongstrådar kring privatannonspriser så vanliga på SH. På hösten, när tusental sporthojare av ngn outgrundlig anledning ska sälja sin beggade sporthoj till privatperson, så är priserna för låga: "Voffo få ja inget fö min r-etta:confused:"

På våren när alla ska köpa sig en "ny" beggad hoj av privatperson startas trådas som denna. "Voffo e alla beggade R-ettor så dyra:confused:"

Allt det där är Såssarnas fel....:mattias

Prutat på en HD med lull-lull, där kan man snacka om kränkta ägare...:fakta

/Smålänning
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Sålde min R1 2007 i dec med lite godis som leovince slipon xenon cuts tonat kåpglas och integrerad blinkers. Hade rullat ca 1600 svensks.
Sålde den för 70k idag ser jag att vissa begär 80k för en 2005 :S
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top