Väldigt lite hojar på annons?

JensColbin

mkt nöjd kawaägare
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
cbr1000rr -07 och zxr10r -05 som ska säljas
jag har en grön 05a.... har även en skoteroverall om du behöver. tänkte att det kan bli lite kallt på hemvägen
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Det är alltid få överprisade hojar ute på vintern, detdär med vinterpris är ren BS ;) alltid köpt hoj på vår/sommar, är så många som lägger ut då och alla vill vara billigast och lägger sin hoj 1000kr under billigaste och priserna bara rasar.

är iaf min erfarenhet, tex letade efter en VTR eller TL förra året, undre vintern låg det ett fåtal ute för runt 40 000!

sen på våren börja det komma ut fler och fler och priserna föll, ganska snart fanns det flera både VTR och TL för under 30, slutade med att jag köpte en TL för 21 i början av sommarn, så långt från alla "vinterpris" man kan komma och är nöjd än idag
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vilken hoj upplever ni som mest svårt att få tag på?

Gsxr 1000 K5 av de vanliga hojarn(gärna svart) verkar vara grymt poppis och går snabbt!

Efter att ha tittat på blocket väldigt mkt under flera års tid tycker jag mig ana att r1 och cbr finns det ganska mkt av till salu men det är dåligt med gsxr och zx! Tror att det finns ganska få zx10-04/05 till salu pga av att kawwa gjorde bort sig så mkt med 06/07 så de kawwafrälsta väntar på att köpa 08/09 till bra begagnat pris!

Ni som tycker att det finns för få hojar i Sverige tyckar jag verkligen skulle kolla i england där begagnatmarknaden är helt underbar! Kan man polska är den marknaden väldigt intressant då du slipper fippla med ljuset!

EDIT: vill egentligen inte tillföra något till överpris disskutionen men iom att återförsäljarna har höjt priset med närmare 40kkr för en ny 1000cc på två år så kan vi nog vänta oss lite högre begagnatpriser tyvärr! Detta gör att även äldre hojar kan gå upp i pris!
 
Last edited:

jonas995

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
södertälje
Hoj
Rsv mille och Yamaha yz 125
Har själv letat hoj ett tag nu men har äntligen hittat en r6 03 som gått 2200 mil i bra skick
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Med tanke på hur mycket en ny sporthoj 2010 kommer att kosta lär det nog även slå på begagnade hojar. Tiden då man kunde köpa en ny 1000 för 130.000:- är nu förbi. Herregud en Gixxer 750 kostar nu 155.900:-!!
Själv kommer jag definitivt höja priset på min ZX10R sen i höstas. Nu är det snart "vårpriser" som gäller igen.
Men till ämnet: jag tror att många är i begrepp att sälja, men man väntar nog nån månad till med att annonsera. Säljaren inser nog också att en ev köpare ju vill provköra hojen innan köp ( skulle jag göra iallafall ). Det går ju nu inte mitt i bistraste vinterkylan. Så var lite kall:tungan och vänta lite så dyker nog fler hojar upp. Men räkna generellt med en prishöjning.

Det är just det. Vet inte någon som skulle köpa hoj när det är 50cm snö ute och -20c, man vill väl prova hojen innan köp?
Jag har haft min ute hela hösten, men nu under snömånaderna orkar jag inte lägga ut den, lönlöst.
 

-Suzuki-

Guest
Det är just det. Vet inte någon som skulle köpa hoj när det är 50cm snö ute och -20c, man vill väl prova hojen innan köp?
Jag har haft min ute hela hösten, men nu under snömånaderna orkar jag inte lägga ut den, lönlöst.

Samma här, ska sälja motarden, men det får vänta åtmonstone en månad till, den kostar ju inget där den står.
 

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
kvidinge
Hoj
-06 hayabusa
Samma här, ska sälja motarden, men det får vänta åtmonstone en månad till, den kostar ju inget där den står.

Jag körde till lysekil från skåne i detta jävla väder,,, varför? fick en hayabusa-06 med 1300mil på mätaren för 65000:- problem tja har ju inte provkört en mer än på depåstöd kollat olja o helhetsintrycket.. tror det var värt det..återstår o se till våren...:)
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Väldig dålig begagnat marknad just nu. Letar R6 2003, 2004 Gsx-r600 2002, 2003

Tycker speciellt 600 marknaden är dålig får väl vänta någon månad till.
 

JensColbin

mkt nöjd kawaägare
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
cbr1000rr -07 och zxr10r -05 som ska säljas
Ja, eller så använder man släp? ;)

tar längre tid dock... :rolleyes:
men jag ska nog faktiskt sälja den på riktigt. har en annan på gång.
är du intresserad så är det bara att höra av dej...inte så populärt att prata affärer här ju... :D
 

-Suzuki-

Guest
Jag körde till lysekil från skåne i detta jävla väder,,, varför? fick en hayabusa-06 med 1300mil på mätaren för 65000:- problem tja har ju inte provkört en mer än på depåstöd kollat olja o helhetsintrycket.. tror det var värt det..återstår o se till våren...:)

En kille flög från Boden för att hämta min dåvarande pojkväns ttr600, sen körde han den hem från flygplatsen. 80 mil på en skakig ttr med crosshjul och avbrutet kopplingshandtag. DET är manligt.




Eller dumt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Är det verkligen så att det är dåligt med hojar ute till salu eller är det så att väldigt många potentiella köpare är ute efter samma typ av hoj? Det är väl inte så konstigt att marknaden ser snål ut när alla ska jaga de få exemplar av Gixxer, ZX10, CBR och R1 som tidigare ägare tröttnat på?

Av samma anledning är det väl heller inte så konstigt att priserna ligger kvar på samma nivå år efter år. Kliv utanför ramarna och köp en mer personlig hoj så hittar du fler ex till salu till vettigare pengar. Finns t.ex. en RSV Mille Factory -06 till salu för 88k. Den kostade drygt 160k ny så det tycker iaf jag är ett ganska vettigt pris.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Till trådstartaren:

Varning för zx10 från -04 då ramen= rysk roulette i hållbarhet. Risk för sprickbildning!
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ville bättra på statistiken lite, satte upp min till försäljning :tummenupp
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Den här tråden är rätt poänglös, vad är syftet? att uppmärksamma att folk inte säljer hojar när det är snö ute? det kan väl dom flesta räkna ut *host host*. Jag kan ge er ett tips: Så fort snön smälter kommer ni få en chock då marknaden kommer vara full av hojar. Dock kommer ni få leva med överpriser men så är det.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top