Sebbe85 skrev:1688561En R hoj går hur bra som helst för en nybörjare att lära sig på väldigt lättmanövrerade bra broms osv, bara man inte kör över sin förmåga går det nog bra att köra vilken hoj som helst.
sgtpepper skrev:470252Det blev ingen poll . Jag skriver lite tips här istället:
Suzuki SV650
Honda Hornet 600
Yamaha TRX850
Suzuki GSX750 (notera: inte R)
Honda Sevenfifty CB750
Yamaha XT600
Honda Dominator NX650
Finns hur många bra nybörjarhojar som helst, men det där var några tips. Det handlar ju rätt mycket om vad personen vill ha för typ av hoj, hur mycket personen har råd att betala i försäkring osv.
Jag hade valt en TRX850 om jag varit nybörjare och letat hoj, tyvärr brukar dom vara lite väl dyra som begagnade, men det är väl för att det är en så schysst hoj med bra försäkringspremier.
Redigerat: Nu kom det visst en poll
tänka sig att det fanns någon vettig här...hahaMingves skrev:600959En sådan här kanske?
//M
gringo skrev:471776I min hjärna finns det ingen anledning att köpa en "tråkig" hoj. Lärde mig lika bra på en R-hoj. Antagligen kan du framföra en mc på ett korrekt sätt om du fått mc-kortet. Sen att cykeln kanske går som ett skollat troll har inte med saken att göra tycker jag. Förhopnings har du någon spärr i skallen och framför då inte cykeln över din förmåga..
Vad är en bra första hoj för max 20000, för att köra en eller två säsonger och sedan byta upp sig? tog kortet förra veckan(Y)
Vad är en bra första hoj för max 20000, för att köra en eller två säsonger och sedan byta upp sig? tog kortet förra veckan(Y)
Grattis till kortet.
SV650 borde du kunna få för 20 loppor. Kanonhoj att börja med, och lagom att byta ut efter ca. två år.
Tung mellan sport naket grus asfalt enstånka twin trea fyra sexa?
Tung eller mellan sport/touring asfalt tips?
Har du körkort för tung så skulle jag satsa på tung, finns ingen anledning
att köpa något annat då. Om du ska ha sport eller touring kan bara du
avgöra, beroende på hur du vill köra? Själv skulle jag föredra en fighter
byggd på CBR900RR, men jag har inte råd med försäkringen på en sån.
Låter som att du har en liknande budget om du tänker lägga 20k på hojen.
Och då kan nog SV650 som nämnts här ovan vara ett bra val.
Eller Ducati monster 600 eller 750 (främst för att de är snygga), men då
kryper priset en bit uppåt.
Jag skulle vilja säga att något i motard form är det allra enklaste, körmessigt. det är i princip som att cykla ju. typ honda xr eller yamaha ttr, det är la inga ögonstenar direkt men vill man ha något som är lätthanterligt i trafiken och inte väger specielt mycke så är det ett rätt säkert kort.
Och sommaren därpå när man fått lite erfarenhet kan man ju kränga hojen och gå på något tyngre o häftigare
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|