MickeZX7R
Posör
- Ouh...det var nog ett typiskt moddlar-exemplar då ; )Tja min fick byta allt utom kaross o dörrar innan 20,000 mil o då menar jag Allt verkligen.
- Ouh...det var nog ett typiskt moddlar-exemplar då ; )Tja min fick byta allt utom kaross o dörrar innan 20,000 mil o då menar jag Allt verkligen.
Noppe men du fick ett bra svar av en annan.- Ouh...det var nog ett typiskt moddlar-exemplar då ; )
Bra grejer, men du menar förstås S213Jag kör en W213 E-klass kombi. …..
Ja sedan blev det en leasing och då var det fel på villkoren.- Ouh...det var nog ett typiskt moddlar-exemplar då ; )
Rullat 160 tusen mil som taxi innan?Noppe men du fick ett bra svar av en annan.
Men visst
Iprincip all motor elektonik
Fjädrar/stötdämpare.
Bromsskivor/ok
Handbromswire
Bromsrör
Bakaxel
Samtliga Hjullager
Kyl samtliga
Generator
Acpump
Bägge torkar motorer
Servo
Komplett framvagn
Avgassystem
Katalysator
Skälv exploderande bakrutor.
Pluss hur många elfel som helst.
Slutade med bort lödda krockkuddar/abs då den pumpen brann/antisladd/farthållare. O detta innan 20 k mil.
Gav bort helvetet till en stubbrääser förare.
Nyfiken på detta. Vad innebär det, är det dyrt och går det att göra på en audi med 2.0 tdi -13? Tror det är en 170 hk motor, (strulmotorn).och så ursotning av EGR mm -
Noppe en ägare före mej o han ställde bilen på cramos parkering då den stannat för 10-20 gången jag köpte den för 13k o tänkte så illa kan den inte vara den hade då rullat ca 11k mil. Helt jävla sjuk bil att krångla.Rullat 160 tusen mil som taxi innan?
- Okey det är svårslaget, erkänner. En säng på 200 m får jag nog inte in i Audin utan att sitta obekvämt fram.Jag kör en W213 E-klass kombi. Går tex in en 200m säng utan problem att sitta bekvämt fram.
Jag har tidigare själv ägt Audi 100CC -96, Audi 100/A6-94, A4T -98, A4TQ 2.0 -08.
Ingen av de bilarna har haft värre bekymmer än vindrutetorkare, en lös bränsleslang på den gamle -96:an och ett batteribyte på A6:an.
Speciellt A3 är notoriskt usel i framvagnen. Alltid nåt som glappar. Balansen i Audi är sådan att de understyr och vill man köra på bredställ måste de provoceras (Scandinavian Flick). De har en del att lära från BMW och Subaru tex (alla subbar är perfekt balanserade och en dröm att köra, tyvärr plastiga och gnisslar *överallt*).Dom gamla Audisarna var outslitliga, men dom har enligt folk jag känner blivit skit på senare tid.
Dom är ju framtunga och tydligen käkar dom framvagnsdelar enligt Audi-fantasten jag känner, men han hävdar fortfarande att det är världens bästa bil
Jag har fixat på två stycken VAG 1.9TDI (Audi A4 och VW Passat). Gör allt själv, så kostar bara lite tid. Den bil som var värst, hade problem med effekt som kom och gick och till slut en givare som gav felkoder.Nyfiken på detta. Vad innebär det, är det dyrt och går det att göra på en audi med 2.0 tdi -13? Tror det är en 170 hk motor, (strulmotorn).
Inte min bil men anhörigs, så angeläget.
Tack för svaret!Jag har fixat på två stycken VAG 1.9TDI (Audi A4 och VW Passat). Gör allt själv, så kostar bara lite tid. Den bil som var värst, hade problem med effekt som kom och gick och till slut en givare som gav felkoder.
Det är vakuumslangar och rör mm som går från avgassystemet och tillbaka upp till insuget via egr och även vevhusventilationen. Jag tog bort allt i tur och ordning och rengjorde med diesel och i vissa fall aceton på sånt som satt hårt. En städning av slangarna helt enkelt. Det blir som en hjärtinfarkt av allt kletigt sot som sugs runt och kleggar igen.
Man kan byta egr och sensorer om man tror att de är dåliga, men ofta räcker en rengöring.
Jag hade kunnat fixa det där för en billig slant, men jag gissar det är en bit bort från Uppsala?Tack för svaret!
Det där gör jag inte själv. Vet inte om det är lösbart att leja bort. Ska ju vara någon man litar på. Ägarens Far har kunnandet men är inte i skick, tyvärr.
Tror de fick ett kostnadsförslag på ca 13 000 för byte av egr och då är väl risken att man har kleggiga slangarna kvar. Diplomatiskt uttryckt så hoppade de nog över felkällan när kolvringsbytet gjordes på garanti...
Vetdu slumpen kan göra att en hel bil är anusNoppe en ägare före mej o han ställde bilen på cramos parkering då den stannat för 10-20 gången jag köpte den för 13k o tänkte så illa kan den inte vara den hade då rullat ca 11k mil. Helt jävla sjuk bil att krångla.
Ioförsig har en granne en Audi av samma modell som han bytt allt på nu senast ratt stång för 24k då det blir något glapp i dessa o då går det inte bes dom han nog lagt 100 k på den audin o kör devisen att den är lagad för för mycket pengar att dom behåller den.
Låter fint men bor ju i södra landsände/an..Jag hade kunnat fixa det där för en billig slant, men jag gissar det är en bit bort från Uppsala?
Hitta någon liten firma eller duktig hobbymek som förstår problemet och kan meka lite mer fritt eget eget huvud.
Jag kan inte just den motorn, men så länge egr:en inte sitter extremt jävligt till, så låter 13 papp som ett överpris och nej då rengör de nog inte slangar mm.
Jo, så har jag gjort på en gammal kadett. Alltså vajerbiten. Drog olja och det var tydligt var kokset tog vägen. Bra pendlarbil tills jag krökte bakaxeln i några potthål, på tvärs och att kopplingen gav upp av allt vänsterbromsande. Fick generera fart innan uppförsbackar på slutet. Jag säger inte att jag hade finess, men kul!En bekant som hade en EGR som kleggade igen tog helt enkelt loss röret från EGR ventilen och satte en wire i borrmaskinen och matade ner och vispade runt en stund.
Efter besiktning utan anmärkning tog han loss röret igen och släppte in en skruv med föränkt skalle i konan i röret och drog fast det lite lätt mot ventilen och körde så.
Det tog 5 minuter att fiska ut skruven inför varje besiktning sedan.
Om det inte cirkulerar en massa kleggiga avgaser i rören/ventilen så kleggar inte heller ventilen igen....
Jag har lagt beställning på M3 Touring. Planerad leverans runt v20-ish.Dåligt tryck i tråden. Bytte bort X3an mot en tesla model 3. Kanske inte så mycket familjebil med sedan men duger åt oss 4 utan barnvagnar. Två framåtvända har gott om plats.
Men! Nu har kombi-djävulen bitit mig igen efter att ha sett bilder p BMW M3 Competition Touring. Som en RS4 eller C63S fast med hyvelbänk under locket.
YOLO?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |