Välkomna till Skogskyrkogården 14/6 kl 18.30

Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bikerbitch skrev:
2235977 Fartvind i bil är ingen hit. Då blir man döv ;) Nämen du kommer väl även om det regnar, då slipper du svettas ju.
Bägge hojarna är precis nytvättade... bor rätt nära, så det kanske blir bil för mig med i så fall.

Känns inte värt att skita ner cyklarna bara för nöjet att köra Örbyleden tur & retur en gång. :gnissla

Vi får väl se om det hinner torka upp...
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fürstenhoff skrev:
2236350 Näe, hoppas att dom faktiskt dyker upp, väl där bemödar sig att transportera sina övergödda rumpor i från dom bekväma BMW sätena till marknivå för att där föra en dialog med dom mc folk som närvarar där i kväll!! :fatta!
Den dagen dom gör det är den dagen som dom kommer att ha sin största chans att nå ut till mc folket, inte när dom "jagar mygg med luftvärnskanoner" som dom faktiskt gör i sin jakt på miniblinkers eller för små registrerings skyltar!! :7peta
:pannkyss
/Fürstenhoff.

Vad polisen gör är upp till dom. Det känns som att du tror att vi bjuder in dom till våra möten, men så är inte fallet :)
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Fürstenhoff skrev:
2236323 He he he.........

Verkar som om detta evenemang gjort succe även hos vädergudarna - regn för andra gången av två möjliga!! :rofl

/Fürstenhoff.

Så rätt!

Kan inte låta bli att garva, nu blir MC-Poliserna och moraltanterna blöta igen, det finns kanske en gud trots allt! :hihi
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
War-psycho skrev:
2236355 Bägge hojarna är precis nytvättade... bor rätt nära, så det kanske blir bil för mig med i så fall.

Känns inte värt att skita ner cyklarna bara för nöjet att köra Örbyleden tur & retur en gång. :gnissla

Vi får väl se om det hinner torka upp...


Regnar det fortfarande mycket? Här i Eskilstuna skiner solen
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bikerbitch skrev:
2236442 Regnar det fortfarande mycket? Här i Eskilstuna skiner solen
Nu får du sluta hänga framför datorn... :fatta!

Sätt dig i bilen så du kommer hit nån gång... :)

Edit: Jo det regnar här nu.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
War-psycho skrev:
2236443 Nu får du sluta hänga framför datorn... :fatta!
Sätt dig i bilen så du kommer hit nån gång... :)
Edit: Jo det regnar här nu.

Står på jobbet. Men vi ska stänga nu. Sen ska jag hem och gå ut med vovven. Sen så beger jag mig mot stora staden.
Regnet kommer försvinna :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nuuu! Bryter solen fram över Stockholm City!! =))
/J
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jahapp... regnfritt å trevligt var det där. :)

Lite tunt med folk, men snutarna skötte sig bra nu iallafall. :tummenupp

Synd att inte fler kom, blev en del bra idéer som luftades.
Hoppas det blir en stunt-banträff i Stockholm snart.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag fattar inte riktigt hur det kommer sig att det är ett så'nt j-a liv när Samverkansgruppen försöker möta oss motorcyklister på "eget revir" istället för att kalla till officiella och rätt fyrkantiga möten med paragrafer och dagordningar och framförallt begränsad tid och utrymme för diskussioner?!?

Samverkansgruppen "Bättre säkerhet för motorcyklister" jobbar i första hand just för att Sthlmstrafiken ska bli en bättre plats för oss motorcyklister och meningen med träffarna på Skogskyrkogården i år har varit att dels finnas till hands för att berätta vad vi sysslar med, vilka frågor som är aktuella och hur den långsiktiga planeringen och arbetet ser ut, men också för att höra om NI tycker att vi jobbar med RÄTT FRÅGOR och på RÄTT SÄTT!

Min reflektion i det hela (som inte lyckats vara närvarande vid träffarna på Kyrkogården tyvärr), är att (dubbel?)moralkärringar, det är alla ni som kastar skit på försöken att skapa vettiga kommunikationskanaler mellan byråkratin och utövarna och sedan har mage att gnälla över att det inte görs något för att vi som vill utöva motorsport i alla de former ska ha platser att träna/vara på.

Det finns säkert många som har synpunkter på syfte och mål, som kanske hänger kvar vid det första uttalandet som gjordes när gruppen bildades och de yttranden som gjordes om varför gruppen behövdes och hur det skulle bedrivas, men vi lever i ett föränderligt samhälle som kräver en del engagemang från oss för att kunna fungera, det gäller även utövandet av motorcyklismen som hobby/yrke eller whatever.

Visst, vi kan gnälla över byråkratisk rappakalja och tröghet och protestera genom att bryta diverse lagar och regler och begå småbrott i ett eget korståg mot "de som bestämmer och inte fattar nå't", men grejen är den att både ni och jag vet att det bästa sättet är att lära sig spelreglerna, nästla sig in i systemet och sedan jobba för att förändra.

Det går. Sakta men säkert. Och jag vet att Samverkansgruppens mål är att skapa utrymme för oss motorcyklister att finnas kvar. Det finns många därute som motarbetar oss, så välj själv.

/Veronica Eade (medlem i SMC Sthlms styrelse och representant i Samverkansgruppen )
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kvällen blev bra! Jag stannade kvar till runt 23 på kvällen efter att Potatisarna rullade in. Det var roligt att ni alla dök upp så man fick vädra lite ideér samt se vilka som gömde sig bakom smeknamnen på forumet.

Jag vet att det kommer bli ett möte nästa vecka inom Samverkansgruppen då det här med plats att stunta/leka på skall diskuteras.

Man kommer kanske inte få bort buset från gatan. Men att ha ett alternativ är alltid bra och då kanske folk väljer att stunta under lite mer kontrollerade former så att säga.

Nu kör vi på hårt!
Ha en bra dag allihopa!

// Jannica, representant i Samverkansgruppen
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top