Bobby 600
Medlem
Största skillnaden är känslan av att man sitter i dem snarare än ovanpå som på många moderna sportisar. Det gör att du inte alls har samma belastning på handlederna. Knävinkeln är neutral i sammanhanget.
Annan tid, annan ergonomi.
Det låter ju bra men hur framåtlutad blir man? tycker inte om när man måste ligga på tanken som på vissa hojar
View attachment 403441
Bedöm själv, skulle säga att styrhöjden relativt sadelhöjden är i klass med dagens GSXR.
Edit: Fazerfun har mer personlig erfarenhet och troligtvis mer tillförlitlig än en bildjämförelse.
Nu blir jag ju sugen på att skaffa mig en R750 att originalrenovera.
Ljuddämparen skall lätt kunna bytas ut mot ett från "Väsnas & Hörs" som alla hade när det begav sig..
Jag har inte kört en modern gixer heller(cbr dock) så svårt att jämföra. Hitta en bild på 88an där ser styret ut att sitta väldigt lågt ner