Intressant utveckling på den här tråden med mycket dömande till höger och vänster.
Sålde hojen som igår, och fick väldigt bra kontakt med köparen.
Jag hade ju gjort rent förgasarna, men utan större resultat, och när vi nu provkörde den igen
så blå/svartrök den hel del del i samband med bluddret vid gaspådrag. Troligtvis så är det olja som förbräns och som då är en del av "bluddret", dvs att den släppte in olja i cylindern.
Inte helt otroligt att någon packning osv. torkat ihop i motorn, med tanke på att den hade stått hur många år som helst. Med tanke på detta så släppte jag hojen för 11000:-. Alla nöjda och glada som sagt!
Jag är glad att ha tjänat ett par tusen för besväret med att åka 20mil med kärra och hämta den etc. + att jag har fått insikt och ökat mitt kunnande om Gsxr och äldre hojar generellt, och köparen är nöjd att kommit över en, till det yttre, hyfsat fin Gsxr, även om det i värsta fall innebär en totalrenovering av motorn.
Kanske att det räcker med att välja en tjockare olja... vem vet... isåfall lär köpare bli ännu gladera och då är det bara att gratulera till en bra affär!
Att sitta här och gnälla på upplägget som sådant är ju för övrigt bara fånigt, då alla skulle ha gjort precis detsamma. Svensk avundsjuka i ett nötskal.