Värsta ungkarlsmatlagningen du gjort eller hört talas om?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
PalleP skrev:
2522157 Brytpizza är billigt och gott, funkar nog bara i studentkorridorer dock.
Går ut på att när man är på efterfest hos nån man inte känner så väl så invaderar man köket sedan snor man mat ur allas kylar/frysar och bakar ett gäng pizzor. Sconesdeg som botten är att föredra då sitta och vänta på en deg som jäser funkar inte.
Man ska alltså ha allt på pizzan, köttbullar, ägg, korv, vita bönor till och med ost och tomat. :D
Värsta U-Landsbrottet:D :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
pulvermos o kall burkskinka :yoparty

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
En påse potatiskroketter. Klipp upp, lägg på plåten, in i ugnen i 10 minuter eller nåt, middagen är serverad.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Koka nudlar och värm en Gorbys. Lägg upp nudlarna på en tallrik och dekorera med en Gorbys. Ungkarl Special

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
denna kanske inte är riktigt on topic, men va faan...En arbetsledare jag hade en gång på åttiotalet, vi kan kalla honom Rune (för det är vad han heter..:hihi ) har nog Europarekordet i unkiskäk. Den här natten kommer vår hjälte, Rune, hemvinglandes efter enn synnerligen vår kväll på krogen. Fyllehungrig som få raidar han kylskåpet i jakt på något ätbart, och där bland det som brukar finnas i en ungkarls kylskåp, dvs två folköl, en möglig ostkant, en tub kalles och några burkar kattmat lyste en hungrig fyllerists heliga Graal emot honom. En burk Felix pyttipanna.

Sagt och gjort, pyttipannan möter sitt öde i gjutjärnspannan innan den slukas av vår svältande hjälte. 16 timmar senare har Rune sovit ruset av sig och vaknar med en högst egendomlig smak i munnen, som inte ens kan förklaras av den monumentala baksmälla han lider av. På svaga ben staplar han ut i köket för att spåra upp några Alvedon och/eller folköl. Väl i köket noterar han stekpannan som tronar i ett brännmärke mitt på köksbordet, och att det välkremerade innehållet i pannan på inget sätt liknar pyttipanna....

Det är tydligen väldigt lätt att ta fel på pyttipanna och Whiskas när man hinkat alkohol i världsrekordmängder...:D

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Biturbo skrev:
2521752 Det värsta jag gjort är att jag hällde snabbmakaroner i vasken och spolade varmvatten på dem tills de blev varma/mjuka och sedan sprutade ketchup på dem och åt direkt ur vasken.

Lagomt på fyllan så klart...
Underbart! :D

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
En klassisk kulinarisk läckerhet:
Bullens pilsnerkorv uppvärmd i spadet direkt i konservburken och slutligen tillsätts pulvermos direkt ner i korvspadet tills rätt konsistens erhålls på anrättningen....

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Om man överhuvudet taget måste tillaga maten på nått sätt så kan det inte räknas som ungkarlsmat längre...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Biturbo skrev:
2522254 Mäh.. Då faller ju hela iden.. Att slippa diska..
Du hade du sett min diskho hade du kunnat offra dom 10 sekunderna det tar att diska ett durkslag :hihi

Lord Adrian skrev:
2522356 denna kanske inte är riktigt on topic, men va faan...En arbetsledare jag hade en gång på åttiotalet, vi kan kalla honom Rune (för det är vad han heter..:hihi ) har nog Europarekordet i unkiskäk. Den här natten kommer vår hjälte, Rune, hemvinglandes efter enn synnerligen vår kväll på krogen. Fyllehungrig som få raidar han kylskåpet i jakt på något ätbart, och där bland det som brukar finnas i en ungkarls kylskåp, dvs två folköl, en möglig ostkant, en tub kalles och några burkar kattmat lyste en hungrig fyllerists heliga Graal emot honom. En burk Felix pyttipanna.

Sagt och gjort, pyttipannan möter sitt öde i gjutjärnspannan innan den slukas av vår svältande hjälte. 16 timmar senare har Rune sovit ruset av sig och vaknar med en högst egendomlig smak i munnen, som inte ens kan förklaras av den monumentala baksmälla han lider av. På svaga ben staplar han ut i köket för att spåra upp några Alvedon och/eller folköl. Väl i köket noterar han stekpannan som tronar i ett brännmärke mitt på köksbordet, och att det välkremerade innehållet i pannan på inget sätt liknar pyttipanna....

Det är tydligen väldigt lätt att ta fel på pyttipanna och Whiskas när man hinkat alkohol i världsrekordmängder...:D

Muhahah Får magkramp allt skratt! :rofl

Har försökt laga piroger i brödrosten. Rekomenderas starkt i jämnförelse med pizza i brödrasten som jag också försökt....

Last edited:

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Blodpudding, ättiksgurka och ketchup.
Och ett välluftat rödvin till det.

Minns inte varför men det var vad som fanns i kylen.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
smörgåsrån på med 2korvskivor täck dom med ost och in i mikron tills osten smälter:tummenupp

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag sparar tid!

Kocka spaggeti köttbular och grönsaker på en gång! Allt i en kastrull., funkar skitbra och är gott! :tummenupp

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
När jag bodde på Kungsholmen så levde jag som en ungkarl.

Handlade bara ost, pålägg, smör och bröd.

Bodde nästan granne med Restaurangen Lilla Capri.

Beställde och hämtade mat där varje dag nästan.

Bästa minnet av denna 2 åriga period var när jag första gången använde min spis efter ett ½ år :D

Kanske ska tillägga att jag åt ur kartongerna, så jag hade nästan aldrig någon disk :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Santo skrev:
2521710 Snabbmakaroner och ketchup :zpy

Vafalls människa..snabbmakaroner MÅSTE ätas med ketchup...FINNS ingen annan variant :fakta.....fast jag har "hört talas" om en tjej som blandade ner vita bönor i tomatsås i snabbmakaronerna (som sista utväg :p) :O OCH ketchup naturligtvis...som vanligt bullen, så är det inte flickan i brevfilmen som skrivit brevet..eller nått:rolleyes:

Last edited by a moderator:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Nursey skrev:
2522715 Vafalls människa..snabbmakaroner MÅSTE ätas med ketchup...FINNS ingen annan variant :fakta

Det är i alla fall vidrigt. Dessutom skulle jag bli bortstött av min familj om jag mot förmodan skullet tycka att det var gott och berättade det för dem :)

Pastan är helig och snabbmakaroner är en hädelse... och det blir inte bättre av att man dessutom spär på med ketchup :crash

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Skalman skrev:
2522209 En påse potatiskroketter. Klipp upp, lägg på plåten, in i ugnen i 10 minuter eller nåt, middagen är serverad.

ugn!? potatiskroketter är ju redan tillagade! 3 minuter i micron, direkt från frysen, släng på lite köttbullar också så har du en hel måltid! :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...