Vågar man handla online på fc-moto.de?

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Givetvis så provar man ut vilket sorts hjälm o storlek man behöver i en mc-affär innan man beställer. Tänkte på tullavgifter hur är det med det? ngn som vet? En kompis beställe en gps till sin båt för halva priset i USA. Sen kom det en tullavgift på 30% av värdet på gps:n vilket han inte riktigt räknat med...lite surt faktiskt, men iofs blev det ju billigare.... men ändå.

På grejer skickade från USA betalar man 25% moms + tullavgift på varan inklusive fraktkostnad (ej EU-land).

På grejer skickade från annat EU-land (i detta fall Tyskland) betalar man ingen moms och ingen tullavgift på varan.

RobRas

Guest
Jo jag tänkte på det.. Får snart hem mina grejer (äntligen!) står kontant betalning i EURO.. Måste man betala UPS med euro eller går det bra med SEK?

Haha.. Stora :tuttar får man!

Detta är en storlek 54 och jag är 184cm lång och 80 pannor tung.. Jag hade inte kunnat haft ett mindre ställ.. Då hade jag gått runt och pratat i falsett( skär upp i grenen).. Är hel nöjd med storleken,sitter riktigt bra. Får se om det kommer töja sig en massa. Hade ett race Dainese ställ förut i 54 och tycker storleken är lika det..

Oh my, lika lång som dig.. Väger runt 70-75 kg... Tog en 52:a Berik. Hoppas jag är mindre fet än dig!

Last edited:

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Jo jag tänkte på det.. Får snart hem mina grejer (äntligen!) står kontant betalning i EURO.. Måste man betala UPS med euro eller går det bra med SEK?

Oh my, lika lång som dig.. Väger runt 70-75 kg... Tog en 52:a Berik. Hoppas jag är mindre fet än dig!

UPS-gubben som kom med mitt paket ville ha svensk kosing, inget annat.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Räknade på vad set skulle kosta att köpa en arai rx7 från staterna allt som allt! Ca 3850kr(600dollar)! Dock ska man akta sig för att köpa från japan då jag förstått att dessa är anpassade för japaner/asiater och därför olika de i europa/usa!

RobRas

Guest
Idag fick man hem grejerna!! Allt satt som en smäck! Var lite orolig över stället men det blev nice.. Glad att jag inte tog en 54:a.. :yoparty

Tog cirka 1.5 månad att få hem paketet... Så det enda jag har att klaga över är FC-MOTOs leveranstider..

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Kanske fel tråd men måste rekommendera louis.de, tog exakt 1 vecka att få min beställning därifrån. Dessutom har dom riktigt billiga saker på deras "restposten", värt att kolla:tummenupp

sinsinatra

Guest
Idag fick man hem grejerna!! Allt satt som en smäck! Var lite orolig över stället men det blev nice.. Glad att jag inte tog en 54:a.. :yoparty

Tog cirka 1.5 månad att få hem paketet... Så det enda jag har att klaga över är FC-MOTOs leveranstider..

He he, när jag beställde från FC tog det inte ens 1.5 VECKA att få hem paketet med ups. beställde på helgen och fick det följande vecka!:yoparty

RobRas

Guest
He he, när jag beställde från FC tog det inte ens 1.5 VECKA att få hem paketet med ups. beställde på helgen och fick det följande vecka!:yoparty

Kanske beror på att jag bor i ett mindre samhälle.. Det var inte ens UPS som kom med paketet..

Fireblade-mange

me rätt att bre ostmackor
Gick med
20 Mar 2004
..................................................
Hoj
.....................................................
tjenare..har beställt en ny hjälm å visir från FC..har fått 2 mail av dom de ena att dom tagit mot ordern å de andra att ordern är el har behandlats..dessa mail kom typ dagen efter ... men vad händer efter detta??......är de ups man får mail sen från??
min order skicka jag 23 jan..

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kommer mail från UPS, sen ringer de och frågar om du är hemma.
Sen får ni sluta beställa A-star supertech r så jag får mina.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hur länge brukar dem ta på sig att leverera saker som finns i lager?

Jag beställde prylar från fc-moto och lite andra saker från Canada samma dag. Prylarna från Canada tog 5 arbetsdagar men från fc-moto har det nu gått 10 arbetsdagar och jag har fortfarande inte hört ngt. Hmm, hatar att vänta :huvet

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Hur länge brukar dem ta på sig att leverera saker som finns i lager?

Jag beställde prylar från fc-moto och lite andra saker från Canada samma dag. Prylarna från Canada tog 5 arbetsdagar men från fc-moto har det nu gått 10 arbetsdagar och jag har fortfarande inte hört ngt. Hmm, hatar att vänta :huvet

Sist jag beställde tog det tre arbetsdagar.

TBN

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
BMW R1100S
Beställde igår vid lunch från FC-Moto, fick mail i dag från UPS att lev. sker i morgon, har gjort ett antal ordrar därifrån, längst väntan var i sommras, då tog det 1 vecka innan jag hade grejerna i handen.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag fick hem 3 av 4 beställda saker idag (tog 2 veckor) men kommer dom skicka sista när dom fått hem varan eller måste jag göra en ny beställning, det står inget i mailen jag fått och dom är inte så snabba på att svara på mail verkar det som.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024