Vågar man handla online på fc-moto.de?

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
någon som vet om det är möjligt att beställa ett två delat skinnställ men typ 54 i jacka och 52 i byckor från fc moto... har skickat ett mail och frågat dom också men tänkte jag skulle se om det är någon här som kanske vet
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
ja klart det går men se bara till att du tar samma märke då 2 olika märke inte kanske passar i skarvningen

du har ju "Leather Jackets/Leder-Jacken" sen får du ta ett par byxor i "Pants/Hosen"
 
Last edited:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
tror inte det kommer att gå iom att det är komplett ställ, är väl samma sak som varför affärerna inte vill dela på ett par skor dvs, att ta en 43 högersko o en 44 vänstersko
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
håller på att bli galen! har ringt fcmoto hela morgonen men inte fått något svar..dom kanske ser att det är en upprörd svensk som ringer och helt enkelt skiter i att svara.. äh ok kanske inte men dom har som sagt fortfarande inte skickat mina grejer och dessa beställdes som sagt 30/3.. är det "endast" dessa nummer som gäller?

+49 241 4639474
+49 241 4639472

hur länge har ni som ringt behövt sitta och vänta på svar?
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
håller på att bli galen! har ringt fcmoto hela morgonen men inte fått något svar..dom kanske ser att det är en upprörd svensk som ringer och helt enkelt skiter i att svara.. äh ok kanske inte men dom har som sagt fortfarande inte skickat mina grejer och dessa beställdes som sagt 30/3.. är det "endast" dessa nummer som gäller?

+49 241 4639474
+49 241 4639472

hur länge har ni som ringt behövt sitta och vänta på svar?


Låter ju skumt. Jag har ringt till dem tre gånger och har använt mig av de nummer du skriver. Ingen gång har jag ringt dem i mer än fem minuter innan de svarat.
 

Fluktarn

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Honda Hornet 900 '03
Jag har ringt/mailat dom som en tok, fick svar efter ca 5-6 dagar (ringde 10-15 ggr per dag.) Å när man väl får tag på dom så är dom sjukt stressade å har inte tid å svara på frågor. Tror Fc-moto behöver anställa lite fler folk. Hoppas verkligen att det inte blir några problem med grejerna man får, är ju nästintill omöjligt att få tag på dom. Nästa gång blir det den lokala mc-handlaren, även om det är dyrare.
 

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
husqvarna sm
Ska iväg på supermotard kurs om 3 veckor, vågar man chansa att det kommer? ;o Ringde ner och frågade och de sa at de hade allt det jag behövde i lager. ( skinnställ. handskar, ryggskydd och stövlar). Det blir ju väldigt segt om det inte hinner komma. Vissa här inne har ju haft väldig strul med dem, men många säger också att det kommer snabbt;o vågar man chansa:O?

Dyzon det är fel nummer du har. läs igen på forumet får du rätt nummer och då svarar dem =)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ska iväg på supermotard kurs om 3 veckor, vågar man chansa att det kommer? ;o Ringde ner och frågade och de sa at de hade allt det jag behövde i lager. ( skinnställ. handskar, ryggskydd och stövlar). Det blir ju väldigt segt om det inte hinner komma. Vissa här inne har ju haft väldig strul med dem, men många säger också att det kommer snabbt;o vågar man chansa:O?

Dyzon det är fel nummer du har. läs igen på forumet får du rätt nummer och då svarar dem =)

Jag beställde stövlar, hjälm, ryggskydd, handskar och skinnställ. Fick allt utom stövlarna efter tre dagar. Stövlarna fick jag efter en vecka. Klart att du vågar chansa.

Dyzon nyttjar de nummer som jag använde, och de funkade finfint för mig.
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Nu har jag beställt en hel del saker tillsammans med farsan. Hjälm, två ställ och handskar! Jag hoppas jag inte måste vänta så länge på att få grejerna för nu börjar snön smälta på riktigt!
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
jaha då efter en hel dags misslyckade att få tag i fc moto kommer jag hem och ska sätta mig och sura lite framför datorn.. får upp min mail och vips så har jag fått kollinr på mitt paket! dom har alltså skickat det!!! helt otroligt glad jag blev.. tror fan dom kände på sig att det var jag som ringde ändå:crash
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Nån som vet ifall man kan få ytterligare rabatt ifall man köper mycket på en gång? Jag behöver som sagt hela utrustningen hjälm, ställ, handskar, stövlar och ryggskydd. Någon som testat fråga om offert via mail eller telefon för att få ner pris ytterligare?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ett par av medlemmarna av Adrenaline mc har vart nere i dag o handlat på fc-moto. Flög ner. 799kr t&r O fick sina grejor direkt:) Lönar sej kanske inte om man bara ska ha ett par handskar men dom handla komletta utrustningar fanns prutmåner på internetpriserna tom när man va på plats:)
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Nån som vet ifall man kan få ytterligare rabatt ifall man köper mycket på en gång? Jag behöver som sagt hela utrustningen hjälm, ställ, handskar, stövlar och ryggskydd. Någon som testat fråga om offert via mail eller telefon för att få ner pris ytterligare?


Jag beställde exakt lika mycket saker som du och jag frågade, via telefon, efter rabatter. Men de sa att de redan ger så mycket rabatt att de inte kan sänka priserna ytterligare.
 

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Tolv bitars
Sådär då klämde man iväg en beställning på ställ, stövlar och hjälm.
Får hoppas att det går smidigt.
 

blabolanr1

hmmm...
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Aprilia rs
Hoppas det går bra! '

Nu till mitt lilla problem :)

När man ska ringa ner till dom, på vilket språk ska man prata på?
Engelska eller Tyska?
Själv kan man ju ingen tyska, och om jag tänker efter, så känner jag nog ingen som är så hajj på det.
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hoppas det går bra! '

Nu till mitt lilla problem :)

När man ska ringa ner till dom, på vilket språk ska man prata på?
Engelska eller Tyska?
Själv kan man ju ingen tyska, och om jag tänker efter, så känner jag nog ingen som är så hajj på det.

Jag testade tyskan, men det var innan jag insåg att min tyska dessvärre är rostig. Engelska funkar dock finfint.
 

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
...inköp på gång!
För er som skickat tillbaka grejer till fc, vilken budfirma använde ni? DHL/UPS?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top