Vågar man handla online på fc-moto.de?

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ja du kan handla där

Har inhandlat flertalet hjälmar där och det har fungerat perfekt.Tyskarna kan sina grejer.Noggranna och snabba leveranser.Inga problem what so ever. Bara o köp.:tummenupp

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
fick min hjälm idag, riktigt nice, allt var rätt i paketet, men fick även en minimal repa i mitt silver visir, men de kan man väl leva med, lär bli fler med tiden^^

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Beställde Alpinestars S-MX 5 för två veckor sedan och fick det 5 veckodagar senare utan problem. 700 kr billigare än i butik. Även butikerna med rea. :tummenupp

Enzo+51

Jack R
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
2010 BMW S1000 RR
Fc-moto

Hej!
Har handlat där vid ett flertal tillfällen!
Har bara gott att säga om dom!
Snabba leveranser, bra service!:tummenupp

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Beställde hjälm och visir där för över en vecka sen. Fick ett mail direkt med kopia på beställning, men inte hört nåt mer nu. Vad händer här näst :) Får man hem ett brev eller ringer dem eller hur fungerar det?

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Beställde hjälm och visir där för över en vecka sen. Fick ett mail direkt med kopia på beställning, men inte hört nåt mer nu. Vad händer här näst :) Får man hem ett brev eller ringer dem eller hur fungerar det?

dom ringer typ samma dag lr dagen före dom levererar från ups kolla din orders status inne på fc, när den är skickad får du en track kod för ditt paket så du kan följa paketets resa fram till din dörr=)

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
dom ringer typ samma dag lr dagen före dom levererar från ups kolla din orders status inne på fc, när den är skickad får du en track kod för ditt paket så du kan följa paketets resa fram till din dörr=)

Tack för infon :) Står "status: in process" Då är det ej skickat alltså

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
första beställningen gick galant, denna beställning har dem canclat och ej fört tillbaks pengarna, vägrar svara på mail oxå.

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Honda cbr 929 -00
Beställde ett alpinestarsställ åt gumman därifrån kring jul för 3100 ink frakt upp till boden(100mil norr om stockholm) , frakten kosta 6,90 euro å det kom på under en vecka med ups, dock gick ja ju efter deras storlekstabell å den missa "bara" på två storlekar;) trodde ja beställde medium men det var ett xs enligt alpinestars egen tabell.. det var väl dock tur att man inte köpt ett 2 storlekar för stort ställ åt henne,hade nog kunnat sluta med en jobbig disskution :)

Nåväl svenska posten tog ENDAST 530 kr för att skicka tillbaka det med endast den medföljande returlappen ifylld, sen kom ett nytt i "rätt" storlek utan att betala en krona i frakt eller ha behövt ha nån mailkonversation med dom.

Kort å gott jag är nöjd.

DHof

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2010
Hoj
-02, 600 Hornet
Jag har lagt två beställningar från fc-moto - betalar alltid med kreditkort i förskott. Den första låg i processing ett antal veckor innan jag avbeställde den - inga problem med betalningen eller avbeställningen. Den andra - en Shoei XR-1100 beställde jag för två veckor sedan (med facebook-rabatten), fick levererad efter ca en vecka (extremt nöjd med hjälmen fast jag inte har testat den med hojen igång...).

För mig är det bara att rekommendera, dock med reservationen att du har koll på din beställning, ifall att de inte har den inne på lager och beställningen bara ligger i processing för länge - då får du avbeställa om du inte vill vänta.

Så har du bråttom kanske du skall välja ett högre pris och åka till den lokala handlaren!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag beställde en Shoei XR-1100 och en Raid 2 för ett tag sedan.
Paketet levererades på 3-4 dagar och jag betalade till kuriren (COD).
Funkade kanon och jag räknar med att jag sparade ca 3000 i alla fall.

pahi

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
2010, Kawa Z750 -vit
Köpte ett par stövlar, betalade med kort över nätet. Fyllde i facebook10 och fick 10% på redan rabatterat pris.
Levererades med UPS hem till dörren 4 veckodagar senare...

Allt funkade kanon!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...