Vågar man handla online på fc-moto.de?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
"Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us."

Det ska inte vara några problem att skicka tillbaka grejerna, men du bör kontakta dem innan du skickar nåt :)
Sen om du vill byta eller få pengarna tillbaka, tror inte det spelar någon roll för dem.

Tack så mkt! :tummenupp

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13
Jag beställde som bekant ett ställ från bimoto.be tidigare. Storleken var inte riktigt bra och färgen skiljde sig från bilden så jag skickade tillbaka det. De skulle höra av sig när det hade anlänt och jag skulle få pengarna tillbaka. Efter ett par dagar såg jag via trackingen att de fått paketet och väntade på deras mail. Inget kom. Väntade ett par dagar extra, inget mail. Till slut mailade jag dem och frågade. Javisst, de hade fått det, MEN hade av nån anledning tömt sitt paypal-konto på pengar så de kunde inte betala mig direkt. Väntade ytterligare ett par dagar innan jag mailade dem igen. Samma svar.. de hade inga pengar. Vid det här laget antog jag att jag blivit lurad. Så jag skickade ännu ett mail, lite mera upprörd. Samma svar tillbaka, vi har inga pengar just nu, men om en vecka skulle de fått in pengar från någon stor order..
Nåväl, efter ca 4v fick jag iaf tillbaka det jag lagt ut. Kommer inte beställa därifrån igen. Trots att de var väldigt välvilliga och snabba på att svara på mail innan jag returnerade grejerna! Nåt som gått väldigt fel ifall man inte kan betala tillbaka pengar till sina kunder.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om de inte har grejerna hemma så startar cirkusen direkt.
Avbeställde precis efter à saknad av livstecken i två veckor.

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag beställde en hjälm från dem den 20/4 som jag ännu inte fått. Efter cirka en vecka när inget hänt med ordern förutom att de hade behandlat den kontaktade jag dem och fick till svar att hjälmen var slut hos leverantör och fick den 10/5 som leveransdatum. När det hade blivit den 13/5 och inget hänt tog jag kontakt med dem igen och fick veta att det var tillverkningsproblem med just den hjälmen och att de skulle få hjälmen den 27/5. Den 24/5 fick jag information av dem att min order var skickad, trackingcode för ups, yes tänkte jag äntligen är min jävla hjälm på väg. Men när man kollar med trackingcoden hos ups så har de bara registrerat frakten hos ups och det är inte alls något som är på väg. Sedan den 26/5 fram till idag har jag försökt få kontakt med dem utan framgång.

Visst att det är bra priser men deras service är usel och jag tycker inte priserna väger upp den usla servicen. Som jag skrev ovan så var det alltid jag, kunden som var tvungen att fråga när inget hände med min order. Jag tycker det är en självklarhet att man ska meddela sin kunder om det uppstår problem med en produkt och inte låta dem sväva i ovisshet.

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag fick svar idag på mina email som jag skickat. De ska försöka skicka iväg min order inom två veckor. Man får lite känslan av att det är ett hobbyföretag eftersom det verkar vara en sådan ojämn service.

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag har inte fått ett enda svar på mina email jag skickat de senaste dagarna och idag tröttnade jag och skrev att de kunde ta bort min order.

Köp inte från fc-moto.de om ni vill ha varor inom en rimlig tid och vill ha någon som helst service.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Besviken på deras dåliga koll...

Order was received 05/05/2011 (16:49)

Mail konversationen:

Jag:
Hi my order of a (small) Arai RX-7 GP Fonsi Nieto Helmet has been on In procces for a few days now, just wonder if any problems have came up with the shipment?

Fc-moto:
Thank you very much for your order.
We are very eager to dispatch your order as fast as possible.
We will try to send it within 2 next weeks.
For further questions, please do not hesitate to contact us.
Kind regards

Jag:
So it means in other words that u dont have the helmet in stock?

Fc-moto: (Dom svarade inte på mailet)

Jag:
Now has it gone more then three weeks and still the helmet has not been shiped yet? What is going on?

Fc-moto:
Dear Costumer,
we will check the delivery time and contact you as soon as possible.
Mit freundlichen Grüßen
FC-Moto Team

Jag:
Hello were is my helmet? seriously, i want more info then "i tell you when we get the helmet from arai" Cut the crap now, its over a month since i ordered it.

Fc-moto:
Dear Customer,
first of all sorry for the trouble and the late answer, sadly i have to inform you that the helmet have waiting time due production/shipping problem,
according to Arai the helmet will be delivered approx. 23/06.

Fick mailet idag, 10 juni.

DRA ÅT HELVETE JÄVLA PISS FC MOTO! Jag skiter i om det är billigt, varför betala mindre för en sak man iaf inte får? Dom kan väll iaf ha lite koll så att dom kan maila oss som köpt saker som inte kommer i tid. Undra hur det skulle se ut på alla arbetsplatser om det skulle vara så här? Idioter... :finger:6surkart

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Skrev 4 mail där jag bekräftade att jag skickade tillbaka deras saker. Ändå får man ett mail 1 vecka senare...

Dear Customer,

We got your order back. What is the reason? Please reply.

FC-Moto.de Team

:D

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Skrev 4 mail där jag bekräftade att jag skickade tillbaka deras saker. Ändå får man ett mail 1 vecka senare...

Dear Customer,

We got your order back. What is the reason? Please reply.

FC-Moto.de Team

:D

Lustigt för jag läste en lapp man fick med där det stod att man inte behövde ange anledning till att man skickade tillbaka saken. Om jag nu inte missat nått? :D

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Så med andra ord så är risken stor att man får vänta ett jävla bra tag på sina saker om man ens får dom alls?

Tänkte skicka iväg en order på en hjälm men nu vettifan om jag är så pigg på det längre.

Någon som kan tipsa om andra sidor med bra priser på hjälmar?

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Så med andra ord så är risken stor att man får vänta ett jävla bra tag på sina saker om man ens får dom alls?

Tänkte skicka iväg en order på en hjälm men nu vettifan om jag är så pigg på det längre.

Försök nå dem innan order och fråga ifall de har hjälmen på lager, annars kan det dröja väldigt länge innan du har hjälmen. Dom är inte särskilt bra på att hålla en uppdaterad heller. Luis.de har lite hjälmar, billigare än hemma beställt ett lås där inga problem.

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Jag kontaktade dom innan jag skulle beställa hela paketet. De hade ingenting på lager men jag bestämde mig för att beställa ändå. Det tog 2 dagar innan paketet skickades och ytterligare 2 dagar innan jag hade det i handen! Beställde shoei xr 1000 men fick 1100 istället, tack så mycket sa jag :D

Så för min del gick det kanon, inget att gnälla på. Mailade de flera gånger före och efter. Skickade samma fråga ca 5-6 ggr på mail och något svarade de ganska snabbt på.

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Hoj
Xj6 2010
Jag beställde en berik jacka därifrån, beställde en onsdag och fick den onsdagen därpå. sparade 2100kr på bara jackan. Är jättenöjd och funderar på att beställa även hjälm därifrån! :)

Bowser

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Yamaha FZ8

http://racevisors.co.uk/ beställde jag min hjälm ifrån. XR1100, hemma på 5dagar. Hur nöjd som helst. Sen får du även ett extra visir o hjälmnväska på köpet

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Piss Fc-moto

Varning!

Beställde en Schuberth hjälm den 11:e juli och betalade direkt!

Fick meddelande om att hjälmen skulle skickas preliminärt i mitten av september!

Skickat typ 5 mail och ringt 20 ggr men utan ett enda svar! Nån som vet om dom har semesterstängt?

Å samma hjälm säljs för fullt på deras hemsida, inte ett ord om levranstider.

Nej det verkar vara riktiga tattare, känner min blåst på mina pengar!:huvet

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...