Vid vilket tillfälle har du den kortaste bromssträckan? När du slangar i hundra inne i stan eller när du ligger och tourar i 200 på motorvägen? Var har du flest oskyddade trafikanter att ta hänsyn till?
Det känns nog inte fullt så häftigt att slanga inne i stan när du har
grenrören fulla med barnrester..[/QUOTE]
så dramatiskt... :kocko
Själv är jag inte så orolig för att köra på ungar för jag resonerar såhär. Det finns inte en unge som inte har hört mig i god tid innan jag svischar förbi och vid det laget står de och glor så ögonen håller på att trilla ut och har inte en tanke på att springa ut mitt i gatan. Ibland är det bra att man har lite extra högljutt avgassystem på
Är det någon som vet om det någonsin i historien har hänt att en motorcykel kört på en unge under bakhjulskörning? Nä, då är jag mer orolig för pappan med två ungar i baksätet på bilen som sitter och fifflar med stereon och inte är koncentrerad på körningen. I min mening är det farligaste i trafiken när förare inte är koncentrerade på körningen utan distraheras av annat. Om pappan i det här fallet skulle tex inte skulle se att bilen framför bromsar och köra in i den bakifrån och orsaka en wipplash skada så blir straffet betydligt lägre, ofta inget alls.
Nu vet vi ju inte hur det såg ut vid just det här tillfället men vad jag ser står det inget om att det skulle vart någon dagisklass ute på promenad på vägen där bakhjulskörningen ägde rum, eller?