Ugluk skrev:Vem är det nu som slingrar sig? Kan vi inte hitta någon som törs försöka sig på en maxbroms från bakhjulet blir testet meningslöst.. Har du ens provat att panikbromsa från bakhjulet? Om inte verkar det ju minst sagt vådligt att ge sig på det i trafik..
Kom igen nu.. Jag betalar för nya packboxar, men du får göra jobbet själv..
Det väsentliga för bromssträckan är inte bromsarna utan bromsaren och däcken. Jag är fena på att bromsa och har ett sprillans BT010, så "bring it on.."
Vid hård ihållande körning på bana mattas naturligtvis GPZ:ans bromsar betydligt mer än Blejdens, men det har ingen betydelse för gata.
Så klart du får köra fortare än mig på rejsen, man är väl sportsman.. Hur skulle du annars ha en chans att komma ikapp?
Inget slinger här inte, bara fakta.
Jag fick anledning att panikbromsa från bakhjulet i höstas.
En bil svängde ut från en sidoväg när jag kom på slangen. Då kan jag lova att packboxarna rök all världens väg....
Det jobbiga var att det delvis var mitt fel att det hände (min 1 på 100)
Jag kom på slangen när det var skymning ute och kom på först efteråt när ilskan lagt sig insåg jag att mitt framlyse kanske inte syns så bra när det pekar uppåt...
Men full av omdömme som jag är så blev det aldrig någon fara, jag hade full koll på bilen och insåg att den var på väg ut... (familj i minibuss får alltid extra uppmärksamhet...)
Jag kan lova dig att om du jämför bromsarna så kommer du häpnas över vilken skilnad det är. Jag var nära på att flyga över styret första gången jag bromsade hårt med Bladen. Körde som du vet en Ninja 9:a tidigare.
Trots att den hade 6-kolvsok och hyffsade bromsar så var det som natt och dag.
Min bromskunskap är det heller inga fel på plus att det sitter frächa Rennsport på. Då borde jag kunna köra ännu fortare