Vårdslöshet i trafik!

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r
Kawwa skrev:
Hur menar du ? :va

"Dom" får inte lägga spikmattor mot tvåhjulingar för trafikbrott !!

nej men han kan ju å andra sidan ha otur å hamna mitt i en sådan dära rymlingfrånkumlajakt, sticker han(högre väsen) då så ritar la insats-styrkan smilie-gubbar på hans ryggtavla :machinegu

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
varför inte lite smartness...

...ja...om man kör motorcykel och använder hjärnan lite så slipper man kanske den värsta externa kritiken från såna som aldrig upplevt känslan av fart och frihet utan bara rynkar på näsan när dom hör dånet från exempelvis en härlig V-twin...kanske man kan stanna i god tid före övergångstället istället för att växla ned och dåna förbi barnfamiljen som precis ska korsa vägen. Att visa lite hänsyn skapar en mer positiv attityd till motorcyklar och dess förare vilket i längden gynnar oss som älskar att köra hoj. Att leka med hojjen är helt ok, men man kan ju faktiskt välja både tid och plats för att om oturen skulle vara framme endast själv bli den drabbade.
Med en lite sundare inställning till alla andra trafikanter kanske det i längden gör att våra blåklädda medmänniskor lättare kan acceptera att framhjulet lyfter vid rödljuset eller att farten överstiger den tillåtna...
Eftersom sverige är som sverige är (med lagar och storebrorsmentalitet) blir motorcykelklimatet knappast bättre av att "uppmana" till vansinneskörningar och smitningar...tycker jag i alla fall.

PS..Yepp, jag har barn, tre stycken...och dom är jag rädda om! Yepp, jag är en medelålders "gubbe" som älskar när varvtalsregulatorn slår ifrån eller när framhjulet lämnar backen. Yepp, jag njuter varenda gång jag skrapar i knäpucken på racingbanan eller drar ifrån en guldwingen med släp vid rödljuset. Yepp, jag vill gärna se avundsjuka blickar när jag glider genom stan och inte hatiska dito bara för att jag är en potensiell "mc-ligist".

Tack för ordet!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
mb skrev:
3 papp böter, 4 månader utan kk, förlust av rätt att köra skoter, problem med jobbet... Det vår hårt straff för att ha lättat på framhjulet ifrån asfalten.
ja de var det han skrev högst upp :D

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
är inte läskunnig :tummenupp

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
hjelmfrillan skrev:
nej men han kan ju å andra sidan ha otur å hamna mitt i en sådan dära rymlingfrånkumlajakt, sticker han(högre väsen) då så ritar la insats-styrkan smilie-gubbar på hans ryggtavla :machinegu

"Don´t think about escaping. If you try to run, I've got six little friends and they can all run faster than you can."

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kawwa skrev:
Hur menar du ? :va

"Dom" får inte lägga spikmattor mot tvåhjulingar för trafikbrott !!
Det fick "dom" 1992 iaf,råkade själv ut för det nämligen,finns dom att läsa om du inte tror mig,visserligen jagade dom en finskreggad susuki efter ett rån,men jag hade svensk plåt o körde bara för fort till en början.Efter ett tags jakt på E18 så stod en skylt uppställd som varnade för spikmatta om 1 km.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
ktmjacke skrev:
Det fick "dom" 1992 iaf,råkade själv ut för det nämligen,finns dom att läsa om du inte tror mig,visserligen jagade dom en finskreggad susuki efter ett rån,men jag hade svensk plåt o körde bara för fort till en början.Efter ett tags jakt på E18 så stod en skylt uppställd som varnade för spikmatta om 1 km.

Är det därför du kör KTM nu, så du kan dra ut i spenaten när de skyltarna dyker upp? :)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
sweborn skrev:
Är det därför du kör KTM nu, så du kan dra ut i spenaten när de skyltarna dyker upp? :)
He he he,nej tvärtom,jag lärde mig läxan o stannar hellre o tar straffet via länsstyrelsen på en gång istället,förra ggn blev det både fängelse o indraget körkort för gott av länsstyrelsen som en liten bonus ett halvår senare.Åkte sen på grov olovlig 2 ggr o fick ett smärre helvete att få en lämp,först i våras lyckades jag få lämp o kunna ta om mina kk.Så ska man bränna ifrån snuten ska man nog va bra säker på att hinna undan oxå,inte sitta på en europaväg utan en enda avfart på 2 mil som jag gjorde. :tungan

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
sweborn skrev:
Dessutom har man signat sig för en RC8 så fort dom behagar dyka upp i sverige,så nu börjar väl helvetet igen :)

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
ktmjacke skrev:
He he he,nej tvärtom,jag lärde mig läxan o stannar hellre o tar straffet via länsstyrelsen på en gång istället,förra ggn blev det både fängelse o indraget körkort för gott av länsstyrelsen som en liten bonus ett halvår senare.Åkte sen på grov olovlig 2 ggr o fick ett smärre helvete att få en lämp,först i våras lyckades jag få lämp o kunna ta om mina kk.Så ska man bränna ifrån snuten ska man nog va bra säker på att hinna undan oxå,inte sitta på en europaväg utan en enda avfart på 2 mil som jag gjorde. :tungan

Förstår. Har inte själv haft problem med lämp o dyl (eller sådana straff) men har ändå inget mellan benen som går så fort att det blir sådana problem. Fast det är mer av självbevarelsedrift.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
sweborn skrev:
Förstår. Har inte själv haft problem med lämp o dyl (eller sådana straff) men har ändå inget mellan benen som går så fort att det blir sådana problem. Fast det är mer av självbevarelsedrift.
Nää,jag tror nog att jag har lekt av mig det värsta jag oxå,dessutom har jag ingen längtan efter att vara värst o snabbast heller,numer är man mest glad om det går en säsong där man slipper vara gipsad :tungan När det ska busas ordentligt tar man bara motarden o drar till nåt lämpligt ställe.Men man blir lätt wheelieberoende på en motard har jag märkt,ska bli grymt kul när nya trimmotorn är klar. :hihi

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping