yonsson skrev:Min hoj kommer inte ens upp på bakhjulet så jag har nog tur i oturen.
Om nån lyckats så pm:a gärna ett tips.
Titta på PotatoesMC.. dom kan slanga... med en såndär
yonsson skrev:Min hoj kommer inte ens upp på bakhjulet så jag har nog tur i oturen.
Om nån lyckats så pm:a gärna ett tips.
Vart vill du komma med det påpekandet?Bingo skrev:Dagisungen(TM) är ett varumärke och kan inte ifrågasättas.
Ugluk skrev:Vid vilket tillfälle har du den kortaste bromssträckan? När du slangar i hundra inne i stan eller när du ligger och tourar i 200 på motorvägen?
Hundra i stan, lätt!
Chronic skrev:Ugluk skrev:Vid vilket tillfälle har du den kortaste bromssträckan? När du slangar i hundra inne i stan eller när du ligger och tourar i 200 på motorvägen?
Hundra i stan, lätt!
Hehe, beredd att hålla med där!
Grejen är den att man har ganska bra koll på omgivningen. Bara jobbigt med dessa "köra över barn" liknelser.
Givetvis händer det att folk (inklusive jag själv) gasar på vid fel tillfälle men 99 gånger av 100 så är det ingen som helst fara för personer omkring en. Om det nu inte skulle vara så att de med full dödslängtan sprang allt de kunde för att genskjuta då förstås
Personligen anser jag att jag har bättre koll på min framfart inne i stan, även om det inte direkt går efter lagens andemening, än när vi är ute och dundrar runt på krokvägarna kring Uppland.
I stan VET jag att det är folk lite här och där och kollar mer noggrant upp det.
På landsvägen som det finns en hel del hus på är det mycket större risk att någon /något hamnar framför styret som inte alls borde vara där.
Det här är ingen glorifiering av stuntandet i stan men få för guds skull lite perspektiv på saker och ting. Bara för att skiten går på ett hjul innebär det inte att en hel dagisklass kommer gå åt....
Håller dessutom med om koncentration vid framförande av motorfordon.
En hel del farligare med Anna -35 som sitter och bättrar på mascaran under tiden hon hon snackar med sin väninna i mobiltelefonen när hon kör.... Gärna med en unge i baksätet. Då kan vi snacka risk för ungarna....
Chronic skrev:Så hur mycket bedömer du att bromssträckan ökar med slangning?Ugluk skrev:Vid vilket tillfälle har du den kortaste bromssträckan? När du slangar i hundra inne i stan eller när du ligger och tourar i 200 på motorvägen?
Hundra i stan, lätt!
Ugluk skrev:Så hur mycket bedömer du att bromssträckan ökar med slangning?
Silwer skrev:lustig bakvänd fråga till er isf, hur stora bedömmer ni chanserna vara tat nån kliver ut i gatan i stan när ni slangar i hundra eller på motorvägen när ni tourar i 200?
Det går att vända på det hur som helst.
Visserligen körde jag på vallhallavägen i sthlm men det var ingen i närheten
En hel del farligare med Anna -35 som sitter och bättrar på mascaran
gthyni skrev:Rolig diskussion det här:
Polisen var uppenbarlig där iaf
Att andra gör idiotiska saker är inte orsak att göra det själv.
Ugluk skrev:Jag ser gärna att vi gör lite praktiska prov till vårkanten för att kolla detta. Vi skulle ju kunna ta det i samband med avrostningarna på vårkanten. Jag lägger gärna lite tid på det här eftersom jag är nyfiken på hur det verkligen förhåller sig.
Du får väl i värsta fall ge mig en rullande start och lite möjlighet till slipstreaming..M:et skrev:Givetvis kan vi testa det! Vi kan ta det efter att du fått spö vid något av våra rejs i Tierp
Kommer Kawan upp i 200 då?
Ugluk skrev:Du får väl i värsta fall ge mig en rullande start och lite möjlighet till slipstreaming..
Fast det måste ju testas med en enskild hoj förstås.. Tror mest på att jämföra bromssträcka vid 100km/h med ett respektive två hjul i backen. Sedan kan man ju för skojs skull jämföra med en tvåhjuls maxbroms från 200 också.
Vem är det nu som slingrar sig? Kan vi inte hitta någon som törs försöka sig på en maxbroms från bakhjulet blir testet meningslöst.. Har du ens provat att panikbromsa från bakhjulet? Om inte verkar det ju minst sagt vådligt att ge sig på det i trafik..M:et skrev:Nja, nu börjar du slingra dig. Jämförelsen gällde bromssträcka vid 200 km/h respektive 100 km/h vid slangning. Givetvis har man längre stoppsträcka om man slangar i samma hastighet som om man kör med båda hjulen i backan.
Sen handlar det om hur mycket panik det är. Vid ett test kommer jag garanterat inte vräka ner hojen i backen som om det "stod en unge" mitt i gatan...
Det väsentliga för bromssträckan är inte bromsarna utan bromsaren och däcken. Jag är fena på att bromsa och har ett sprillans BT010, så "bring it on.."En liten parallell bara. Du säger att det är viktigt att testet utförs på samma hoj.
Innebär det att jag får köra fortare än dig rent moraliskt eftersom jag har en hoj med erkänt bra bromsar medans GPZ:an inte riktigt lirar i samma division?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |