Va händer nu? kk fråga

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
du skulle filmat alltihopp. Snuten skulle ha stryck. Säg nu vem det fakking var.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min storebror blev av med körkortet på exakt samma sätt, de tog det på plats men han fick inga papper. 2 veckor senare fick han hämta ut ett rekat brev och där i låg körkortet och en förklaring från nån kontorsnisse att polisen hade handlat fel vid omhändertagande av hans körkort och han slapp allt vad böter hette.
Klart det var poliser som stoppade dig men de har uppenbarligen klantat sig på något vis.du har ju fortfarande körkort egentligen eftersom du inte har blivit underrättad om att de har omhändertagit ditt kort så fortsätt kör du, du kan endast åka på böter á 400:- för att du inte har körkortet med dig.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
vem vare som drog körkortet?! Vem vare! Säg vem de fakking var!!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Säkert Wallander med polare (fast kör inte han SAAB?).

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du skulle som massa andra sagt fått en kvittens, inte med namn kanske men med tjänstenummer.

Polisanmäl och stå för att du blivit blåst. På så sätt vinner du ÄVEN om de var riktiga poliser på att de begått ett antal tjänstefel som agerat som de gjorde.

:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
:rofl

De kunde ha varit 32 man i den där bilen, 2 snutar väger tyngre, trust me.

Japp.

Fått papprena nu, 140 på 90 väg är jag mistänkt för, uppmätt över 1 km tydligen, mycket möjligt att det är sant, klantigt som fan av mig att inte märka dock.

4papp i böter, svider men sånt man får räkna med om man kör för fort.

Verkar inte som jag ens har chansen att neka?

Allt dom begär är att jag ska skriva under misstanken och motivera strafflindring.

att jag har 4 mil enkel resa till jobbet och det tar över 2h komunalt borde hjälpa mig lite.

Samt att jag är erbjuden jobb som det jag är utbildad till men det kräver körkort.

På raden årlig körsträcka i yrket så är frågan om jag ska svara som det jag jobbar som just nu eller det jag ska jobba som och har jobbat som största delen av året? eller totalt iår bara?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Japp.

Fått papprena nu, 140 på 90 väg är jag mistänkt för, uppmätt över 1 km tydligen, mycket möjligt att det är sant, klantigt som fan av mig att inte märka dock.

4papp i böter, svider men sånt man får räkna med om man kör för fort.

Verkar inte som jag ens har chansen att neka?

Allt dom begär är att jag ska skriva under misstanken och motivera strafflindring.

att jag har 4 mil enkel resa till jobbet och det tar över 2h komunalt borde hjälpa mig lite.

Samt att jag är erbjuden jobb som det jag är utbildad till men det kräver körkort.

På raden årlig körsträcka i yrket så är frågan om jag ska svara som det jag jobbar som just nu eller det jag ska jobba som och har jobbat som största delen av året? eller totalt iår bara?

Inte för att vara fånig, men på min deklaration står det "inkomst av förtjänst".
Ska jag då fylla i det jag tjänar nu, eller ska jag fylla i 250 miljoner för det kommer jag ha efter att ha gift mig med Ericssons-VD:ns barnmorskande exfru och skilt mig utan äktenskapsförord.
:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Inte för att vara fånig, men på min deklaration står det "inkomst av förtjänst".
Ska jag då fylla i det jag tjänar nu, eller ska jag fylla i 250 miljoner för det kommer jag ha efter att ha gift mig med Ericssons-VD:ns barnmorskande exfru och skilt mig utan äktenskapsförord.
:)
haha mjo sant, de e bara det att skriver jag för i år så e det inte ett skit, skriver jag för normalåret med mitt jobb är det en hel del mer.. sen behöver jag inte körkort i jobbet jag har nu men i det jag börjar på i december så..

Så jag förstår vad du vill säga men det ger ingen rätvis bild av hur beroende jag är av det eller hur? Jag hoppas att det spelar mer roll hur mkt jag behöver det dom närmaste månaderna än tidigare månader?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
haha mjo sant, de e bara det att skriver jag för i år så e det inte ett skit, skriver jag för normalåret med mitt jobb är det en hel del mer.. sen behöver jag inte körkort i jobbet jag har nu men i det jag börjar på i december så..

Så jag förstår vad du vill säga men det ger ingen rätvis bild av hur beroende jag är av det eller hur? Jag hoppas att det spelar mer roll hur mkt jag behöver det dom närmaste månaderna än tidigare månader?

Jag tycker inte min lön är värst rättvis mot vad jag vill tjäna heller :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Japp.

Rekat brev? Du har ju givetvis inte mottagit några papper, det enda du behöver göra nu är att hålla dig undan rättvisan i 2 år för att slippa böter och indraget körkort :tummenupp
Så ring någon kompis som du liknar och köp hans körkort billigt, är han din kompis så förstår han ju din situation och hjälper dig :D
Sen är det bara att köra vidare, men ta det lugnt i fortsättningen. Och memorera hans personnummer...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Rekat brev? Du har ju givetvis inte mottagit några papper, det enda du behöver göra nu är att hålla dig undan rättvisan i 2 år för att slippa böter och indraget körkort :tummenupp
Så ring någon kompis som du liknar och köp hans körkort billigt, är han din kompis så förstår han ju din situation och hjälper dig :D
Sen är det bara att köra vidare, men ta det lugnt i fortsättningen. Och memorera hans personnummer...
:rofl perfekt ide!

kan säga att a1 kortet känns jääävligt fint nu, hade haft 15 dagar kvar på prövotiden utan det :D

Last edited:

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
du tänker väl för faaan inte skriva på ett erkännande 1
vecka efteråt??????

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
:rofl perfekt ide!

kan säga att a1 kortet känns jääävligt fint nu, hade haft 15 dagar kvar på prövotiden utan det :D

Ok, allt var kanske inte seriöst men första stycket i mitt inlägg var seriöst menat. Du måste bli delgiven det hela då du uppenbarligen inte fick en förenklad delgivning vid tillfället du blev stoppad.
Om du håller dig undan så har du i praktiken kvar ditt körkort då de har klantat sig, och även om en förlustanmälan inte ger dig kortet tillbaka så har de inga papper på att du har godkänt deras agerande. Och håller man sig undan från alla delgivningar i 2 år så är det lugnt, påstås det då jag själv inte har råkat ut för detta.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Enklast är nog att hålla sig undan alla delgivningsmän i två år.

Men med vad har dom mätt den hastigheten? En vanlig hastighetsmätare duger inte mycket till som bevismaterial.
Och var det verkligen dig dom stoppade? Har inte du lånat ut din bil med plånboken med körkort liggande i handsfacket? Du har ju inte skrivit under någonting.

Tyvärr väger orden från en polisman väldigt tungt i öronen på en nämndeman oavsett vilka fakta man kan lägga fram så att hålla sig undan är säkraste lösningen.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag kan ju tycka att är man så beroende av bil/körkort så kanske du skulle tänkt på det innan du körde fortare än vad som var hälsosamt för kortet.

"Don't do the crime, if you can't do the time" :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Står tyvärr att jag är delgiven det muntligt så det kvittar väll?:(

Jo då "efterföljande med tjänstebil 3864.Mätt över 1000m, tjänstebilen har under ingen del av mättningen närmat sig det aktuella fordonet. Ett säkerhets avdrag på 25 kmh har avdragigts från aktuella hastigheten,"

Vill se den domare som köper att deras mätare går mer än 25 kmh fel...

@Yabba: Helt rätt har aldrig påståt att jag har nån annan en mig själv att skylla, nu försöker jag bara komma så lindgrigt undan som möjligt.

Vad tror ni 3-4 månader?

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Varje 10 meter ger en procent fel på 1000m
Om dom nu var så säkra varför drar dom av 15% ungefär säkerhets avdrag
För ett sånt skitbrott skall man vara mer än säker
Känslan är att dom har bara gripit en hastighet rakt ur luften
Osäkerheten är för stor --- Jag skulle neka mig in i rättegång --