Va ska jag säga???

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Nä nu ska jag ut och supa med några flåbusar :yoparty . Hoppas du får hojen såld till nån vettig och ett bra pris, ha de.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Grabben är boxare som gått 28 matcher och han vågar inte säga nej...? :3freak
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Zee skrev:
Grabben är boxare som gått 28 matcher och han vågar inte säga nej...? :3freak
hehhe nej inte vågar men jag har själv svårt och säga nej till foolk de inte att jag är nojgig lr inte vågar har bara förlorat 3 matcher av dom 28 har knockat många i mina dar.. men min personlighet är så har svårt och säga nej bara .. e jag tönt bara för de nu lr?

perkihlen skrev:
Nä nu ska jag ut och supa med några flåbusar :yoparty . Hoppas du får hojen såld till nån vettig och ett bra pris, ha de.
ahh ha de såå roligt me busana hehe.. aa hoppas man får en vettig pris :fyllisar

Sniper skrev:
Det är så jävla synd att folk ska behöva va så rädda för att sälja något!!

Skärpning det kommer alla tjäna på!!!!!
aa de synd att de har blivit såå
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Personer som kommer med falska körkort skulle jag akta mig för.
Sådana personer kanske kommer tillbaka till din hoj när DU inte är där!!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
valmers skrev:
Att använda kontanter är idiotiskt. Varför liksom? Det tar en minut extra att be om en postväxel när man tar ut pengarna.

Tur att du som vet kan förklara hur det är för oss andra. Vissa kanske tycker det är kul att ta ut mkt kontanter på en gång, eller känner för det?
Jag har aldrig haft med mig pengar när jag kollat på ngt, kommer heller aldrig ha det. Jag kollar, funderar och bestämmer mig efteråt. Nån som vägrar mig en provtur får behålla sin cykel, finns fler att välja på därute.
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
-PLM- skrev:
Tur att du som vet kan förklara hur det är för oss andra. Vissa kanske tycker det är kul att ta ut mkt kontanter på en gång, eller känner för det?
Jag har aldrig haft med mig pengar när jag kollat på ngt, kommer heller aldrig ha det. Jag kollar, funderar och bestämmer mig efteråt. Nån som vägrar mig en provtur får behålla sin cykel, finns fler att välja på därute.
jaa fann 68 lakan är inte små potatis.. bajar inte ut pengar för fan.. visst jag har oxå vart sådär jag frågar får jag testa hojen så jag eller nej.. jag vill inte ge ut pngar til non så kommer han dra i väg och hojen är stulen lr att han har några flåsbusar runt hörnet
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
-PLM- skrev:
Tur att du som vet kan förklara hur det är för oss andra. Vissa kanske tycker det är kul att ta ut mkt kontanter på en gång, eller känner för det?
Jag har aldrig haft med mig pengar när jag kollat på ngt, kommer heller aldrig ha det. Jag kollar, funderar och bestämmer mig efteråt. Nån som vägrar mig en provtur får behålla sin cykel, finns fler att välja på därute.
Visst, vill man öka risken att bli rånad och/eller misshandlad med ett par tusen procent så ska man självklart ta ut kontanter och gå omkring med i fickan.
 

lillevars

RG 500-projektör
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki RG 500
bbkolado skrev:
De är en lirare som kommer och kollar på min hoj om 20 minuter. Nere i garaget finns de ingen snö killen kommer säkert fråga om han får testa den.. stora frågan är va jag ska säga om han inte har körkort lr nått ... ska jag låta han ???????? :confused:

Be att få kontanta pengar för din hoj innan provkörning...
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
hahaha är ni folkskygga med en del av er :) , fan det kan ju gå en rånare på gatan menar jag ,jag skulle inte bry mig ett skit om snubben har kk eller inte,får man pengarna i näven så kan han ta hojjen, hellre cash än en postväxel *som kan vara ogiltig,han kan bryta den dagen efter innan du löst in pengarna* nä cash is king så är det bara ...
 

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Mjölby
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
inte fan skulle jag som köpare lämna ifrån mig pengar som pant för att få provköra en hoj jag tittade på.. kommer man tillbaka efter provkörningen och säljaren säger.. vilka pengar? så står man där utan pengar..! o utan hoj..

självrisken som pant skulle va lagom!

/Ozto
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
jolla skrev:
inte fan skulle jag som köpare lämna ifrån mig pengar som pant för att få provköra en hoj jag tittade på.. kommer man tillbaka efter provkörningen och säljaren säger.. vilka pengar? så står man där utan pengar..! o utan hoj..

självrisken som pant skulle va lagom!

/Ozto
Mm,jag brukar fråga om dom vill ha körkortet om jag ska köpa mc eller bil.Går dom inte med på det kan dom dra åt helvete...Finns andra som vill sälja :)
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
jolla skrev:
inte fan skulle jag som köpare lämna ifrån mig pengar som pant för att få provköra en hoj jag tittade på.. kommer man tillbaka efter provkörningen och säljaren säger.. vilka pengar? så står man där utan pengar..! o utan hoj..

självrisken som pant skulle va lagom!

/Ozto


Det är det som är så bra med postväxlar. Man får inte ut dom ifall det inte finns pengar på de. O jag som köpare måste skriva på överlåtelsen för att säljaren ska få ut pengarna.
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
aa de ju sant asså man vill inte springa runt ma pengana i fickan.. vem vet vem man möter.. möter personen och vill provköra hojen jag ger mina pengar som pant när jag kommer tebax så finns inte snubben där och hoj är stulen :mad: ...... men de bästa han får visa ett giltigt körkort som funkar händer de nått så får han köpa den eller betala självrisken
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
mojjsan skrev:
hahaha är ni folkskygga med en del av er :) , fan det kan ju gå en rånare på gatan menar jag ,jag skulle inte bry mig ett skit om snubben har kk eller inte,får man pengarna i näven så kan han ta hojjen, hellre cash än en postväxel *som kan vara ogiltig,han kan bryta den dagen efter innan du löst in pengarna* nä cash is king så är det bara ...
Vad yrar du om? Postväxeln skall givetvis ställas på den som skall ha pengarna.

Clifton skrev:
Det är det som är så bra med postväxlar. Man får inte ut dom ifall det inte finns pengar på de. O jag som köpare måste skriva på överlåtelsen för att säljaren ska få ut pengarna.
Nej. Se ovan.
 

"Jimbo"

janos
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Arlöv
Hoj
TL1000S
mojjsan skrev:
hahaha är ni folkskygga med en del av er :) , fan det kan ju gå en rånare på gatan menar jag ,jag skulle inte bry mig ett skit om snubben har kk eller inte,får man pengarna i näven så kan han ta hojjen, hellre cash än en postväxel *som kan vara ogiltig,han kan bryta den dagen efter innan du löst in pengarna* nä cash is king så är det bara ...
En postväxel köper man, dvs finns inga pengar på kontot får man ingen postväxel. Så fort växeln blivit överlåten förlorar man all rätt till pengarna och den som fått växeln kan lugnt och tryggt gå in på banken och hämta ut pengar. Är man ändå osäker finns ett telefonnummer på postväxeln som man kan ringa och få reda på om växeln kommit till på rätt sätt och om denne har täckning. Det är således ett mycket säkert sätt att göra affärer på både för säljare och köpare. Klart att föredra framför kontanter.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
valmers skrev:
Vad yrar du om? Postväxeln skall givetvis ställas på den som skall ha pengarna.


Nej. Se ovan.
Jag har alltid ställt ut mina postväxlar på mig själv, sen skriver man bara på på baksidan om det blir affär. Banktanten förklarade att det är smartast att göra så.
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Jag resonerar att Cash is King. Jag åkte i väg o handlade både hojen o bilen så hade jag kontanter på mig... gick runt med 150.000 i fickan. För säljaren (privat) vägrade ta emot postväxel. Han vägrade att sälja bilen om jag kom med postväxel. Köpte hojen med kontanta medel även om det inte var så stora summor det handlade om. Men det kändes skumt och lite pirrigt i magen att gå runt med så mycket cash på sig, 150.000 i bara 500 lappar.

Som sagt.. No money - No Driving
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jimbo skrev:
En postväxel köper man, dvs finns inga pengar på kontot får man ingen postväxel. Så fort växeln blivit överlåten förlorar man all rätt till pengarna och den som fått växeln kan lugnt och tryggt gå in på banken och hämta ut pengar. Är man ändå osäker finns ett telefonnummer på postväxeln som man kan ringa och få reda på om växeln kommit till på rätt sätt och om denne har täckning. Det är således ett mycket säkert sätt att göra affärer på både för säljare och köpare. Klart att föredra framför kontanter.
Men vad hindrar egentligen "köparen" att ringa och spärra checken 5 minuter efter att affären är klar?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top