Vad är det första du gör när du ser en Harley Davidson?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kniper med skinkorna eftersom förarna uppenbart rymt från "Blue Oyster Bar"

4013956941_9b2a3e93ca.jpg

Kniper du på den bilden, svårt att se:confused:

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100413062849AAK2cDf

Ja det kan jag hålla med om. Sporthojssnubbar är väl inte giftasmaterial direkt kan jag tänka? Osams med människor, växter och djur typ :D

Haha :tummenupp den länken säger allt :Bugar

Giftasmaterial? Lugn o fin nu........Gift har många betydelser.....att gifta sig är som att ta gift eller har jag missförstått det me`? :va

Tillägg.....fast man kan ju ta gift på att harleyn är efter i alla fall....annars skulle man väl slira omkull i allt oljespill och lösa skruvar på vägen :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha :tummenupp den länken säger allt :Bugar

Giftasmaterial? Lugn o fin nu........Gift har många betydelser.....att gifta sig är som att ta gift eller har jag missförstått det me`? :va

Asså. Jag trodde "girlies" avsåg dina sexistiska sporthojskillkompisar i tråden :gnissla

Nähepp, nu är det dags att gå hem från kontoret. Ville mest få lite fart på din tråd så jag har ngt kul att göra när jag kommer hem till min trevna lya. Det här kan bli kul. Ev så kanske ja lägger en länk på Harleyportalen för att se om det kan bli ett riktigt fredagsclash :D

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Beundrar stötstångsmotorn, dreglar över kromet, förundras över att något så litet kan låta så mycket, kommer sedan på att det är 2010 och inte 1949 och går därifrån med en stilla undran om varför en del envisas med att det var bättre förr.:)

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tänker..en till stackare som gått på myten...

Jörgen du skall inte ta åt dig för du är ursäktad med din hoj och den kalibern :Bugar:tummenupp

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Asså. Jag trodde "girlies" avsåg dina sexistiska sporthojskillkompisar i tråden :gnissla

Nähepp, nu är det dags att gå hem från kontoret. Ville mest få lite fart på din tråd så jag har ngt kul att göra när jag kommer hem till min trevna lya. Det här kan bli kul. Ev så kanske ja lägger en länk på Harleyportalen för att se om det kan bli ett riktigt fredagsclash :D

det var "brudarna" på bilden du posta jag mena som inte har mycket klass med tanke på vad de sitter/omgärdar hahaha

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Kollar så att det inte hänger något nät efter "fiskebåten"....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Tänker..en till stackare som gått på myten...

Ja såna är inte kul, finns tex många "tuffa killar" på HD som jag har svårt att identifiera mig med. Som inte hälsar och sånt. Men de är ju inte i majoritet tack och lov. Lite samma som med sporthojar. Ämnet var tex uppe i denna tråd Harleyportalen.

http://www.theland.se/webbplatshant...D=3&Topic_Title=aceptans&Forum_Title=Hojsnack

Jörgen du skall inte ta åt dig för du är ursäktad med din hoj och den kalibern :Bugar:tummenupp

Tack! Som du ser i tråden ovan behöver jag ju heller (enligt de ortodoxa) inte ta åt mig, eftersom det enda i min motor som är tillverkat av HD är kopplings- och drevkåpan. Resten är S&S. Så jag har ju inte en HD längre! :D

Last edited:

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Ja såna är inte kul, finns tex många "tuffa killar" på HD som jag har svårt att identifiera mig med. Som inte hälsar och sånt. Men de är ju inte i majoritet tack och lov. Lite samma som med sporthojar. Ämnet var tex uppe i denna tråd Harleyportalen.

http://www.theland.se/webbplatshant...D=3&Topic_Title=aceptans&Forum_Title=Hojsnack

Tack! Som du ser i tråden ovan behöver jag ju heller (enligt de ortodoxa) inte ta åt mig, eftersom det enda i min motor som är tillverkat av HD är kopplings- och drevkåpan. Resten är S&S. Så jag har ju inte en HD längre! :D
Det är mer irriterande med jättetuffa livsstilsknuttar som visar fingret åt andra motorcyklister för att dom inte köpt "myten", finns nog inga andra motorcyklister som visar samma beteende..

OnT; tittar åt andra hållet, absolut inte i ögonen eller på hojen så dom ser, ger man dom uppmärksamhet växer dom för mycket.. Jag har inget emot cyklarna, men dom livsstilsknuttar som tagit chefsbonusen och köpt en HD och pekat i tillbehörskatalogen för att vara lika unika som alla andra gör att jag skäms över hela konceptet..

btw; hur skulle man som HD-åkare kunna vara unikt unik? Eftersom alla är unika på samma sätt, inom givna stenhårda normer givetvis eftersom man inte får bryta mot massan.. Jag har en teori.. eftersom i stort sett alla HD säljs som limited edition, special edition osv eller med extra utrustning så alla ska vara unika, men vill man vara riktigt unik så ska man försöka få tag på en 100% standardmodell helt utan tillbehör eller ens luftobuller.. men en sån lär man nog specialbeställa om ens det går, och då blir det ju en special, *suck*..

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka