Vad är det första du gör när du ser en Harley Davidson?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Aaah, thats why...
De hälsar ibland på varandra men det är klart att det är svårt att missa en likasinnad med allt kromblänk som tränger igenom starren.

Antagligen för att deras medelålder ligger på 80+ och därmed är deras syn borta i princip!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är mer irriterande med jättetuffa livsstilsknuttar som visar fingret åt andra motorcyklister för att dom inte köpt "myten", finns nog inga andra motorcyklister som visar samma beteende..

OnT; tittar åt andra hållet, absolut inte i ögonen eller på hojen så dom ser, ger man dom uppmärksamhet växer dom för mycket.. Jag har inget emot cyklarna, men dom livsstilsknuttar som tagit chefsbonusen och köpt en HD och pekat i tillbehörskatalogen för att vara lika unika som alla andra gör att jag skäms över hela konceptet..

btw; hur skulle man som HD-åkare kunna vara unikt unik? Eftersom alla är unika på samma sätt, inom givna stenhårda normer givetvis eftersom man inte får bryta mot massan.. Jag har en teori.. eftersom i stort sett alla HD säljs som limited edition, special edition osv eller med extra utrustning så alla ska vara unika, men vill man vara riktigt unik så ska man försöka få tag på en 100% standardmodell helt utan tillbehör eller ens luftobuller.. men en sån lär man nog specialbeställa om ens det går, och då blir det ju en special, *suck*..

Har aldrig fått fingret av ngn på hoj, oavsett märke, men det låter ju som ett rätt skumt beteende helt klart.

Ang att det skull råda "stenhårda normer" inom hela HD-communityt tycker jag inte. Som jag skrev i den länkade tråden på Harleyportalen så tycker jag mer att detta verkar gälla klicken som har sin HD som manlighetsaccessoar, där är det ofta bara döskallar och svart som gäller. De brukar tom ofta vara skygga om jag tex ställer en nyfikan fråga om deras hoj på tex en mack, det känns det om att de inte är bekväma, att de tror att jag vill och ska avslöja deras ofta dåliga koll på hojen.

Så är det ju tex inte inom sporthojeriet, inte lika känsligt att erkänna att man bara har hojen som ett körredskap där.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Men vad fan! 2 hjuling som 2 hjuling, trodde hojkollektivet höll ihop oavsett hojmärke. Sporthoj är en definition hur man använder sin hoj, inte vilken dekal som sitter på tanken.

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Men vad fan! 2 hjuling som 2 hjuling, trodde hojkollektivet höll ihop oavsett hojmärke. Sporthoj är en definition hur man använder sin hoj, inte vilken dekal som sitter på tanken.

Humor vännen......det är när man är trygg i sin roll som individ och kan skoja om det mesta utan att ta illa vid sig....:krama

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
En Taiwanesisk
Ringer miljökontoret och anmäler sanitär olägenhet på grund av för hög ljudvolym. :D

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Stirrar jättemycket, men bara om det sitter en naken dvärg bakom styret. Annars bryr jag mig lika lite som om det var en till R1:a med "liten pillesnopp"-slipon.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jag höjer handen & hälsar, & fnissar åt att dom aldrig hälsar tillbaka....

Ja, varför hälsar aldrig de "tuffa" killarna på HD?

Svaret är ju självklart; deras små kontortassar är så krampaktig hopknipna runt styret för att hålla sig kvar trots vibrationerna att dom inte skulle kunna släppa om så livet hängde på det.:white knuckles :arsele

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Håller åt sidan som fan när jag kör om för att inte riskera att fransarna trasslar in sig i mitt drivpaket...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nu när jag ganska nyligen fick tillbaka mitt kort så tog en klasskompis och lånade sin farsans HD (modell i Goldwing storlek) (han kör själv en ER-6 egentligen).

Dra åt helvete vilket gött ljud det är när han stod still med det, och vilket jädra KRIG det låter som när han vrider om och drar iväg från rödljus :näsblod :yoparty
Men så fort det blev mysiga krokiga vägar fick han släppa förbi mig, roligare att ha lite fart där än att ligga och fisköra och lyssna på hans ljud hehe

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Vad gör du här då, kan man undra?
(99% av alla sporthojspiloter morsar på mig iaf...)

Så eftersom min uppfattning är att de som kör blysläde är mer benägna att hälsa än de som kör sporthoj, har jag inget på det här forumet att göra? :va

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...