Vad är det första du gör när du ser en Harley Davidson?

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Som en någorlunda erfaren sporthojsåkare, är det rätt kul att se på "fartglada" flickor och pojkar när man vinglar förbi i ytterkurva på en lite större twin

Jaja! kom ihåg att det är farten som skapar hastighet genom kurvan, inte märket

Icke att förglömma att ha koll på linjeförskjutningen! :)

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
I new it! Dom gör motorcyklar också, haft det på känn länge :glömdet
Sett så mycket Honda plastbitar på åkrar och i diken så det var inte lätt att veta. :gnissla

FG201-DE-AS17.gif
:klappar :D

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Honda begränsar sig inte vad gäller marknadsandelar. Seså, visa mig nu hur grymma jordfräsar tattarmärket HD har avlat fram? Jaså ingen? :D

Passa dig! Rätt som det är lägger han uppp en länk till youtube med nåra rednacks som har byggt en jordfräs med HD v8 på 6,4l (4x1,6l) eller ngt i den stilen.. Kanske en flattrack med skoveldäck som skvätter grus!

(edit: vi har en honda gräsklippare.. :D Klanderfri funktion sedan 1992! kostade visserligen som om den var beklädd med guld)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Passa dig! Rätt som det är lägger han uppp en länk till youtube med nåra rednacks som har byggt en jordfräs med HD v8 på 6,4l (4x1,6l) eller ngt i den stilen.. Kanske en flattrack med skoveldäck som skvätter grus!

(edit: vi har en honda gräsklippare.. :D Klanderfri funktion sedan 1992! kostade visserligen som om den var beklädd med guld)

[YOUTUBE-ID]Fle2tAjtxFI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]C5yYwAeujNI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ys-ftUqjQYs[/YOUTUBE-ID]

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
...och dessutom gissar jag att det mesta som skrivs i den här tråden inte är jetealvarlitt menat.. :krama

(Kom att tänka på en liknande tråd om guldvingar... kanske dags att bumpa upp den? :D)

Exakt.....
Det gäller att ha glimten i ögat så det inte blir jäääätte allvarligt :krama

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När det gäller flygmotorer måste givetvis driftsäkerhet prägla motorvalet. Här finns det förstås bara en fyrtakts motorcykelmotor med torrsump som klarar de hårda flygsäkerhetskraven :)

[YOUTUBE-ID]LSTRlAx_YSc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tptYbzgCqYQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom.

Ok, om man är oldschool och gillar gamla grejjer, men jag tror bara det är en bråkdel av förarna som kvalar in i den här kategorn.

Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.

Kanske borde testa en sån där hoj, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara nåt kul.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
När jag ser en Harry Parkinsson lyfter jag reflexmässigt handen till munnen, i ett fåfängt försök att stoppa spyan.

Jag gillar bäst de där med framruta tagen från en Merca S klasse eller annan stor bil.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka