NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag förstår mig faktiskt inte på de här kromslädarna. För mig förefaller de vara totalt kass. De är inte bra på gata, inte offroad, och inte rakt fram. Ergonomiskt är de dessutom rena mardrömmen. Inbillar mig att de är effektsvaga, tunga, svänger illa, låter mycket, har dåliga bromsar. Gammal teknik rakt igenom.
Ok, om man är oldschool och gillar gamla grejjer, men jag tror bara det är en bråkdel av förarna som kvalar in i den här kategorn.
Förarna ja. De är i en klass för sig. Vurpollon, buff upp över munnen med nån heftig döskalle på. Sen verkar de ha nån inbördes franstävling. Gärna bockskägg också och nåt stort hojemblem alla Hellmoppers på ryggen. Visst, jag drar alla över en kam, men jag FATTAR verkligen inte grejjen.
Kanske borde testa en sån där hoj, men jag har mycket svårt att se att det skulle vara nåt kul.
Du glömde det viktigaste..dvs den obligatoriska "jag sket på mig och nu känns det konstit" - minen. Minen är HÅRD...en är TUFF och i franspåsarna döljer sig 2 liter mellanmjölk och ett kilo potatis som kärringen sa åt honom att köpa på väg hem från kneger. Vad annars kan dessa enorma och otaliga väskor dölja ? Dessutom...hur fan kan de hålla koll på nycklar till alla de små hänglåsen som hänger på väskorna ? Det är ju ty 2 per st...Jag känner några sådana i en Polsk MC klubb här i Sthlm och frågade de vad de hade i dessa väskor som väger väl lika mycket som min hoj...Inget sa de. De har INGENTING i dessa jävla väskor ! Ofta undrade jag vad fan ligger i dessa jävla väskor när jag såg en schopper ehh.."swisha" förbi och nu vet jag. Det finns inte ett skit i de. Det gör mig ännu mer förbryllad.
Det där med bromsarna är intressant. Också det frågade jag om...Hur i helvete kan ni åka omkring på de där enorma oxarna och ha bromsar som på en Baotian ??? Vadå, vad är det för fel på de här bromsarna ? Var frågan ..som svar.
Last edited: