Vad är du beredd att göra för att bli ekonomiskt oberoende?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nope, då prostitution inte är ett legitimt yrke så tar inte skatteverket emot dina pengar även om du vill... finns t.o.m en hora i stockholm som på allvar försökt betala skatt för sitt horeri... skatteverket rev checken.
Om inget har ändrats i år så går det och ska det betalas skatt på prostitution. Jag gissar att det du tänker på är hon som förlorade sin F-skattesedel (nämns i en av artiklarna) som det förr gick att få.

Prostituerade ska betala skatt.
Fler prostituerade vill betala skatt.

Men jag kan inte säga helt säkert hur det ligger till, jag är ingen expert på vare sig prostitution eller skatt.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bara jag som blir sugen på att starta en insamling? :vemskafåätabajs

Om inget har ändrats i år så går det och ska det betalas skatt på prostitution. Jag gissar att det du tänker på är hon som förlorade sin F-skattesedel (nämns i en av artiklarna) som det förr gick att få.

Prostituerade ska betala skatt.
Fler prostituerade vill betala skatt.

Men jag kan inte säga helt säkert hur det ligger till, jag är ingen expert på vare sig prostitution eller skatt.


Från Nyhetskanalen "Hon gick senare i konkurs och förlorade då sin F-skattsedel."
Hur kan man gå i konkurs när säljer sex? Om man gör allt "rätt", inte köper ett halvt spa på "firman" eller så.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Från Nyhetskanalen "Hon gick senare i konkurs och förlorade då sin F-skattsedel."
Hur kan man gå i konkurs när säljer sex? Om man gör allt "rätt", inte köper ett halvt spa på "firman" eller så.
Vet inte, men jag tror att skatteverket iaf gjorde en gissning på vad hon skulle ha haft i årsinkomst enligt deras beräkningar och krävde henne på ganska mycket pengar i efterskott.
 

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Ort
gnarp
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
äh vafan,horor är vi allihopa...bara priset som skiljer...
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Vems kuk ska jag suga? Sväljer också om det ger lite extra!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ähh, en vanlig knegarlön räcker långt så länge man väljer intressen efter plånboken.

Eller som jag brukar säga, man har råd att göra precis vad man vill så länge man inte vill så mycket...:D

Jag skulle förmodligen bli knäpp efter ett halvår om jag inte behövde jobba för pengarna, iofs börjar jag klättra på väggarna om jag har semester längre än två veckor i sträck...
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
konstigt att alltid sätta på/suga av av samma kön alltid återkommer, Känns som det finns värre saker som kan hända/göras
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Svaret på frågan är att jag skulle nog försöka göra så gott som vad som helst ifall jag visste att jag skulle få obegränsat med pengar för det.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Får inte hon typ hälften av allt han äger om de skiljer sig?

Jag vet inte hur den amerikanska lagstiftningen fungerar, men jag tror inte hon kan få hälften under några omständigheter.

Det lär finnas ett äktenskapsförord skrivet som begränsar den ersättning Tiger Woods fru är berättigad till. Troligtvis väldigt snålt tilltagen mot bakgrund av hur mycket pengar han dragit in under sin karriär. Han tjänade 773 miljoner kronor endast under 2008 (inklusive löner, vinstpremier, sponsorintäkter och bonusar).

Inkomstuppgifter kommer från den här artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3896289.svd
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du har rätt. Skulle du spöa en brud till oigenkännlighet för 50 mille?

[YOUTUBE-ID]mKJhvj2VRFA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Såna här så kallade "tjejer" kan jag tänka mig att slå sönder och samman helt gratis:mad:

Jag vet inte hur den amerikanska lagstiftningen fungerar, men jag tror inte hon kan få hälften under några omständigheter.

Det lär finnas ett äktenskapsförord skrivet som begränsar den ersättning Tiger Woods fru är berättigad till. Troligtvis väldigt snålt tilltagen mot bakgrund av hur mycket pengar han dragit in under sin karriär. Han tjänade 773 miljoner kronor endast under 2008 (inklusive löner, vinstpremier, sponsorintäkter och bonusar).

Inkomstuppgifter kommer från den här artikeln: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3896289.svd

Tror hur som helst att hon får en hel del.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
[YOUTUBE-ID]mKJhvj2VRFA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Såna här så kallade "tjejer" kan jag tänka mig att slå sönder och samman helt gratis:mad:



Tror hur som helst att hon får en hel del.


Du vill bara slå dem för att de aldrig kollade på ditt håll ens en endaste gång.
Iofs hade det inte gjort nåt om de avlidit.


Ytterst sällan kommer det folk och erbjuder någon astronomiska summor för div sexuella handlingar.
Det finns väldigt många sätt att bli rik på, men oftast inkluderar det hårt arbete oavsett vad man än gör.
Man blir inte rik på poker om man inte vet nånting om spelet tex.

Det är större risk att träffas av blixten än att vinna på Lotto med joker(eller utan för den delen).

Men däremot missar många att det krävs inte så många år av ens liv för att bli just ekonomiskt oberoende. Vad är 5 år av ens liv mot evig semester därefter?

Kollar man på sina utgifter är det generellt 50% småhandlande som man egentligen inte behöver som är den stora boven.
Man måste inte dricka en Red Bull om dagen eller köpa halstabletter, tidningar, godis och annat skit som bara är för stundens njutning.

Sen kan det kvitta om man har mycket pengar eller lite. Är man ändå en tradig jävel så är man det fortfarande sen när man även har pengar på fickan.

Den som är intresserad av att bli rik och ser det som sitt mål i livet kommer också att bli det. Blir man inte det är det för att man har annat som mål innerst inne. Man styr sitt liv dit man vill ha det.

Är man inte beredd att göra jobbet kommer man heller aldrig att bli ekonomiskt oberoende.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du vill bara slå dem för att de aldrig kollade på ditt håll ens en endaste gång.
Iofs hade det inte gjort nåt om de avlidit.

Tyvär, men där har du fel. Jag vill slå de små asen för att de är så jävla vidriga, självgoda, korkade, fula och allmänt äckliga som bara den här typen av brun-utan-sol-gå-på-spy-bar-bli-kändis-bloggarwhitetrashfjortisar kan vara. Det är så att jag kan spy!:död

Avlider de så gör de fanimig världen en tjänst, det enda de gör just nu är att gå runt och använda upp en massa mat, perfekt användbara organ samt litervis med blod (samt ta en massa plats och störa sina medmänniskor med sina "mmh, hihi, mhm, hihi!") till ingen nytta. Bättre då att skjuta av beståndet och ge organ och blod till bättre behövande, och så sparar vi in på matkostnader också.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fast tack vare att såna bruttor finns så förstår man sig på att uppskatta dom rejäla fruntimren mer.

Tyvär, men där har du fel. Jag vill slå de små asen för att de är så jävla vidriga, självgoda, korkade, fula och allmänt äckliga som bara den här typen av brun-utan-sol-gå-på-spy-bar-bli-kändis-bloggarwhitetrashfjortisar kan vara. Det är så att jag kan spy!:död
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Du har rätt. Skulle du spöa en brud till oigenkännlighet för 50 mille?

Hell yeah! :D Det är svårt att säga skämt åt sido..... Är man normalt funtad med lite grå skit innanför pannfläsket så spöar man väl ingen rakt upp och ner, men det beror på läget...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fast tack vare att såna bruttor finns så förstår man sig på att uppskatta dom rejäla fruntimren mer.

I och för sig sant, men det är ju ungefär som argumentet att "med tråkiga dagar blir de roliga dagarna desto roligare". Det har sina poänger, men de tråkiga dagarna är fortfarande tråkiga. Även om det helt klart sätter perspektiv på saker och ting:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top