Vad är du beredd att göra för att bli ekonomiskt oberoende?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
håller nog med om att jag skulle kunna trycka av en avtryckare när jag har någon jävel som gör världen mycket sämre i kikarsiktet. Då gör jag iaf världen en tjänst. Men då ska det fan finns en säkrad flyktväg. För att käka skit skulle jag nog inte göra för några pengar alls. Iaf inte när jag stod inför uppgiften, och ta gubbkuk, skulle jag inte heller göra för några pengar alls. Även om jag är en moderatjävel och egen företagare så tror jag att pengar inte är lycka i det långa loppet. Då sliter jag hellre arslet av mig på en arbetsplats med "avrage" lön och tjänar mina pengar och gör det jag kan för att vara lycklig med de pengarna.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Appappapp!

Han blir väl skyldig att skatta om det är inkomst av "tjänst"
Först tar dom 2/3 i vanlig skatt, sen sköntaxeras han för att han inte hade F-skattsedel på ytterligare en tredjedel, och sedan tillkommer obetalda arbetsgivaravgifter på ett par mille....

Så då står han där med skammen, ett par mille back och kronofogden i hälarna...

Nope, då prostitution inte är ett legitimt yrke så tar inte skatteverket emot dina pengar även om du vill... finns t.o.m en hora i stockholm som på allvar försökt betala skatt för sitt horeri... skatteverket rev checken.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Nope, då prostitution inte är ett legitimt yrke så tar inte skatteverket emot dina pengar även om du vill... finns t.o.m en hora i stockholm som på allvar försökt betala skatt för sitt horeri... skatteverket rev checken.

Ett lagligt yrke där du slipper betala skatt alltså. Lysande. Varför väljer staten att subventionera prostituerade? Är det grundlagsenligt?:va

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Ett tipps är annars att starta företag, jobba som fan några år utan att ta lön och investera pengarna i marknadsföring för sitt företag.
Sen när företaget kommit över en kritisk massa med kunder, så kan man ha anställda eller konsulter som jobbar, och så går man till jobbet någon eller några timmar om dagen och ser till så att allt funkar som det ska.

Det innebär inte att man blir ekonomiskt oberoende i form av 5o millar på banken. Men det gör att man har massor med fritid och tillräckligt med pengar för att göra vad man vill.

Dessutom kan man gå och sova med gott samvete och även känna sig väldigt stolt över sig själv.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Förresten så är 50 millar bara lika med ca 60 k i månaden i 70 år. Visst kan du leva på det med råge, men inte direkt så att du kan köpa en ferarri i månaden med den typen av ekonomiskt oberoende.

Fast du glömmer en viss sak som heter ränta;) Har du 50mille så kan du leva rätt så gott bara på räntan. Om man får 3% ränta och skattar bort hälften så får man fortfarande kvar 62500kr att leva för på räntan. Då kan du ju tex spara de 50 millarna till dina kids, så de inte behöver göra samma uppoffring:D

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag skulle kunna tänka mig att bli en lyxman till någon hollywoodfru. Sköta hemmet, ta hand om barnen och shoppa loss. Givetvis med hjälp av städpersonal, poolskötare, trädgårdsnisse och en barnflicka. :)

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Jag skulle kunna tänka mig att bli en lyxman till någon hollywoodfru. Sköta hemmet, ta hand om barnen och shoppa loss. Givetvis med hjälp av städpersonal, poolskötare, trädgårdsnisse och en barnflicka. :)

du menar att gå ner till under 80 i IQ och att flytta tillbaka tiden cirka 70 år

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jobba 7-4 5 dagar i veckan och bra semesterperiod.

Finns viktigare saker än ångerst över kapitalförvaltning.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett tipps är annars att starta företag, jobba som fan några år utan att ta lön och investera pengarna i marknadsföring för sitt företag.
Sen när företaget kommit över en kritisk massa med kunder, så kan man ha anställda eller konsulter som jobbar, och så går man till jobbet någon eller några timmar om dagen och ser till så att allt funkar som det ska.

Det innebär inte att man blir ekonomiskt oberoende i form av 5o millar på banken. Men det gör att man har massor med fritid och tillräckligt med pengar för att göra vad man vill.

Dessutom kan man gå och sova med gott samvete och även känna sig väldigt stolt över sig själv.

Haha. Är det du som har sajten lagenhetsbyte.se?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Pengar är en så futtig del av livet, skulle inte göra nåt som jag skulle riskera att skämmas för eller ha dåligt samvete över sedan.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Blir ju drygt att jämt bara kunna köpa allt utan att jobba lite...

Njaa, ekonomiskt oberoende är inte direkt något jag strävar efter. Däremot lite extra "krydda" ibland hade inte varit helt fel.

MikkE

Guest
Jag ställer nog upp på det mesta för bara nån mille.

:slampa

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
För sketna miljonen skulle jag sträckkolla på big brother, project runway, alla Helena Bergströms filmer och dessutom skratta naturligt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För 50 miljoner kronor skulle jag nog _KANSKE_ gå med på att köra en Harley Davidson några hundra meter, men då vill jag ha det säkerhetsställt att det inte finns några dokumenterade bevis för att detta ha skett.
För 60 miljoner kronor till skulle jag kunna gränsla en BMW-hoj - återigen bara om inte några som helst video, bild eller ljudbevis dokumenterar det hela.

Skulle du kräva 60 mille för att sitta på denna?

Bifogat

• bmw-s1000rr-detailed-3827_1.jpg
    bmw-s1000rr-detailed-3827_1.jpg
    45.2 KB · Visningar: 30
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024