Vad är grejen med HD?

Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...
 
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Har en hd ägare snott din fru?
 
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...
Detta var nog århundradets dummaste inlägg :)
 
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Jag väljer att läsa inlägget med glimten i ögat, rätt skoj! Är du allvarlig, så...:glömdet
 
MotherTrucker, de framgår mycket tydligt av de båda inledande styckena att du gärna vill ha en HD, helst en långgaffel. Det dyker upp HD på Blocket hela tiden för rimliga pengar så håll ut och ge inte upp :tummenupp
 
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Har inget emot två cylindrar, det får mig att gå igång på alla fyra!:krama
flagga.jpg

motocorsa-minigale-1.jpgmotocorsa-manigale-3.jpgmotocorsa-manigale-6.jpg

motocorsa-manigale-10.jpgmotocorsa-manigale-11.jpgmotocorsa-minigale-1.jpg
 
Last edited:
Djäklars så lika V-Rod är en Aquila Hyosung 650 och Hyosung ser t.o.m ut att ha en modernare gaffel :gråta
 

Bifogat

  • gv650s-pearl-candy-red.jpg
    gv650s-pearl-candy-red.jpg
    108 KB · Visningar: 171
Djäklars så lika V-Rod är en Aquila Hyosung 650 och Hyosung ser t.o.m ut att ha en modernare gaffel :gråta

V-Rod är ingen "äkta" HD jue ... ser klart och tydligt att den är en kopia av Hyosong ... så alla inbitna västskäggisar hade ju rätt !
 
Vad är grejen med HD?
 

Bifogat

  • harley-davidson-girls-1506289.jpg
    harley-davidson-girls-1506289.jpg
    103 KB · Visningar: 237
  • scooter-004.jpg
    scooter-004.jpg
    66 KB · Visningar: 158
Oavsett vad som sägs om HD så är en av mina favoriter just HD. Men all logik talar dock emot den, men ha begäret och känslan finns där ändå hos Harley-Davidson Low rider S, FXDLS. Jag läste även en kul diskussion som jag starkt kan rekommendera och bidrar till en del skratt. Bifogar Eric Sheltons Blogg samt en testvideo.

Eric Shelton: Triumph Motorcycles. Better than Harley in every way!

 

Bifogat

  • Low rider S.jpg
    Low rider S.jpg
    169.7 KB · Visningar: 71

"The only reason to buy a Harley-Davidson instead of a Triumph is if you really like belt drive."

Ganska löjligt resonemang. Man köper det man gillar bäst och det varierar kraftigt från person till person.

Jag har nyligen provkört både Triumph Rocket III och Bonneville T120. Absolut inga dåliga hojar men jag gillar ingen av dessa bättre än min Fat Bob.

Rocket III har bra med pulver i motorn vilket inte är så konstigt då den är på 2.3 liter. Men den har inte alls samma goa karaktär eller ljud som en V-Twin (förutsatt att man gillar när det mullrar o vibrerar). Känns mer som en bilmotor. Utseendemässigt tilltalade den mig heller inte så mycket även om den ser rätt så fräck och biffig ut.

Bonneville T120 kändes även den rätt så pigg med den nya vattenkylda motorn som ger betydligt mer effekt o vrid jämfört med föregående årsmodell. Men varför har de satt på skärmar av plast? Även blinkershusen är gjorda i plast i stället för metall som på min H-D. Gillar inte alls kvalitetskänslan i det. I övrigt var den helt ok om man inte stör sig på den nya kylaren de har monterat.
 
Om man behöver ställa sig frågan om vad grejen med ett visst märke är så bör man kanske fråga sig vad grejen med Motorcykel är.
 
Oavsett vad som sägs om HD så är en av mina favoriter just HD. Men all logik talar dock emot den, men ha begäret och känslan finns där ändå hos Harley-Davidson Low rider S, FXDLS. Jag läste även en kul diskussion som jag starkt kan rekommendera och bidrar till en del skratt. Bifogar Eric Sheltons Blogg samt en testvideo.

Eric Shelton: Triumph Motorcycles. Better than Harley in every way!


Dendär var riktigt ball ju , och verkar gå att svänga å bromsa med
 
Ja det är inga problem att hålla samma tempo på krokiga 70-vägar med en Harley Dyna som med andra hojar. Man får dock inte glömma att en 275 kg hoj inte alls är lika förlåtande som en lättare hoj om man behöver gira undan snabbt och hårt eller kunna stanna snabbt så det gäller att tänka framåt som vid all köring och anpassa den för hinder som plötligt dyker upp. Att köra på max utan att kunna se eller veta vad som finns framför är ren dårskap.
 
Ja det är inga problem att hålla samma tempo på krokiga 70-vägar med en Harley Dyna som med andra hojar. Man får dock inte glömma att en 275 kg hoj inte alls är lika förlåtande som en lättare hoj om man behöver gira undan snabbt och hårt eller kunna stanna snabbt så det gäller att tänka framåt som vid all köring och anpassa den för hinder som plötligt dyker upp. Att köra på max utan att kunna se eller veta vad som finns framför är ren dårskap.

Körde för första gången en riktigt krokig kringelikrok med Thunderbirden (340kg ) när borsan skulle lämna in sin Kawwa hos Bactor . (ni som kört Sorundavägen ner dit vet vad jag pratar om )
Vart lite hårigt ibland när jag körde som jag gjorde med MV'n , men vettefan om jag skulle lyckats köra snabbare med någon annan hoj och köra hyffsat säkert med lite marginal , men jävligt mäktig känsla , grisen lixon suuuuuuger sig ur kurvorna på nått sätt , största problemet är väl att det inte går att hänga ut på nått bra sätt vilket gör att nerläggen måste bli hårdare .
Skrapade å jävlades gjorde det iaf :tummenupp
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top