Jag har ägt både amerikanska och japanska hojar, både sportigare hojar och kromslädar. Hälsar oavsett vad jag kör. Tycker det är lite väl snävt att resonera att "Jahapp, där står en sån där harleyknutte vid vägkanten. Säkert en dryg jävel som inte hälsar, han kör ju håådee. Han ska inte ha någon hjälp, han förtjänar ingen så som han beter sig, fyfan!"...
Som en reflektion från glidarsidan tycker jag mig snarare se att folk som inte kör glidare struntar i att hälsa tillbaka, även om jag hälsar först. Möter jag en annan glidare på min HD vinkas det oftast från bägge håll, men möter jag en sporthoj spelar det ofta ingen roll om jag vinkar i god tid. Får ändå inget tillbaka. Vet inte om folk inte ser mig eller om det handlar om att de redan från början bestämt sig för att "han på Harleyn där framme kommer ju inte hälsa så jag ska fan inte föregå med gott exempel", men för mig spelar det ingen roll. Jag kommer fortsätta hälsa, och ser jag en hojåkare stående i vägkanten kommer jag stanna och erbjuda min hjälp om jag har möjlighet oavsett vilken båge som står bredvid