Vad är risken med fallande bostadspriser?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
nåja, bostadsmarknaden brukar ju alltid stå still efter sensommaren, tror först att man ska börja spekulera bostadskrasch i typ mars 2018. Men helt klart är det ett (välkommet) trendbrott på marknaden.

Men det sitter ju såklart några i rävsaxen redan nu... De som skrev på köpekontrakt för ett par månader sedan och vart lovade guld och gröna skogar när de ska sälja gamla bostaden nu...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dax att komma ut ur garderoben kanske så att du också får råd? :7peta

Var inte medveten om att jag satt i någon garderob faktiskt?
Om du menade att jag borde öppet uttrycka en fascination för andra mäns penisar så är jag inte helt säker på hur det skulle hjälpa?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var inte medveten om att jag satt i någon garderob faktiskt?
Om du menade att jag borde öppet uttrycka en fascination för andra mäns penisar så är jag inte helt säker på hur det skulle hjälpa?

Då kan du tillhöra skalan äckel som kan pressa upp priserna. Ökar ju utbudet med potentiella partners med säkert fler procent än ökning i lånelöfte
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Då kan du tillhöra skalan äckel som kan pressa upp priserna. Ökar ju utbudet med potentiella partners med säkert fler procent än ökning i lånelöfte

Knappast troligt.

Men, jag har ju egentligen tagit mig råd redan, så vid det här laget kan de väl pressa bäst de vill egentligen. Hade de gett fan för ett tag sedan så skulle jag haft råd med mer choklad och bakdäck i dagsläget dock. :/
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ungefär lika idiotisk som din ursprungliga kommentar.
Åh buhu. Pk much? Kan ju förväntas av nån som kallar sig täppas, i önskan att vara döv och blind för alla typer av konsekvenser. Jag har ju rätt och du fel, i sak och praktik. Så du kan bara hålla tyst.
 

vinylsamlaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2017
Ort
landsbygden
Hoj
Yamaha
Vad är risken med fallande bostadspriser?

Har man inga planer på att sälja inom överskådlig tid dvs inom de närmaste 10 åren så är det väl bara av godo. Dessutom kanske de hjärndöda individerna som har bestämt att vi ska betala fastighetsskatt, fast nu har ockerskatten bytt namn till fastighetsavgift, möjligtvis kanske även sänker taxeringsvärdena vilket innebär att möjligtvis denna ockerskatt sjunker.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är risken med fallande bostadspriser?

Har man inga planer på att sälja inom överskådlig tid dvs inom de närmaste 10 åren så är det väl bara av godo. Dessutom kanske de hjärndöda individerna som har bestämt att vi ska betala fastighetsskatt, fast nu har ockerskatten bytt namn till fastighetsavgift, möjligtvis kanske även sänker taxeringsvärdena vilket innebär att möjligtvis denna ockerskatt sjunker.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6824216

10% nedgång på bostadsmarknaden kan sänka byggandet med 30-40 % vilket sänker svensk BNP-tillväxt från 2% till 0%.

Bara av godo om 100000 byggnadsarbetare blir arbetslösa? Spridningseffekterna på det inte inräknade...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Nej, fastigheter med reellt värde håller sig. Snabbyggda skitkåkar med knappt isolering i innerväggarna däremot borde rasa dom de korthus de är byggda utav...

Byggandet sedan 50-år eller nåt tillbaka utgår från "ser det bra ut är det bra", när det mesta (dagens inte minst!) egentligen är så substanslöst som möjligt.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top