Rockmorsan
Långsamtgående fordon
Börjat utmana mig själv att ta tag i att gå en kurs på storbana. Var på Prova-på-ATT en halvdag förra helgen och det gick ju så där i alla fall. Kontentan är att visst är det kul, jag behöver lära och öva öva öva massa mer, sen behöver jag nog tänka bort alla andra som vill gasa satan och inte är rädda för fart, men det kan jag nog också "öva" bort tänker jag. (mest att jag blir galen av att känna svansen av hojar i baken och inte få se dom... sen kommer de och brassar om när jag är helt ovetandes, det tyckte jag var obehagligt och ja jag erkänner, läskigt).
Nåja, nu till sak. Funderar på att våga mig till Gelleråsen sista helgen i juni. Jag kan på lördagen men har problem med söndagen eftersom jag har barnen på kvällen och måste hinna hem. Men på lördagen är det SHK och på söndagen BKK. Om jag läser och tolkar smc infon rätt så är det sporthojar på lördagen och övriga hojar på söndagen. Jag gör en egen tolkning att det är "brassa helvete" på lördagen och tänker att det kanske är lite... låt säga humanare inställning till andra bikers på söndagen. Är det så eller är det bara jag som tror det är så?
Och vad räknas in som sporthoj då? Själv tycker jag inte jag har en sporthoj, jag har en sporttourer. Kör Suzuki GSX1250 FA. Jag tänkte att jag inte är "behörig" för lördagen (SHK) men vad gäller egentligen? Finns det någon annan skillnad på SHK och BKK?
(Fasiken att jag ska vara sån räddfis jämnt men jag erkänner det ialla fall)
Edit: ja jag såg att jag gjorde noobiemisstaget att stava fel i rubriken på BKK
Nåja, nu till sak. Funderar på att våga mig till Gelleråsen sista helgen i juni. Jag kan på lördagen men har problem med söndagen eftersom jag har barnen på kvällen och måste hinna hem. Men på lördagen är det SHK och på söndagen BKK. Om jag läser och tolkar smc infon rätt så är det sporthojar på lördagen och övriga hojar på söndagen. Jag gör en egen tolkning att det är "brassa helvete" på lördagen och tänker att det kanske är lite... låt säga humanare inställning till andra bikers på söndagen. Är det så eller är det bara jag som tror det är så?
Och vad räknas in som sporthoj då? Själv tycker jag inte jag har en sporthoj, jag har en sporttourer. Kör Suzuki GSX1250 FA. Jag tänkte att jag inte är "behörig" för lördagen (SHK) men vad gäller egentligen? Finns det någon annan skillnad på SHK och BKK?
(Fasiken att jag ska vara sån räddfis jämnt men jag erkänner det ialla fall)
Edit: ja jag såg att jag gjorde noobiemisstaget att stava fel i rubriken på BKK
Last edited: