Dark_Messenger
Guest
Sbk Racing eftersom jag köper den för 60:- litern
Följdfråga på det. Vart köper man de där tjugolitersdunkarna då och kan överbliven olja stå utan att den blir dålig?
Verkar ju vara en bra deal. Funkar den i en retta?
Sbk Racing eftersom jag köper den för 60:- litern
Följdfråga på det. Vart köper man de där tjugolitersdunkarna då och kan överbliven olja stå utan att den blir dålig?
Verkar ju vara en bra deal. Funkar den i en retta?
Jag kör ju just varken fort eller tävlar.
Usch va ni e jobbiga...
Du kan beställa hos din närmaste OKQ8.Följdfråga på det. Vart köper man de där tjugolitersdunkarna då och kan överbliven olja stå utan att den blir dålig?
Jepp - och det är oxå som så, att oljors "inre friktion" (jo det finns nåt sånt oxå ) kan variera, så precis som du verkar ha lyckats känna (vilket jag, grottmannen aldrig ens märkt om de så hade hällt betong i gaffelbenen ) så minns jag inte namnet på begreppet, men två motoroljor av exakt samma viskositet kan ändå ha olika "smidighet" att passera vassa övergångar mellan olika kanaldiametrar osv och i slutändan så flödar den ena med fler minutlitrar än den andra vid ett givet tryck osv.
Rena hokuspokus alltså.
Men att detta skulle kunna ha gått att känna, var en nyhet för mig.
Därav mitt tvivel! Där ser man.
Tja, ingen raketforskning. Jag hade gafflarna lösa, komprimerade man dem kändes det en liten skillnad och samma var långsammare än den andra på returen med olja av samma klassning men annat fabrikat, hade koll på luft och volym. När det blev samma fabrikat så var de lika. Att köra racing utan varken komp eller returjustering kräver att man är lite noga ibland, hur mycket det skulle göra i praktiken kan jag inte svara på men man vill ju att sakerna skall fungera som det är tänkt och det fick mig att fundera på detta
Nya tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180175
Du kan beställa hos din närmaste OKQ8.
Ingen aning om den har något "bästföredatum".
Tja, den oljan kostar ca 169kr/L (utan rabatter och liknande) om man köper den på 1L-flaskor. Så nog finns det utrymme att tjäna en del på att köpa den...Tjänar man nått på att beställa 20l i stöten då? Är det tillräckligt förmånligt kan man ju gå ihop med andra tänkte jag. :snålverner
Tjänar man nått på att beställa 20l i stöten då? Är det tillräckligt förmånligt kan man ju gå ihop med andra tänkte jag. :snålverner
Jobbar i Kina just nu
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |