And the quest for the holy grai.. nej lööv goes on. Tänkte hållt mig ifrån relationstjôtet, men kan inte annat än tycka att:
Chrille skrev:
Nu blir jag riktigt elak här men det är inte meningen att vara ett svin.
Du säger alltså att tjejen beter sig sjysst när det passar henne! Hur är det med "När det passar dig"??
Tjejen är troligtvis inte rädd för ett förhållande utan troligtvis mest rädd för att vara ensam.
Du ger henne bara en garanti att så länge hon velar runt finns du där och ger sällskap och närhet. DU blir utnyttjad och DU lider medan tjejen utnyttjar dig på ett synnerligen svinigt sätt. Och det kommer inte bli dig hon hamnar hos! Det tror jag verkligen inte....
Jag har varit nära att snubbla in i samma typ av smörja som du sitter i och det du behöver är vrede. Ilska ger dig styrkan att ställa krav och även orken att klara dig ensam om/när hon väljer bort dig. Du bör kräv respekt, hon gör det ju hela tiden när allt ska vara på hennes sätt.
Tjejer har lätt för att skaffa 'någon' att prata med. Att ni kan prata om allt och trivs ihop betyder inte att hon inte väljer en annan KK/förtrolig om du klargör att du inte accepterar nuvarande förhållanden. Det troligaste är snarast att hon efter ett par veckor har en pojkvän eller ny kk/förtrolig som fyller exakt samma funktion som du gör nu.
Eller så har jag helt fel och hon är dökär i dig och ni kommer leva lyckliga alla dagar....Vad tror du? Om du verkligen tänker efter?
Trevligt att hon uppnått en speciell plats i ditt liv och visst är det trevlig med en snygg tjej i närheten - du verkar bara inte ha uppnått en riktigt lika speciell plats i hennes. Men att inte se saker klart hör väl kärleken till...
Är väldigt tveksam till att blir bara ni två av det man läst här på forumet , tex. "Är vi hemma hos någon så myser hon med precis alla utom mig...hennes killkompisar (som hon har haft sex med) och även mina polare..." - hur go e man då?!
Nä, du verkar som sagt totalt nedkärad i nån som inte håller dig lika högt - hur bränd hon än må vara sen tidigare - å riskerar snarare att bli lika bränd själv.
Var en man å inse att du är värd bättre än så här: Bryt helt, gå vidare å låt henne komma efter dig. Gör hon det så är det bara att gratulera dig
Edit: Eller kanske
inte om saker inte ändrar sig och man kan fråga sig om hon är värd det...