Vad fan händer, safari solsidan

Mjau

Medlem
Gick med
24 May 2012
Hoj
BMW G650 Xmoto -07, Kawasaki z 750 -80, Kawasaki GPX 600 R -88
Vilka ungar syftar du på? De boende eller de besökande?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klasshat = jättebra och lite humoristiskt
Näthat = jättedåligt, folk tycker tydligen fel
Twitterstorm = jättebra hat

Vänstern lever ju redan på "överklassen" (skattebetalarna), varför vill de bara ha mer och mer? :confused:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Uppväxt med klasskamp och det fostrade mig som individ.

Varje år under mellanstadiet var det snöbollskrig mellan vår klass 4B/5B/6B och dom eländiga dräggen i klass 4A/5A/6A. Upp till kamp, kamrater! :fyllisar

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Vetenskapliga studier har visat att män som hatar bögar själva har homosexuella
tendenser i mycket större grad än män som inte bryr sig om bögar.
(Även om de själva oftast inte är medvetna om det.)
:rolleyes:

Mitt span är att det gäller alla typer av hat.

Orka bry sig.
Orka hata.

Sedan finns det ju alltid folk som är kokko i bollen. :fakta
Inget att hetsa upp sig över dock.

Korkbollar kommer att vara korkbollar oavsett
hur mycket man pumpar upp sina halsvener.

Tills det säger poof och hjärnblödning är ett faktum.

Korkboll #1:
-"Vavare som hände med han? Han small ju som en fästing under ett förstoringsglas." :va

Korkboll #2:
-"Kanske hade såndär mens? Du vet, blod och slem typ lixom?" :va

:hej

/e

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- "Den som hela tiden retar sig på småsaker är troligen rätt liten själv.."

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det som slår mig är den påfallande okunskapen..

"Börs-VD, är det ett riktigt jobb?"
"- Nej, jag tycker inte det. Det är mest runtskyfflande av kapital.."

Whaat? Istället för att åka på safari kanske de borde gå klart skolan.

Visst finns det en (ytterst liten) klick i Sverige som hör till nån form av modern adel med ärvda pengar och som egentligen inte gör mer än leker playboys, de allra flesta av dessa höginkomsttagare är dock de som ser till att vänsterpacket kan ha ett jobb att gå till öht, eller bidrag att få ut för den delen.

Ungarna från saltis kanske inte var de bästa representanterna heller, men de var 14.. Vem framställde en mer nyanserad, kunnig och ödmjuk bild som 14-åring?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har lite före detta bekanta som klasshatar skiten ur alla som tjänar mer pengar än honom. Han är med i ett litet parti i Västervik med.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Uppväxt med klasskamp och det fostrade mig som individ.

Varje år under mellanstadiet var det snöbollskrig mellan vår klass 4B/5B/6B och dom eländiga dräggen i klass 4A/5A/6A. Upp till kamp, kamrater! :fyllisar

De skulle mulas med riktigt isig snö så att de fick ännu rosigare kinder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visst finns det en (ytterst liten) klick i Sverige som hör till nån form av modern adel med ärvda pengar

I ärlighetens namn skrev Paulina Neuding precis motsatsen i helgens SvD. Och med tanke på hennes politiska hemvist får man väl anta att hon har rätt.

Uppsalaprofessorn Daniel Waldenström fann i en studie att 73 procent av Sveriges rikaste hade ärvt sin förmögenhet. Detta går tvärtemot anglosaxiska länder, där de rikaste i regel är self-made – det vill säga huvudsakligen har tjänat ihop sina egna tillgångar. En annan uppmärksammad studie av Waldenström och andra ledande forskare visade kusligt liten rörlighet i förmögenhet mellan generationer bland rika svenskar. De rikaste är idag huvudsakligen barn till dem som har haft turen att födas med rika föräldrar.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/hoga-hinder-for-klassresenarer_7939464.svd

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
I ärlighetens namn skrev Paulina Neuding precis motsatsen i helgens SvD. Och med tanke på hennes politiska hemvist får man väl anta att hon har rätt.

Uppsalaprofessorn Daniel Waldenström fann i en studie att 73 procent av Sveriges rikaste hade ärvt sin förmögenhet. Detta går tvärtemot anglosaxiska länder, där de rikaste i regel är self-made – det vill säga huvudsakligen har tjänat ihop sina egna tillgångar. En annan uppmärksammad studie av Waldenström och andra ledande forskare visade kusligt liten rörlighet i förmögenhet mellan generationer bland rika svenskar. De rikaste är idag huvudsakligen barn till dem som har haft turen att födas med rika föräldrar.

Och vad säger det oss? Jo, att det är ett jävla gissel att försöka tjäna pengar i Sverige. Särskilt som egen företagare. I och för sig tror jag inte det var vidare svårt att bli tät för ca 40-50 år sedan om man bara var lite driven och hade lite startkapital. Idag är konkurrensen mördande i de flesta branscher och det är alltid någon som redan kommit på det du trodde du var först med.

Lite störigt är att de som har gamla pengar ser ner på nyrika. Enligt min mening är det ju dem som man borde imponeras av. Hur svårt kan det vara att ärva pengar liksom och varför i helvete skulle man vara bättre än någon annan för den sakens skull?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Visst är andelen stor bland de som HAR extremt mkt pengar, men DET är en liten liten klick.

Att sen fördelningen bland mer eller mindre vanligt folk också är präglad beror snarare på att viss uppfostran leder till chefsjobb och annan uppfostran leder till städjobb.

Sen räknas det galet på det där. Så fort nån äger ett företag så räknas hela koncerner in i familjens förnögenhet. Hur många miljarder har Wallenberg? Stenbeck? Kamprad?

Jag ser ingen som helst vinst i att fördela pengar från dessa familjer till folk som istället för att som ovan gör investera dem (vilket driver sverige framåt) skulle köpa folköl och husvagnar för pengarna.

Ps. När jag blir stor ska jag gifta mig med Neuding :kär

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Visst är andelen stor bland de som HAR extremt mkt pengar, men DET är en liten liten klick.

Att sen fördelningen bland mer eller mindre vanligt folk också är präglad beror snarare på att viss uppfostran leder till chefsjobb och annan uppfostran leder till städjobb.

Sen räknas det galet på det där. Så fort nån äger ett företag så räknas hela koncerner in i familjens förnögenhet. Hur många miljarder har Wallenberg? Stenbeck? Kamprad?

Jag ser ingen som helst vinst i att fördela pengar från dessa familjer till folk som istället för att som ovan gör investera dem (vilket driver sverige framåt) skulle köpa folköl och husvagnar för pengarna.

Ps. När jag blir stor ska jag gifta mig med Neuding :kär

Så länge folkölet och husvagnarna gagnar svensk försäljning, är det väl inte så jättefel, eller?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år