Vad fick dig att le idag?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
"Ok grabbar, här har ni 3000 patroner. Jag vill inte behöva gå och lämna tillbaka nånting så ni ser fan till att skjuta bort alltihop, är det uppfattat!?"

Yessir! :D :kulspruta :yoparty :banana

När jag gjorde värnplikten hade vi skjutvecka nere i småland. Anledningen fick vi sedan veta var att om vi inte skjuter upp budgeten för året sänks den till nästa år.
Därav 5 dagars skarpskjutning på det enorma skjutfältet i Kosta.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En man som heter Ove får mig att först le, sen asflabba! Varje dag, flera gånger om dagen. Även andra gången jag läser (lyssnar).

Har du läst Backmans andra bok, Mormor hälsar och säger förlåt? Håller på med den nu, helt underbar!

I övrigt gör 48st Norrlands Guld mig glad idag.

Tjita1

Guest
Felaktig parkering

Ja, alla hjulen ska vara innanför rutan..

Jag blev lite glad idag, för trafikverket verkar ha tittat på min vlogg! Maria Nordqvist skulle skicka dom länken sa hon, men jag trodde inte dom skulle göra nåt för det. Dom har alltså inte bara sopat bort gruset där jag körde omkull, utan dom har även sopat i den rondell där jag körde och pekade i vloggen. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När den är slut så rekommenderar jag "Gräspojken" av Christer Lundberg.

Den var inte speciellt jättebra. Kanske om man ser till att det är en nybörjarbok men den kändes avsedd för en yngre tonåring.
Backmans skrivande däremot är riktigt bra. Ska läsa Jonassons nya snart, hoppas att den är bättre än 100-åringen.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Har du läst Backmans andra bok, Mormor hälsar och säger förlåt? Håller på med den nu, helt underbar!

I övrigt gör 48st Norrlands Guld mig glad idag.

Nej, den har jag inte läst/lyssnat på. Den ska jag köpa. :)

Du är inte lika glad idag, va? ;)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kvinnor kan, ibland.

Varför cykeldäck och värsta värsta trimpipan? =0)

Lite humor är det i.a.f.:

"Nu behöver du inte byta däck vid danska gränsen på spritresan till Tyskland.
I höst blir det tillåtet att köra med dubbdäck - mellan färjan och Bordershop i Puttgarden.
–Det är en sträcka på 500 meter som tillståndet gäller, säger Kerim Lindved Aydin, vd på Scandlines."

http://www.expressen.se/kvp/okej-med-dubbdack--om-du-ska-kopa-sprit/

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varför cykeldäck och värsta värsta trimpipan? =0)

Lite humor är det i.a.f.:

"Nu behöver du inte byta däck vid danska gränsen på spritresan till Tyskland.
I höst blir det tillåtet att köra med dubbdäck - mellan färjan och Bordershop i Puttgarden.
–Det är en sträcka på 500 meter som tillståndet gäller, säger Kerim Lindved Aydin, vd på Scandlines."

http://www.expressen.se/kvp/okej-med-dubbdack--om-du-ska-kopa-sprit/

Har man klen motor så är det trim att byta till smalare hjul. Kommer nyss från Filippinerna och det är så dom customiserar sina moppar där.

https://www.google.se/search?q=xrm+...rYD4Dg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=923&dpr=1

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Hittade en hel del Skitiga Blöta (stora) pott hål så nu ser den ut som en Enduro. Lite synd bara att man inte kan se dom Blåa Fäljarna :) Dom är ju sjukt snygga..

Tjita1

Guest
Jag har inte lett åt nåt än idag, men jag hade tänkt ta en MC-tur senare, så då kanske det ordnar upp sig med det. Dock hänger mitt underställ på tork efter tvätt just nu, så det får vänta en liten stund.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring