Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har inte lett åt nåt än idag, men jag hade tänkt ta en MC-tur senare, så då kanske det ordnar upp sig med det. Dock hänger mitt underställ på tork efter tvätt just nu, så det får vänta en liten stund.
Det är ju nästan sommarvärme! Här iaf runt 12-13 grader, klarar man sig bra utan underställ! :hojraket

Ont: Jag log igår när jag tog en tur ut på havet i solskenet innan båten fick komma upp på land. Idag har jag inte hunnit med så mycket då jag sitter och käkar frukost just nu... :hihi

Tjita1

Guest
Jag körde runt en rondell idag med en skulptur som jag tror föreställde en älg, han inte lägga märke till närmare detaljer för det gick lite fort (läs: fotpinnarna skrapade i och jag höll på att skita ner mig), men jag hann se att det satt en skyllt på älgen: "HA EN SKITJAKT!". Jag satt nog och gapskrattade så hjälmen immade igen i fulla fem minuter innan jag sansade mig... :rofl

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Efter att haft en jävulsk tandvärk ett par dar och tandläkartid om 1,5 vecka så har man fått en domning typ från mitten av näsan ner över hakan på ena sidan. Nästan ingen smärta öht, kanske till o med kan sova hela natten, så jävla skönt:D:D:D Sen hur bra detta är skiter jag faktiskt i, får bli framtidens huvudvärk^^ Sån befrielse för tillfället:D:D:D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hittade en femhundring och en hundralapp på golvet mellan stolarna i jobbarbilen idag när jag letade efter en penna jag tappade :)
Jag har ingen aning om hur länge de har legat där då jag inte har dammsugit bilen sedan i somras men det passade jäkligt bra då denna månad har varit fylld av ekonomiska bakslag känns det som.
Jag firade direkt med att köpa en stock snus och en Raider (det folk envisas med att kalla Twix).

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag hittade en femhundring och en hundralapp på golvet mellan stolarna i jobbarbilen idag när jag letade efter en penna jag tappade :)
Jag har ingen aning om hur länge de har legat där då jag inte har dammsugit bilen sedan i somras men det passade jäkligt bra då denna månad har varit fylld av ekonomiska bakslag känns det som.
Jag firade direkt med att köpa en stock snus och en Raider (det folk envisas med att kalla Twix).

Grattis!
Det enda jag nånsin hittat i en jobbil var en rutten persika :(

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har hittat både mynt och en påse ässä mix, 2:ans växel är dock fortfarande försvunnen.

Ja just det en växel har jag hittat en gång också. Efter typ 2 månader på jobbet upptäckte jag att den Renault Scenic jag körde var 6-växlad :gnissla

(och nej det stod inte på spaken för den texten var helt bortsliten)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja just det en växel har jag hittat en gång också. Efter typ 2 månader på jobbet upptäckte jag att den Renault Scenic jag körde var 6-växlad :gnissla

(och nej det stod inte på spaken för den texten var helt bortsliten)

Jag gjorde samma misstag efter en spritresa till Tyskland för många år sedan. När vi hade ca 4 mil kvar hem efter en resa på totalt 150 mil så frågade polaren vad det var för extra siffra på växelspaken :brinnerup

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag gjorde samma misstag efter en spritresa till Tyskland för många år sedan. När vi hade ca 4 mil kvar hem efter en resa på totalt 150 mil så frågade polaren vad det var för extra siffra på växelspaken :brinnerup

Haha ja riktigt så illa var det ju inte för mig. Hade inte kunnat tänka mig att renault hade 6-växlat men jo tydligen. Visst tyckte jag den varvade lite mycket vid motorvägskörning men inte så man misstänkte något.

Bensinförbrukningen sjönk iaf avsevärt när jag upptäckte mitt misstag eftersom jag på den rundan avverkade drygt 25 mil varje natt varav kanske 20 var landsväg och motorväg i väktartempo.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Även jag körde en Renault, dock en Master. De tidigare modellerna hade bara 5 så varför i helvete skulle de slänga in en 6:e för :mad:

En annan gång var jag uppe i Tokholm och köpte en grymt pedantskött 900 Aero och på vägen hem var både jag polaren imponerad över hur snabbt den svarade vid gaspådrag. I Eskilstuna la jag i 5:an...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Även jag körde en Renault, dock en Master. De tidigare modellerna hade bara 5 så varför i helvete skulle de slänga in en 6:e för :mad:

En annan gång var jag uppe i Tokholm och köpte en grymt pedantskött 900 Aero och på vägen hem var både jag polaren imponerad över hur snabbt den svarade vid gaspådrag. I Eskilstuna la jag i 5:an...

Du kör automat nuförtiden va? :arsele :tungan

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Fixat lite extra knäck på helger. Vissa helger... Men bättre än inget! :)

Bara fixa till arbete på vardagar också då...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Apropå knäck: Snart är det jultider och sen jag fick barn så ser jag faktiskt fram emot denna skenheliga högtid :)
Och knäck! Fan vad gott, förra året tror jag att jag hade en burk med knäck i mitt verktygsförråd in i april :D
Jävlar vad här ska kokas knäck!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gjorde slag i saken och gjorde en arkeologisk utgrävning på skrivbordet där spelburken står. Jösses vad saker det hamnar på det skrivbordet... Har mest bara suttit med jobblaptopen i knät på sistone... Startar upp datorn, dammar av den och trycker i de kablar som åkt ur... Startar om den för att inloggningskärmen i windows hängde sig och sedan kommer den igång. Ja, hyfsat iaf, det funkar men uppvisar lite reumatiska besvär.
Spotify uppdaterar sig, Steam uppdaterar sig och sedan sätter jag igång musik. Jääävlar, det är ju lite botten i ljudet! Börjar klicka runt och dra ner lite spel i Steam och kikar på när jag var inloggad på datorn sist... 25:e mars. Hmm... Och nu i natt kom lappmöglet... Anar ett mönster..

Men jääääävlar vad najs med en stor och fin skärm, en dator med hög respons och ett gamertangentbord och gamermus. Precision och inte ett hack någonstans. Weeeh! :D Nu kanske jag kan spela motogp på mer än så-in-i-helvetes-låg-upplösning-och-effekter att det ser ut som ett 10 år gammalt spel. :hihi

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag kollade på serien med Oisin hughes - Not dead yet och såg denna bilden i ett klipp där. Tyckte den va rätt rolig:)

Lol.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...