Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jobbet...
Uppdaterar koden till ett system vars maskiner jag inte har tillgång till så jag måste be en sysad att uppdatera den. Efter att ha dunkat in filerna i subversion skickar jag ett mail och säger åt personen att plocka uppdateringen därifrån, med URI, login och hela tjilevippen...
Han svarar att han inte kan det...
Så jag skickar en patch med ändringarna istället, som han inte kan lägga på för att han "inte kan såntdär gammalt unix".... Så jag får helt sonika skicka alla ändrade filer till honom så han får lägga till dem.
När han väl gjort det så skicka rhan ut ett mail om att han uppdaterat prod, när jag specifikt sa till om att uppdatera testmaskinen... Jaja...

Varför ler jag då när jag är utsatt för sån oförmåga att utföra jobbet man har?
Därför att jag jämförs med sånhär stolpskott, och inte ens bakfull och svårt febrig skulle jämförelsen få mig att verka dålig. \o/

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har inte diabetes med då jag jobbar på vc så uppmärksammade vi internationella diabetesdagen.
Tog icke fastande blodsocker som var lågt t om lägst av alla som anställda som tog) känns över förväntan, :) kommer definitivt fortsätta med LCHF som jag började med i februari. :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Inte just idag men fick tillbaka hojen från lack i veckan, blir nog en tur i helgen. :)
Cbr929röd1.jpg

limeturbo

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
GIXXER TURBO
Hade bråttom till jobbet o tog hojen... Svor över 60-skylten men saktade ner ändå (dålig sikt o många utfarter) plötsligt står en polis o gör tummen upp för att jag höll hastigheten:tummenupp
Nån gång ska man ju faktiskt ha lite tur med:)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hittade ett släp och lade handpenning. Kommande säsong blir transporterna till och från banorna i ett skåpsläp, fan vad skönt att kunna ha bilen fri från allsköns utrustning och bra-att-ha-grejer!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
"The roads out here are very slippery, but the Scandinavians seem to adapt to this. Scientists say that Scandinavians have 20% better balance than the rest of the world. Except for the Chinese. They´re good at everything"

Big Steve, en stor jäkla engelsman som flyttat till Luleå.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jobbade och gick omkring där i ute i mörkret så hörde man "Öh man får la inte ha med hund på jobbet va"

Jag : Näe , jag tror nog min hund är ute i skogen , den är vild, annars har jag ingen hund :va (jag syftar på en varg)
Han : Nä hon springer efter dig , jag såg det:fakta
Jag : Jag har har inte sett nått:3freak
Han :Vänd dig om:hihi , den måste ju vara din hund , jag såg det
Jag : Haha det där är ju Emma , ibland är hon Räv,Uggla eller Varg
Han :mummel mummel (Han tror jag är galen):confused:
Jag : Ja alltså det där är inget ovanligt alls:hihi
Han :Ja asså ja ovanlig hund asså,ja och den är din,heter Emma, jaja ja okej:crash - ja okej jag tror jag fattar

Så jag drog iväg in i en mörk gränd , han stod ju där:confused: och "Vovven" drog efter mej med en rivstart så se de kraffsa som fan:rofl
Jag mötte den efter en liten stund den satt och titta på mig och vifta på svansen:kär:kär

En stor räv , gubben måste nog in på medicinering:fyllisar

Underbart:tummenupp - jag har träffat massa vilda djur som härjat med mig därav mitt svar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jobbade och gick omkring där i ute i mörkret så hörde man "Öh man får la inte ha med hund på jobbet va"...

Helt seriöst nu, är du påtänd eller är du bara flummig av naturen? Jag har träffat på a-lagare en solig junidag efter den 25:e som har varit tydligare än vad du brukar vara :crash

Själv har jag varit hemma med sjuka ungar nästan hela veckan och halva förra veckan. Det är rena rama semestern, speciellt idag. Jag vaknade vid halv nio av att båda ungarna hoppade upp i sängen, slog på barnkanalen och sen låg de och kollade på tv i nästan två timmar utan att bråka och jag somnade om.
Jag kan inte komma ihåg när jag sov så länge senast, inte ens när jag är bakis brukar det bli längre än till nio.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Helt seriöst nu, är du påtänd eller är du bara flummig av naturen? Jag har träffat på a-lagare en solig junidag efter den 25:e som har varit tydligare än vad du brukar vara :crash

Näe - haha detta var konstaterat ärende på typ en flygplatsterminal ute i skogen mitt i natten.
Jag hade ju inte nån aning om stalkern utan det var andra som påpekade detta
och när han bad mig vända mig om så satt en stor räv där.

Ja och det bästa var att när jag ryckte på axlarna efter samtalet så satt den kvar en stund
och drog efter exakt samma väg som jag gick trots att den inte såg, den spårade :hihi.

Räven var inte ens på väg dit för jag träffa den på returen och den satt och vifta på svansen mellan några byggnader:3freak.

Nu kunde inte jag ta bilder då det är skyddsområde med fotoförbud men den smet utanför stängslet och satt och titta på mig - såg två vita öroninsidor när jag gick ut och skulle hoppa på mcen skogsdungen:3freak.

Stalker pro edition som driver min omgivning till vansinne

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...