Vad fick dig att le idag?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Ami

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
2008, Kawa er-6
Mc godkänd på besiktningen, finally! Fick sitta o skruva på framljuset o ingen hjälp fick man....men nu e d klart, Yay:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att jag inte behöver åka med sl varje dag! På den 45 min de tagit att komma 5km har ett tåg gått 2 min för tidigt och en buss 3 min sent, inte så illa om de inte vore första hållplatserna :rolf och folk accepterar det här!?!

Edit: att ta betalt igen för att dem inte kan hålla tidtabellen och min biljett går ut är ju en helt underbar idé! Den ska jag också köra med! Du chefen jag har inte gjort som jag ska så nu får du ge mig mer pengar!

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kul! :banana Vad fick du tag på för släp? Vi har påbörjat jakten på att uppgradera... :gnissla Vårat släp är bara 128 brett och det är lite smalt för att enkelt lasta två hojar. :huvet
Så nu har jag dragit igång jakten på ett skotersläp. :Bugar 160-180 brett vore lagom, och alu-kåpa står också på önskelistan. :tummenupp kollade på ett i höstas, men det var bara för mkt som behövde fixas. Just nu är det helt fel säsong att leta. Håller tummarna för att hitta ngt som inte kostar 50' till våren....

PS. Kan varmt och helhjärtat rekommendera Mal-Tech stöd till hojarna. Visserligen dyrare än Biltemas, men funkar skitbra! Aldrig problem med att få loss hojen vid avlastning. :yoparty :yoparty :yoparty

Det blev ett lågt flyttsläp. (Motsvarande det mackarna har.) Anledningen till att det inte blev ett i fullhöjd är att lastvikten är för låg på det med två hojar och tillbehör. Samt att släpet måsta kvala i under 237 cm i höjd för att komma in i garaget.

Biltemastöden gjorde ett superjobb säsongen -13 och kommer att monteras även i det nya släpet.

Mitt andra släp var så smalt att fotpinnarna och styrändarna petade ut över lemmarna på släpet. Då stod hojarna så nära varandra det gick.

Bonusen kom från försäkringsbolaget då det visade sig att släpet räknas som garage! :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Påminner mig om en "profil" från mina hemtrakter.
Egyptier som levde (gott) på att köpa konkurslager och liknande och sälja vidare till privatpersoner från en ladugård ute i obygden.
Han tjänade bra och köpte en mindre herrgård.
På grusplanen utanför grävde han ner en plastpool och dekorerade med fyra rosa plastflamingo med glödlampor i kroppen.
Passade bra ihop med hans Mercedes 560 SEL med bakrutejalusi och vinge.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ungen kommer in i vardagsrummet och säger "Pappa, det är något lurt på gång. Lampan lyser inte fast jag trycker på knapp-grejen. Jag tror att batteriet är slut men det nya passar inte".

Då har hon försökt tända fönsterlampan som står på golvet (då jag har tagit bort fönsterbrädan för att måla den idag) men när det inte gick så har hon lossat på lampskärmen och skruvat ur lampan och stoppat i ett batteri från lillbrorsans babywatch där lampan ska sitta :glömdet
Kul med 3-åringar som leker på egen hand, nu har jag åtminstone förklarat att man INTE får skruva ut glödlampan. Tur att den inte var ikopplad...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Påminner mig om en "profil" från mina hemtrakter.
Egyptier som levde (gott) på att köpa konkurslager och liknande och sälja vidare till privatpersoner från en ladugård ute i obygden.
Han tjänade bra och köpte en mindre herrgård.
På grusplanen utanför grävde han ner en plastpool och dekorerade med fyra rosa plastflamingo med glödlampor i kroppen.
Passade bra ihop med hans Mercedes 560 SEL med bakrutejalusi och vinge.

Jag var hemma hos en egyptier som skulle visa mig runt i huset, mycket intressant smak, jag trodde det var för honom unikt...

http://www.blocket.se/halland/Svardfisk_blue_marlin__Balta_och_boaorm_50916239.htm?ca=20&w=1

Lite sugen på bältan.:crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En näve domherrar som skuttade runt ute på trädgården. Knallröda små söta öltilltugg det där. Får nog ta och köpa lite fågelfrö så de stannar här. :) Alltid mysigt att kunna titta ut på dem till frukosten.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En näve domherrar som skuttade runt ute på trädgården. Knallröda små söta öltilltugg det där. Får nog ta och köpa lite fågelfrö så de stannar här. :) Alltid mysigt att kunna titta ut på dem till frukosten.

Trevligt med småfåglar.
De blir tacksamma för en näve frön.
Sätt upp ett fågelbord.
Stamgästerna blir fler och fler.
Nu är det DITT JÄVLA JOBB ATT DE TILL ATT DET FINNS MAT!!

Men trevligt är det.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
SH-fest, kollat på ny hoj och ett bra pass på gymet. Å imorgon är det kak-kalas till första advents ära. :banana

Jag gillar kakor. Så mycket att jag varit tvungen att avhålla mig från dem sedan vecka 34.

För övrigt vet jag skillnaden på kaka och kex. En kaka blir hård efter en tid i rumstemperatur medan ett kex blir mjukt.

Kött och friterad potatis gillar jag också. Det blir det minsann ikväll!!!

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
SH-fest, kollat på ny hoj och ett bra pass på gymet. Å imorgon är det kak-kalas till första advents ära. :banana

Jag gillar kakor. Så mycket att jag varit tvungen att avhålla mig från dem sedan vecka 34.

För övrigt vet jag skillnaden på kaka och kex. En kaka blir hård efter en tid i rumstemperatur medan ett kex blir mjukt.

Kött och friterad potatis gillar jag också. Det blir det minsann ikväll!!!

Vad kikar herrn på för hoj då?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Street Triple R är önsk- och eftertsträvansvärt.

Ja, det är en kul hoj. :) Visserligen känner jag mig en smula för stor för den, men rackarns vad lätt och följsam den är. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Konstaterade att jag i princip bara får hojreklam på Sporthoj. :tummenupp
Det måste betyda att jag totalt snöat in på hojar. Anledningen att det slog mig är den där tråden om knullreklam på forumet. :D
Sedan är jag utsövd! Wooh!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Behold of the Electrolux W565H :tummenupp

elx.jpg

Såg denna skönhet för första gången idag, ladda i ca 6-7kg tvätt á 40° o labba runt lite med inställningarna och även om jag valde "hårt smutsigt" eller vad de kalla det så var tvättiden nere på 45min - Najs!

Listpris ca 40-50 tusen och ingen avgiftshöjning i år, tackarrr ;)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hämtar hem en Triumph Street Triple R -12 imorgon. :banana
Otålig, impulsiv och med pengar som jag fruktade skulle vara slut till våren föll jag till föga och köpte en julklapp till mig själv.

Nu återstår det "bara" att bestycka släpet så att båda hushållets hojar får sina bestämda platser. Sen kan säsongen starta. Bara några månader kvar nu...

Undrans om man ska fixa nytt ställ och hjälm också? Saker och ting måste ju matcha. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy