Vad fick dig att le idag?

Knudo

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2013
Hoj
Honda CBR1000rr, Suzuki DR Big och snart KTM 690 enduro
Vad som fick mig att le igår var 35 mil i solsken och att jag lyckades panikbromsa från 160 till lagligt när jag såg bylingen höja laserpickan och sikta på mig, röta!!!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick bli dagens hjälte idag. Hjälpte till med en androidtelefon som inte funkade som den skulle. :D

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Idag ler jag för att: Idag är det en underbar dag för min krutkärring till mor fyller 75.
Hon får stålmannen ett verka fjantig! :rofl

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Att vara inlagd är tråkigt.
Så tråkigt att gamla idéer plötsligt blir som nya... Igår råkade jag snubbla över nån video med el-hoj, och när jag satt där och kikade så övermannades jag av en gammal idé, nämligen att bygga om RD350n som står i garaget till eldrift. Motorn är ändå död... Och jag ska ändå plocka av allt från ramen och tvätta av den... Och då kan jag ju fixa hela hojen lite smidigt så den går på el istället. Så hela dagen (och halva natten) igår satt jag och läste om elkonvertering av motorcyklar.
Nu är jag inne på DC vs AC. Hah!
Det är kul att planera dumma projekt! Synd att jag inte får plocka hit hojen och meka med den inne på rummet (jag har frågat)...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad fick dig att le idag

Att vara inlagd är tråkigt.
Så tråkigt att gamla idéer plötsligt blir som nya... Igår råkade jag snubbla över nån video med el-hoj, och när jag satt där och kikade så övermannades jag av en gammal idé, nämligen att bygga om RD350n som står i garaget till eldrift. Motorn är ändå död... Och jag ska ändå plocka av allt från ramen och tvätta av den... Och då kan jag ju fixa hela hojen lite smidigt så den går på el istället. Så hela dagen (och halva natten) igår satt jag och läste om elkonvertering av motorcyklar.
Nu är jag inne på DC vs AC. Hah!
Det är kul att planera dumma projekt! Synd att jag inte får plocka hit hojen och meka med den inne på rummet (jag har frågat)...

Vad tros om lite apputveckling som vi snackat om tidigare, a long-ass fucking time ago?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vad tros om lite apputveckling som vi snackat om tidigare, a long-ass fucking time ago?

HEhe, jodå, det går väl för sig det med. :hihi
Har bara en laptop här på sjukan bara, så det är mer en pärs än ett nöje att koda här. Suttit och kodat lite på ett spel, men tröttnade på datorns formfaktor rätt fort.
Någon speciell app du hade i åtanke? (Jag funderar på så många olika småappar hela tiden att jag inte kommer ihåg några specifika exempel)

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja gubben lär ju definitivt inte försökt slå hastighetsrekord med en hoj med nån fjollig hastighetsspärr, det motverkar kanske syftet lite va? Eller vad tror du själv?
Min teori är att han vässat den för att gå Fortfortjättesnabbt, vad tror du om det? :D
för att gå Fortfortjättesnabbt
fick mig att le med hela ansiktet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20150304-093153-1.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Produkt

premiumkött.jpg

placering​

Den här var halvkul också, från Subarus hemsida för nya Forester 2015:

15b_f_009_ec_r1.jpg

Det är kanske en modern vagn men vid första anblick tycker i.a.f. jag att det ser ut som en tattartermos...

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Att jag fortfarande är i livet och klarar att stå efter en artär började spruta blodbad i mitt bilsäte.
Akuten x2 inatt...

jag som tänkte köra hoj om en vecka...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Att jag fortfarande är i livet och klarar att stå efter en artär började spruta blodbad i mitt bilsäte.
Akuten x2 inatt...

jag som tänkte köra hoj om en vecka...

Det där låter som en rätt intensiv upplevelse, vad hände? (ARtärerna brukar ju inte börja leka fontän på eget bevåg)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det där låter som en rätt intensiv upplevelse, vad hände? (ARtärerna brukar ju inte börja leka fontän på eget bevåg)

Gårdagen började med att jag åkte och tog bort hälften av stygnen sedan en operation för 15 dagar sedan, allt såg vid den tiden(lunchtid) bra ut, lite irriterat vid gamla stygn.
Får OTROLIG smärta påvägen hem från min farmor och farfar och får ta en pallnit på lämpligt ställe och ut ur bilen då detta sår börjat bli infekterat. med smärta jag kan hantera men ej vill ha över natten kör jag 5mil i runt 160km/h och påkallade fri väg när omkörnings filerna börja ta slut(typ bara en bil som fick bromsa så jag kom om). Får komma in på den dåvarande mycket lugna akutmottagning och får en diagnos att såret är infekterat.
Blir hemskickad med antibiotika och nya plåster.
Hinner inte knappt 2km innan jag börjar känna att det blev blött(såret i ryggslutet). Kom ut på nya 50vägen i Motala men får genast hinka på ännu mer än det jag gjorde innan för att göra besök nr två på akuten då på något sätt har en artär gett vika. De sydde ihop mig och så stod jag å flasha med kuken när ja fick torka av resterande blod och sen fick jag en hink med vatten för att tvätta ur bilen(tänk er 2-3dl blod i sätet). Och sen fick jag knalla hem.

Roligt när väktare kommer och ser en bil med öppna dörrar, sopsäck på motorhuven/taket och en idiot i patientkläder tvätta ur inredningen på en bil på akuten :hihi. Kom ut en sjuksköterska strax innan han kom fram och viftade med armarna "han har vart hos oss".

Fick vårdpersonalen att skratta så dant att jag började fundera på vad detta var för lekstuga :D när de sydde ihop mig :crash

Så jag har egentligen haft en mer humoristisk kväll än en chockad sådan :)
Jag tyckte de va konstigt att de skicka hem mig dock...

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Gårdagen började med att jag åkte och tog bort hälften av stygnen sedan en operation för 15 dagar sedan, allt såg vid den tiden(lunchtid) bra ut, lite irriterat vid gamla stygn.
Får OTROLIG smärta påvägen hem från min farmor och farfar och får ta en pallnit på lämpligt ställe och ut ur bilen då detta sår börjat bli infekterat. med smärta jag kan hantera men ej vill ha över natten kör jag 5mil i runt 160km/h och påkallade fri väg när omkörnings filerna börja ta slut(typ bara en bil som fick bromsa så jag kom om). Får komma in på den dåvarande mycket lugna akutmottagning och får en diagnos att såret är infekterat.
Blir hemskickad med antibiotika och nya plåster.
Hinner inte knappt 2km innan jag börjar känna att det blev blött(såret i ryggslutet). Kom ut på nya 50vägen i Motala men får genast hinka på ännu mer än det jag gjorde innan för att göra besök nr två på akuten då på något sätt har en artär gett vika. De sydde ihop mig och så stod jag å flasha med kuken när ja fick torka av resterande blod och sen fick jag en hink med vatten för att tvätta ur bilen(tänk er 2-3dl blod i sätet). Och sen fick jag knalla hem.

Roligt när väktare kommer och ser en bil med öppna dörrar, sopsäck på motorhuven/taket och en idiot i patientkläder tvätta ur inredningen på en bil på akuten :hihi. Kom ut en sjuksköterska strax innan han kom fram och viftade med armarna "han har vart hos oss".

Fick vårdpersonalen att skratta så dant att jag började fundera på vad detta var för lekstuga :D när de sydde ihop mig :crash

Så jag har egentligen haft en mer humoristisk kväll än en chockad sådan :)
Jag tyckte de va konstigt att de skicka hem mig dock...

Fistelgång?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...