Vad fick dig att le idag?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Hade en kvinnlig kund inne idag som fick akuthjälp med bilen.
När allt var klart sa hon "jag älskar er för ni är så himla bra", sen fick alla en kram.
Nice :tuttar
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förmannen bjöd på hembryggd öl åt undersåtarna till jul, förbaskat gott och uppskattat. :tummenupp

:öl
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Volvo återkallar 30.000 bilar. Detta efter ett fel på bensintillförseln upptäckts som gör att bilen kan få slut på bensin trots att mätaren visar att det finns bensin i tanken.

Volvo återkallar ett stort antal bilar på grund av att man funnit ett fel med bränsletillförseln till motorn. Enligt Aftonbladet gör felet att bilarna kan få slut på bensin trots att bränslemätaren visar att tanken är en full till en tredjedel.

– Volvo återkallar bilar i 60-, 70- och 80-serierna (S60, V60, XC60, V70, XC70, S80) med 5-cylindrig dieselmotor, årsmodell 2015 (delvis) och 2016, skriver Volvos talesperson Stefan Elfström i ett mejl till DN.

Källa: http://www.dn.se/motor/volvo-aterkallar-30000-bilar-i-sverige/

Journalister...

Förtydligande: journalisten skriver alla fyra gånger om bensin, när det handlar om DIESELmotorer. Så mycket för kunnande journalistik...
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Man ska va en hyggligt förvirrad bilägare om man misstar en full tank mot en tom.

Dock inget nytt fel även om detta vara i största laget i ämnet felvisning, i.o.m. att Volvo varit pigga på att presentera ned till km kvar till tom tank i siosådär 15-20 år vid det här laget så har det blivit några missöden genom åren. Om tankarmaturen, som på de flesta modeller i detta sammanhang sitter under baksätet, skruvas fast i fel läge så kommer tankmätaren av förklarliga skäl visa fel. Detta har genom åren råkat hända från fabrik och när någon bensinångsdåsig mekaniker råkat sätte den på sniskan efter att någon råkat tanka fel bränsle eller så.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Man ska va en hyggligt förvirrad bilägare om man misstar en full tank mot en tom.

Dock inget nytt fel även om detta vara i största laget i ämnet felvisning, i.o.m. att Volvo varit pigga på att presentera ned till km kvar till tom tank i siosådär 15-20 år vid det här laget så har det blivit några missöden genom åren. Om tankarmaturen, som på de flesta modeller i detta sammanhang sitter under baksätet, skruvas fast i fel läge så kommer tankmätaren av förklarliga skäl visa fel. Detta har genom åren råkat hända från fabrik och när någon bensinångsdåsig mekaniker råkat sätte den på sniskan efter att någon råkat tanka fel bränsle eller så.
Typiskt svenskt problem?
Jag blev stående på E4 en gång när min dåvarande SAAB 9000 drack sej tom.
Tog ett tag innan jag förstod vad problemet berodde på, mätaren visade att jag hade 1/4 tank kvar.

Var tydligen ett vanligt problem på 9000 läste jag sedan på nätet. Ett vanligt problem tillsammans med många andra.


Måste ändå ge ett litet erkännande till SAABens fina insprutning. Några liter konc spolarvätska i tanken och sedan hoppade motorn igång helt utan problem. Kunde köra till närmsta mack.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
"-Så.. vad gjorde du på nyårskvällen, då?"

straff.jpg

..men den som väntar på något gott :tummenupp (nej det är inte en Gröna Hissen i bakgrunden)

mums.jpg
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Vad som fick mig att le idag?

JO, krigaren på hojen i högerfilen över Tranebergsbron imorse vid 9. Det var -14 och snorhalt. Ditt visir hade immat igen, du höll krampaktigt i styrhalvorna och du såg stel ut. Kanske av köld, kanske av skräck, vad vet jag. Du tog det jävligt lugnt i kurvorna, utan att luta hojen eller hänga av.

Jag låg i vänsterfilen, med autopilot, dubbdäck, 23 grader AC och rumpvärme, och hann inte se vaförslags hoj du körde. Men den var blå, retro eller gammal på riktigt och hade 2 runda mätartavlor. Du svängde av upp mot Västerbron efter Lindhagensplan.

Vem var du, okända hjälte? Som bara kände att just idag skulle du fanimej köra hoj, no matter what!

Var du på väg till vinterförvaringen?
Hade du förlorat ett vad?
Punka på bilen?

Du gav i alla fall mig ett stort leende. Tack för det.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
När jag skulle åka hem fick jag se en på jobbet komma åkande på sin hoj när han skulle hem. Något kylslaget, i morse var det -18. Vet inte vad det var när vi skulle hem.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top