Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Halmstad, eller strax norr om :) Fan vet om det blir provstart här dock, mitt i villaområdet:gnissla Har redan en gammal dam som är sur på mig för att hon tycker att bågen låter, hon är till och med här och gnäller på mig när ANDRA kör förbi på sina hojar för hon förutsätter att det är jag :hihi River jag igång det här schabraket lär hon väl antingen avlida eller avliva mig :D

Prata med damen och svara snällt på alla frågor. Det kan gå för jag har varit med om det. En granne i huset vi hade garage ogillade motorcyklar. Hon ogillade bl.a. att vi använde avfettning men tänkte inte på att diskmedel också är avfettning. Efter ett tag visste hon att hon kunde fråga om allt vi gjorde och att vi anpassade oss när det var möjligt. Hälsade sedan glatt när vi möttes och var en helt annan en den griniga tanten hon varit innan.

En annan gång kom det förbi en äldre dam som stannade utanför garaget när jag justerade förgasarna på min SportHoj från 60-talet.
Gnällkärring var min första tanke... :rodnar
Efter ett tag säger hon -Så där lät motorcyklarna när jag var ung!
Hon stod och njöt!:kär

Eller så höjer du ribban för oväsen så mycket att ingen kommer störa sig på hojar! :fakta :hihi

En sådan här hörde jag i hamnen i Mariefred för många år sedan! :kär
Njutbart på film men känslan när man står där går inte att beskriva!

https://www.youtube.com/watch?v=qqg9fQm6R6k

Guy Martin har en Merlin. Man kan inte annat än gilla honom... :)

https://www.youtube.com/watch?v=9wkxrQOkNdc

Och har ni en timme över så är denna sevärd och får mig att le...

https://www.youtube.com/watch?v=i7Zebpu2nS4

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
När jag kommer till makten blir detta obligatoriskt.

2017-04-15-14-16-30.jpg

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Att Sverige går bra. Att stadsskulden är lika låg som på 70talet.
Sveriges ekonomi går urstarkt. Allt enligt Magdalena.
Obs ingen ironi från min sida. Jag tror henne:hej

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att Sverige går bra. Att stadsskulden är lika låg som på 70talet.
Sveriges ekonomi går urstarkt. Allt enligt Magdalena.
Obs ingen ironi från min sida. Jag tror henne:hej

Tillväxten i BNP/capita var 2.1% förra året, prognosen för I år är 1.3% och 0.9% nästa år. Jämför det med att "normal" årlig tillväxt är drygt 2%, och 3-5% under högkonjunktur. Vi är knappt ens över medel, trots högkonjunktur, negativ ränta, expansiv penningpolitik och rekordstor privat skuldsättning...

Offentliga finanser väntas visa ett överskott på 12 miljarder kronor i år, dvs ca 0.3% av BNP. Jämfört med 70-110 miljarder under de senaste åren Sverige hade högkonjunktur.

Sedan 90-talet har Sverige haft stora strukturella överskott och låg, ofta sjunkande, statsskuld. Inget nytt. Finanserna försämrades dock under Reinfeldt.... Hur som helst. Man kan tro att överskott är bra, men ett såhär litet överskott I rådande högkonjunktur är i själva verket en stor försämring jämfört med tidigare.

Jämför med 2006 års socialdemokratiska vårbudget, när BNP/capita växte med 4.1% och offentliga finanser gick 70 miljarder plus. Nu vill regeringen att vi ska jubla över 1.3% i tillväxt och 12 miljarder i överskott, trots att högkonjunktur borde innebära något helt annat...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Tillväxten i BNP/capita var 2.1% förra året, prognosen för I år är 1.3% och 0.9% nästa år. Jämför det med att "normal" årlig tillväxt är drygt 2%, och 3-5% under högkonjunktur. Vi är knappt ens över medel, trots högkonjunktur, negativ ränta, expansiv penningpolitik och rekordstor privat skuldsättning...

Offentliga finanser väntas visa ett överskott på 12 miljarder kronor i år, dvs ca 0.3% av BNP. Jämfört med 70-110 miljarder under de senaste åren Sverige hade högkonjunktur.

Sedan 90-talet har Sverige haft stora strukturella överskott och låg, ofta sjunkande, statsskuld. Inget nytt. Finanserna försämrades dock under Reinfeldt.... Hur som helst. Man kan tro att överskott är bra, men ett såhär litet överskott I rådande högkonjunktur är i själva verket en stor försämring jämfört med tidigare.

Jämför med 2006 års socialdemokratiska vårbudget, när BNP/capita växte med 4.1% och offentliga finanser gick 70 miljarder plus. Nu vill regeringen att vi ska jubla över 1.3% i tillväxt och 12 miljarder i överskott, trots att högkonjunktur borde innebära något helt annat...

Men ändå. Ingen systemkollaps och det förväntade kriget dröjer nog och kommer förmodligen inte runt 2018 som dom tror på alternativa medier.
Jag andas ut ett tag till:tummenupp

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Nej lite störningar eller stora störningar har vi.
Men Sverige är inte så korumperat och många människor
jobbar och reparerar. Så lätt knäcks inte Sverige

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
En systemkollaps sker först när gemene man tappat allt förtroende för staten, det är nog rätt långt kvar tills dess.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En systemkollaps sker först när gemene man tappat allt förtroende för staten, det är nog rätt långt kvar tills dess.

Varför måste det vara den ordningen?

Vad jag tror är att staten eroderar inifrån snarare än pga tryck utifrån. Man har valt att medvetet köra systemen i botten medan befolkningen skall tro att allt är lugnt. Till slut imploderar hela skiten.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Vad jag tror är att staten eroderar inifrån snarare än pga tryck utifrån. Man har valt att medvetet köra systemen i botten medan befolkningen skall tro att allt är lugnt. Till slut imploderar hela skiten.

Det beror ju på vad man avser med system, ser man det enbart som funktioner såsom sjukvård, skola osv. kan det ju naturligtvis sakta smulas sönder, precis som vi nu ser.

Men så länge populationens avsikt är att förbättra och har viljan att förändra kommer det inte leda till en kollaps, i mina ögon.

En kollaps sker först när folket säger "fuck it" och bara ser till sitt och den närmaste familjens väl.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

På samma sätt som man blir fattig. Först gradvis, sedan plötsligt.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS