Vad fick dig att le idag?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
En kund kom in och undrade varför det inte kom nån kall luft i bilen trots att AC:n var på.
Plockade ut kupéfiltret som såg ut så här:

2017-05-03 09.38.02.jpg

Då kom frågan: "var kommer det där ifrån?"

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag körde till jobbet idag så var jag lite sen så jag höll ganska bra fart genom en rondell. Vad jag inte riktigt lade märke till var att en BMW bakom mig verkade ha fått för sig att vi rejsade, för när jag kom ut ur rondellen och kollade i backspegeln såg jag denna BMW tappa kontrollen tillfälligt på väg ut ur rondellen, och på ren jävla bonntur missa både en skåpbil och en lyktstolpe. Han fann sig fort och gasade ifatt mig och höll på att halka av vägen en gång till i nästa korsning. Wth...
Jag pressade inte ens på något sätt. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När jag körde till jobbet idag så var jag lite sen så jag höll ganska bra fart genom en rondell. Vad jag inte riktigt lade märke till var att en BMW bakom mig verkade ha fått för sig att vi rejsade, för när jag kom ut ur rondellen och kollade i backspegeln såg jag denna BMW tappa kontrollen tillfälligt på väg ut ur rondellen, och på ren jävla bonntur missa både en skåpbil och en lyktstolpe. Han fann sig fort och gasade ifatt mig och höll på att halka av vägen en gång till i nästa korsning. Wth...
Jag pressade inte ens på något sätt. :D

Har ni halt i skogen? :va

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Vad är det? En såndär moped från EU?

Råkade kliva på en sådan 500 någonting häromsistens, ny blank ljuddämpare hade den men även skivor/klotsar Och båda fjäderbenen i fram dock inte fjädrarna. Hela 1800 mil hade den rullat, true story.

Men men jag kan ju inte vara sämre, lämnade in skåppersonbilen till mig själv.. hrm såhär såg kupéfiltret ut efter 5000 mil:

6F7mn.jpg

Någon ekorre syntes inte till men kattfan såg slugare ut än vanligt. Det jävliga är att vi har tre men jag är naturligtvis oskyldig i vanlig ordning (sov när den första smet in på en söndag och de två andra var syskon, ok Är sluta märka ord, och de sista i kullen "O då kan man ju inte lämna en kvar för att..." precis när man släppt ner garden något halvår senare) punkt

Vete farao vad tjong fong Toyota tänkte när han analysera fram det här filtret för det är bokstavligen ett ark ungefär lika see through som en valfri bortglömd hollywooderskas vita bikini hon "råkat" få på sig på stranden med prapparazzimaffian under nyhetstorka i hälarna. En synonym jag har hört talas om alltså, på håll, händerna på täcket Såklart som melodin går med Peter T:

3ELD.jpg

Vad ska jag skriva nu.. jo lättbytt i.a.f., en bra affär oavsett ackord pang bom inte en skruv så det tar inte mer än en minut om man så vill:

mc5v.jpg

TWHGy.jpg

Anledningen till att jag bytte var att de sopat gatorna nyligen, eller ja.. vet inte vad som gick snett men när jag kom med raketen härommorgonen så gick bommen precis upp innan tunneln o sen åkte jag och de andra medbrottslingarna till morgonpendlare in - Aatjoo! Jag veva till reglaget för inkommande luft illa kvickt och sen var det bokstavligen 11km Lützendimma, så visst hade de sopat vägen men det mesta verkade ha hamnat i resp. hjulspår(?). Funderar på att reklamera nästkommande vägskatt faktiskt.

WvfF4.jpg

Z26Nw.jpg

Dammsugit, skrubbat och torkat luftburken:

zvMwp.jpg

Imorgon kanske jag hämtar upp en Forester så får vi se vad jag kan behöva för experthandpåläggning med den, kamsnodden ska vara bytt dock.. vill ju inte tråka ut dig :)

God morgon.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...