Vad fick dig att le idag?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Fick min vara på Blocket såld, efter att ha fått det ena otrevliga mailet efter det andra, så dök det upp två killar på varsin Harley, supertrevliga och glada, vi pratade en stund om varför jag inte gillar Harley speciellt mycket utan föredrar Ducati.
Inga sura miner alls.
Men, varför måste man ha en attityd på nätet om man kanske har ett icke vanligt svensk namn?
Jag har polare av alla möjliga nationaliteter, men blir kallad "svenne-fitta" om jag inte genast ger bort sakerna gratis, levererar dom och enbart "ska hålla käften"

Väx upp, pappskallar.

Ofta så vill de ha billigare för att de har långt att köra, brukar svara med att om du kör från Malmö till Helsingborg för att handla där får du inte rabatt i affärerna för det.
Många ggr har det slutat med att man ska ge dem sin adress (IQ:n inte högre än storleken på barnskor om man inte klarar av att söka på Eniro) så ska de komma och göra både det ena och det andra.
Brukar svara dem att ring en kvart innan de är så ska jag starta kaffebryggaren och plocka fram ett stålrör.
Brukar avsluta det mailet eller SMS:et med om de vill att jag ska betala för deras bensin också för det var ju långt att köra för bara en stund sen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ofta så vill de ha billigare för att de har långt att köra, brukar svara med att om du kör från Malmö till Helsingborg för att handla där får du inte rabatt i affärerna för det.
Många ggr har det slutat med att man ska ge dem sin adress (IQ:n inte högre än storleken på barnskor om man inte klarar av att söka på Eniro) så ska de komma och göra både det ena och det andra.
Brukar svara dem att ring en kvart innan de är så ska jag starta kaffebryggaren och plocka fram ett stålrör.
Brukar avsluta det mailet eller SMS:et med om de vill att jag ska betala för deras bensin också för det var ju långt att köra för bara en stund sen.

Sist blev jag inbjuden till rosengård, fick dock ingen adress.:(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Spankhaltuletar längs en gata i Douglas och en för mig väldigt obekant anglofon i en cab som åker förbi skriker "IT'S HIM!!" och pekar på mig och börjar ivrigt prata med föraren av bilen.
Vad i hela friden? :hihi

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Blev ivägskickad att skaffa stolpar och 170-reglar fanimig sekunden efter att jag lämnat av släpet i annan kommun.

Jahapp så när jag kommer runt hörnet med mitt 8 meters-ekipage gör byggkillen plats åt mig nära sågbordet trots den trefiliga kön, tackarrr. Känner att kroppen är påväg ur led från armen redan innan jag börjat lyfta fra.. nä men se där ja. På benchen har dom ställt fram en kapsåg med stor skylt om "pÅ eGen risK".

Bra där Byggmax! :tummenupp

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Blev ivägskickad att skaffa stolpar och 170-reglar fanimig sekunden efter att jag lämnat av släpet i annan kommun.

Jahapp så när jag kommer runt hörnet med mitt 8 meters-ekipage gör byggkillen plats åt mig nära sågbordet trots den trefiliga kön, tackarrr. Känner att kroppen är påväg ur led från armen redan innan jag börjat lyfta fra.. nä men se där ja. På benchen har dom ställt fram en kapsåg med stor skylt om "pÅ eGen risK".

Bra där Byggmax! :tummenupp

Har alltid batterimaskinerna sticksåg och cirkelsåg när jag kör till Byggmax så blir man kung när man får hjälpa alla att kapa reglar och annat bröte.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Städat klart allt muck efter gamla ägarna, och njuter av försommarkvällen.

2_zpsor7xc1uk.jpg

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Fick åka hoj massa timmar idag :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den snabba servicen och de klockrena svar på mina frågor jag fick från hojdäck.se

Spelar ingen roll att de kanske inte är absolut billigast på de däcken jag vill ha. Den här amatören är villig att låta kundvård kosta!

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Roadracing på tv 1
Inte ofta dom visar sånt. :krama
Tittade mycket förr när det var 125 250 500cc tvåtakt.
Det här var 4 takt.

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Kunden som lämnade in sin bil till oss utanför grindarna innan vi öppnat, låst och med nycklarna i handskfacket :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog hojen till jobbet idag efter lite semester. Mysigt trots regn och våt motorväg.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS